ole jacob Posted March 20, 2014 Posted March 20, 2014 Finnes det noen andre gode alternativer til orginal-alternatoren (-"dynamoen") som sitter i en 12V Series III 2,25 bensin?? Hvor enkel er konverteringen i praksis??? Quote
jope Posted March 20, 2014 Posted March 20, 2014 kjører med en ford i Gulars.. det var bolt-on. Quote
ragnarsk Posted March 20, 2014 Posted March 20, 2014 Biltema sin Bosch kopi, går rett inn. Den har faktisk virket et år nå....... Quote
Odd_flock Posted March 20, 2014 Posted March 20, 2014 Det finnes to innfestinger for generator på sivil Seriebil. "lukas" og "bosch".(og en haug med kvasi løsninger + mil utgaver). Forskjellen er primært avstanden mellom de to nedre festeørene og hvor langt frem de sitter. Festet er uansett boltet i blokka og kan byttes. Det er også lett å lage hvis du trenger å tilpasse en generator. Quote
ole jacob Posted March 22, 2014 Author Posted March 22, 2014 (edited) Med festeørene Odd, så mener du selvfølgelig de som sitter på dynamoen? Og "hvor langt fremme", hensynet til hvorvidt remhjula kommer på linje, eller ikke? Er ikke fremmed for å fabrikere en brakett, det kan umulig være rakettforskning når jeg er fortrolig både med skyvelære, målebånd og blyant. Ford-dynamo er jo litt diffust, Jøran. Jeg kan på sparket ramse opp sikkert tjue uilke Forder, og de har neppe samme kraftverk...... Ragnar, jeg vet ikke om Biltema er så interessant ... Vet du hvilken Bosch-dynamo den er kopi av? Jeg er primært ute etter litt mer ampere ut fra generatoren enn hva std-utgaven gir. Den er vel på 65A? Opp mot f.eks. 80 hadde vært stas..... Edited March 22, 2014 by ole jacob Quote
jermundpr Posted March 22, 2014 Posted March 22, 2014 mener å huske at standard alternator leverer svimlende 35A Quote
ole jacob Posted March 22, 2014 Author Posted March 22, 2014 Er mulig du husker rett, at jeg blander sifrene i betegnelsen og ytelsen her..... Quote
ragnarsk Posted March 22, 2014 Posted March 22, 2014 (edited) http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Elektrisk-anlegg/Dynamo/Dynamo/Dynamo-12-V-65-A-63630/ denne, monterer den i tråden "skal, skal ikke...... jeg valgte denne med vanlig v-reim. Med multireim kan du fore på med ampere. ?.... Edited March 22, 2014 by ragnarsk Quote
Recommended Posts