kolbjorn Posted May 10, 2014 Posted May 10, 2014 Clutchen på min Defender 2004 har plutselig begynt å bli litt vanskelig. Jeg må trykke pedalen helt i bånn for å få skiftet gir. Min tekniske innsikt er ikke allverden, og det eneste jeg har av mekanisk erfaring er at jeg før har byttet hjullager ved hjelp av dyktige forummedlemmer her. Så mitt spørsmål er egentlig. Hva gjør jeg, og hva kan jeg gjøre selv. Kan det være at det må fylles på væske noen plass? Justeringer? Eller blir dette fryktelig dyrt? Bilen har gått ca. 118.000 Kolbjørn Quote
Kurt Gustafsson Posted May 10, 2014 Posted May 10, 2014 Påfylling av bremseveske i clutchresevoaret samt lufting bør vel være første tiltak.... Quote
kolbjorn Posted May 10, 2014 Author Posted May 10, 2014 Er det noe nivå-merke jeg skal gå ut i fra? Hva heter bremsevesken? Og ikke minst... Hvordan lufter man?? Quote
Neverluren Posted May 10, 2014 Posted May 10, 2014 Tast inn reg nummer på feks mekonomen.no så får du opp bildata og ser også brems/clutchvæsketype. Væskenivå ser du på beholderen. Quote
lafterolf Posted May 10, 2014 Posted May 10, 2014 Kjøper du bremsevæske på.bensinstasjon har de bare en type. Bruk den. Beholderen står under panseret på venstre side, omtrent rett ved pedalopphenget. Quote
kolbjorn Posted May 10, 2014 Author Posted May 10, 2014 Takk! Får prøve med det først.... Kan jeg bare fylle på litt og se om det ordner seg? Quote
lafterolf Posted May 10, 2014 Posted May 10, 2014 Fyll på og pump noen ganger med pedalen. På mandag bestiller du ny master og slavesylinder om det mangler væske i koppen. Quote
kolbjorn Posted May 10, 2014 Author Posted May 10, 2014 Nå har jeg fylt væske i beholderen. Det likte clutchen så blir det spennende å se om alt er like bra i morgen. Dette forumet er fantastisk! Takk alle eksperter! Quote
gautes Posted May 11, 2014 Posted May 11, 2014 Når nivået synker i den tanken har du en lekkasje. Følg clutchpedalen oppover fra pedalgummien med fingrene så langt du kommer og se/smak/lukt om fingrene lukter bremsevæske.Da har du funnet lekkasjen. Quote
Recommended Posts