Jump to content

Recommended Posts

Posted

Er det noen som har en "eksplidert" skisse av en militær 24 volts dynamo, eventuelt bilder eller annet som viser hvor jeg åpner for å bytte lager ?

(bittelitt redd for å åpne feil og sitte der med en haug deler jeg ikke får sammen igjen)

Posted

Bytte lager?? Hvis den hyler så er det så godt som normalt, ca 98% av ex-miller har hyling og annet bråk fra dynamoen. Delebilen har en dynamo som er heeeelt lydløs, den skal inn i ex-millen etterhvert B)

Posted (edited)

Jeg har bare nippel i den enden med reimskiva tror jeg. Skal det være en i andre enden også?

Ser forresten ut som om det mangler et deksel eller 3 i bakenden ( de tre rektangulære hullene langs kanten) Kan det stemme?

image.jpg

Edited by Kristian Kvart
Posted

Har tatt av plata under børstene, og derfra kan jeg smøre bakre lager. Det er et lukket lager, men litt får jeg vel inn. Sprayfett eller olje ?

På fremre lager er det nippel så der skal jeg presse inn litt. Blir dette vellykket utsetter jeg lagerbytte litt og legger innkjøpte lager på ....delelageret.... . Skisse kan fortsatt være kjekt å ha.

Noen som har en ?