Jump to content

Recommended Posts

Posted

Fikk motorlyset på her i begynnelsen av bilferien, etter litt googling fant jeg ut at det var noe med avgassen og at det ikke var farlig å kjøre hjem med. Motorlyset slukket ikke om jeg tok tenningen av og på, men etter en "av-og-på" manøver med tenningsnøkkelen går motoren fint til jeg går over ca.2500rpm, når jeg bikker denne magiske grensen går den i et slags nødmodus som gjør at jeg får maks ca.1200rpm på motoren (ikke noe å kjøre på bilferie med). Nå trenger jeg et diagnoseapparat og hadde håpet på at noen entusiaster kunne lånt meg et, denne bilen har strengt tatt kostet nok nå. Eventuelt om noen har opplevd liknende og kan gi meg noen verdifulle råd?

 

Kristian

Posted

Intercooler slange eller wastegate som sitter fast er mitt forslag sånn uten feilkoder å gå etter..

Posted

EGR ventiler er nettopp byttet, ladeluftslanger og wastegate tipper jeg fungerer siden den går som den skal (får ladetrykk) opp til ca 3000rpm og går i nødmodus etter dette. Lurer på om den får for lite diesel og derfor får feil verdi på lambda?

Posted

Det er ingen lamda på Tdv6, sjekk slanger, spesielt den øvre for sprekk, Turbo er variabel, hvis ikke denne regulerer som den skal vil den legge av Pga at den kan få for høyt trykk ved høyere turtall. Det er ikke uvanlig at disse kan sette seg fast eller gå tregt etter mange år i drift..

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...