WelshViking Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 Kupevifta ser ut for å ha tatt kvelden. Ingen luft ut i kupeen. Virker som spjeld fungerer inne i dashbordet. Sjekket feilkoder og får feilkode 21 og 22 på styrepanelet. Sikring #7 under rattet er ok. Blir nesten for kaldt å bruke bilen og rutene dugger fort innvendig. Noen som har noe tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leiohel Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 (edited) Det skal være måte å resette kontrollenheten, men husker ikke hva en skulle trykke på. Kanskje noen andre eller google vet. Frontruta kan du vel klare å holde duggfri med varmetrådene, men kulda blir det verre med. for ta på et ekstra lag ull. her er litt om probemet: http://www.aulro.com/afvb/discovery-2/121946-air-con-fault-code-21-22-sunlight-sensor.html eller her http://www.4x4community.co.za/forum/showthread.php?t=152283 Lykke til LOH Edited November 21, 2013 by leiohel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grøtta Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 På min DII var kontakten inn til viftemotoren brent. Satte på ny kontakt og alt vell. Vifta ligger under sparkeplate på passasjersiden. Ola Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WelshViking Posted June 11, 2014 Author Share Posted June 11, 2014 Har i lengre tid forsøkt å finne ut hva dette kan være. Følgende er utført av feilsøking/-retting: Byttet transistorpakke. Dyr del uten å bli noe bedre. Hatt ut og sjekket sikringsboks og kontakter i motorrommet. Her ryker F5/40A, men finner ingen feil. Hatt ut og sjekket sikringsboks og kontakter under rattet. Hatt ut og sjekket viftemotor. Går for fullt på 12V og trekker ca. 20A. Har en av få biler i Norge med AC-aggregat bak i bilen, så det blir litt avkjøling når jeg bruker det. Men skjønner ikke annet enn at det må være noe i ledningsnettet som forårsaker dette. Begynner å bli stressa med tanke på at bilen skal på ferietur 20. juni og vurderer å sette den på verksted for å få det fiksa. Noen med gode råd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CaspianBlue Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Tjuvkoble inn på vifta/motstandspakka med egen bryter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ezzie Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Ta strøm direkte fra batteri inn til kontakten under hanskerommet. Da skal den gå på fullt. Gjør den ikke det er det viftemotor. Går den på kan det være alt fra kontrollpanel, svidde kontakter, feil på motstandspakke, ledningsbrudd - ja mye rart. Jeg slet lenge med å finne ut av mitt. Viste seg å være sikring FL4 / 100A i motorrommet som forsyner sikringer 6 og 7 under rattstamme. Sikringen var OK, men overivrig tiltrekking av tidligere eier hadde gjort at beina buklet oppover og ga lite kontakt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.