christt Posted May 18, 2014 Posted May 18, 2014 Ser at nivået på servooljen ligger litt under minumum på min D3. Tok av plata under for å sjekke styresnekka. Ser ut som det er litt oljesvetting/lekkasje. Noen tips til hva som bør gjøres? Quote
Kaldevass Posted May 18, 2014 Posted May 18, 2014 Bytte snekke, det finnes noe lurium tilsettning men syntes det har gått for lang til det. Quote
grenness Posted May 19, 2014 Posted May 19, 2014 Brandt tar SEK 22.500 for komplett jobb, bare så du vet det... Fikk tilbud fra dem etter samme mistanke som deg, men etter påfyll av servoolje i januar har nivået holdt seg stabilt, så jeg velger å se det an inntil videre (men har en flaske LR-servoolje med meg overalt). Quote
christt Posted May 19, 2014 Author Posted May 19, 2014 Såpass! Det var ikke billig. Tror jeg i så fall kjøper ei snekke fra England og setter i selv. Hadde uansett tenkt å bytte indre og ytre endeledd. Indre følger vel med ny snekke så vidt jeg husker. Quote
Kaldevass Posted May 19, 2014 Posted May 19, 2014 kor på år var det registert din bil tenke på reklamasjon. Quote
Plenty Posted May 20, 2014 Posted May 20, 2014 Forsøk Omega 917. Jeg har god erfaring med det. Min svettet (ikke like mye), og benyttet Omega. Har kjørt i 2,5 år uten problemer etter dette. Quote
grenness Posted May 25, 2014 Posted May 25, 2014 Kjapt, og kanskje dumt, spørsmål, men om jeg også skulle forsøke Omega 917, hvordan konkret går jeg fram? Nivået mitt er (bank i bordet) fortsatt bra på servooljetanken, tapper jeg ut servooljen på noe vis før jeg fyller på Omega 917? Quote
Plenty Posted May 25, 2014 Posted May 25, 2014 Tapp ut like mye olje som du fyller på Omega. Har fått opplyst at det totalt skal være 1,2 liter olje totalt i servosystemet. Quote
grenness Posted May 25, 2014 Posted May 25, 2014 Snakker vi hevert eller er det en "bunnplugg" jeg kan bruke? Quote
CaspianBlue Posted May 25, 2014 Posted May 25, 2014 Du skal blande inn maks 3% på totalnivået, neppe nødvendig å tappe ut noe Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.