Putte79 Posted June 30, 2014 Author Share Posted June 30, 2014 Bilen er da godkjent med 295/75/16 med felger på ET0! : ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 Gratulerer ? Som alternativ dimensjon? Den dimensjonen er vel akkurat større enn de berømte 5%? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 5.34% Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelgeS Posted July 5, 2014 Share Posted July 5, 2014 Bilen er da godkjent med 295/75/16 med felger på ET0! : ) Grattis med godkjenningen. Kan jeg spørre om hva du har satt på bilen. Da tenker jeg på felg type og dens dimensjon, og eventuelt andre ting du måtte gjøre for godkjenning. Regner med hjulene stikker uten for hjulbuene? Jeg har 275/65-17 med 8x17 ET 0 på min bil. Og de stikker utforbi hjulbuene! Mvh Helge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Putte79 Posted July 5, 2014 Author Share Posted July 5, 2014 Hei! Har satt på større skjermer på hjulbuene (Terrafirma sine). Har gjort mye med bilen ellers. Men for å få godkjent 295/75/16 måtte jeg bytte hevesett (Hadde Terrafirma fra før, det også ført inn i vognkort). Men i TUV papirene til felgen (Hutchinson wa-1352 8x16 ET0) var det er krav at bilen måtte være hevet med et bestemt heveset fra Taubenrauther (dvs. ome fjærer/Ome eller Koni raid dempere), Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorden Posted July 6, 2014 Share Posted July 6, 2014 Bilder Putte, bilder.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelgeS Posted July 7, 2014 Share Posted July 7, 2014 Bilder ja.............. er jo flotte felger du har fått tak i. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Putte79 Posted July 19, 2014 Author Share Posted July 19, 2014 Bilder skal komme i løpet av helga! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorden Posted July 26, 2014 Share Posted July 26, 2014 Venter på bilete.. Kva gjorde du med dei kvite felgane? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Putte79 Posted October 14, 2014 Author Share Posted October 14, 2014 (edited) På bilde har bilen 315/75/16. Ble satt på før lang tur! Edited October 14, 2014 by Putte79 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Bødal Posted June 17, 2020 Share Posted June 17, 2020 Hvor kjøpte du disse felgene? Har lyst til å gjøre det samme. Skal bestille meg ome nå. Også vil jeg få felger med økt innpress i vognkortet. Hadde tenkte til å holde meg til 33 tom dekk. Vet du om det vil gå med disse felgene? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jope Posted June 17, 2020 Share Posted June 17, 2020 linker til felger med tuv: https://www.nakatanenga.de/en/vehicle-equipment/tyres-rims-wheels/rims/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laurence Posted September 5, 2023 Share Posted September 5, 2023 Klarer ikke bla meg til page 2 her.. @Putte79, kunne jeg spurt hva enden på denne visen ble? Takk på forhånd. Mvh Laurence Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iknutis Posted September 6, 2023 Share Posted September 6, 2023 13 timer siden, Laurence skrev: Klarer ikke bla meg til page 2 her.. @Putte79, kunne jeg spurt hva enden på denne visen ble? Takk på forhånd. Mvh Laurence Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasswass Posted September 9, 2023 Share Posted September 9, 2023 Denne var brutalt kul! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laurence Posted January 5 Share Posted January 5 Hei igjen, Nå vet jeg at denne tråden er en død fossil.... Men: Jeg hadde spart på noen ZU felger til jeg fikk meg LR igjen.. 2023 var året 🙌. Kom på at innpresset er langt utenfor standard med disse felgene.. Så da fant jeg denne tråden. Har noen andre prioriteringer på hvor pengene skal gå på denne bilen (Defender 90 TD5). Har foreløpig bare ett sett dekk, så da ligger det litt langt inne å kjøpe nye felger til "sommerdekk". Jeg prøvde å kontakte ZU direkte for å se på godkjenningen og gjøre opp min egen mening. De var ganske tilbakestående. Svarte ikke på mail, men på tlf. kom jeg gjennom... De kunne de hjelpe meg om jeg hadde kjøpsbevis. Hjalp ikke sende bilder av felgene. Det er for mange som kopier i verden mente de... Dette luktet skikkelig umulig.... Dumme LR som ikke har giddet å presisere i COC at det er lov å deviere fra ET33.. OEM Wolf felger er f.eks ET20,6 ellerno... Er det andre OEM felger som også har ET beyond 33 +-7,5? Hvordan får man godkjent Wolf felger i vognkortet da? Tviler på de har TUV.. Etter å ha forsket litt på engelske forum om noen hadde kjøpsbevis jeg kunne låne, så fikk jeg til slutt tilsendt TUV papirer på ZU felger 16x7 av Paddock Spares.... De nølte ikke... Bare trengte spille litt email ping pong med de. Trengte å vite med teskje nøyaktig hvilken størrelse felgen hadde i diameter og bredde da det kunne være fare at de sendte meg feil, selv om jeg presiserte at de var til Defender...... Kanskje jeg jubler for tidlig, men det står ganske tydelig (med google translate) at de er godkjente for Defender, RRC, og D1.... Denne godkjenningen er fra 2007. Så det kan da ikke være samme papirer dere har sittet på (?)...... En ting, om jeg har fått det oversatt riktig, så er de ikke godkjent til Defender 130. Det går heller ikke an å heve eller senke bilen, da er ikke TUVen gyldig lenger. Uansett, jeg håper dette gir håp og verdi til andre her som har ZU felger, som ikke har fått de skrevet inn i vognkort eller tror de kjører ulovlig. Mvh Laurence Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Croft Posted January 5 Share Posted January 5 On 7/6/2014 at 12:53 AM, Putte79 said: Hei! Har satt på større skjermer på hjulbuene (Terrafirma sine). Har gjort mye med bilen ellers. Men for å få godkjent 295/75/16 måtte jeg bytte hevesett (Hadde Terrafirma fra før, det også ført inn i vognkort). Men i TUV papirene til felgen (Hutchinson wa-1352 8x16 ET0) var det er krav at bilen måtte være hevet med et bestemt heveset fra Taubenrauther (dvs. ome fjærer/Ome eller Koni raid dempere), Gammel post men prøver alikevel. Hei Hadde det vært mulig å få en kopi av TÜF papirene Taubenrauther hevesettet. Jeg er ganske sikker på at det er det jeg har på bilen min (som er godkjent av SVV) men det står desverre ikke spesifisert. Kunne være greit å ha dokumentasjon om det noen gang blir etterspurt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts