Kristian Kvart Posted September 2, 2013 Posted September 2, 2013 Er det noen som har en "eksplidert" skisse av en militær 24 volts dynamo, eventuelt bilder eller annet som viser hvor jeg åpner for å bytte lager ? (bittelitt redd for å åpne feil og sitte der med en haug deler jeg ikke får sammen igjen) Quote
jermundpr Posted September 2, 2013 Posted September 2, 2013 Bytte lager?? Hvis den hyler så er det så godt som normalt, ca 98% av ex-miller har hyling og annet bråk fra dynamoen. Delebilen har en dynamo som er heeeelt lydløs, den skal inn i ex-millen etterhvert Quote
Skotten Posted September 2, 2013 Posted September 2, 2013 Smør den opp først og prøv dette før du går til inngrep. Quote
Rune Kleven Posted September 2, 2013 Posted September 2, 2013 Husk å smøre på nippelen bakerst, som Jacob er inne på. Quote
Thoma_s Posted September 2, 2013 Posted September 2, 2013 Iden enden med reimhjul eller den andre, mot torpedo? Quote
Kristian Kvart Posted September 2, 2013 Author Posted September 2, 2013 (edited) Jeg har bare nippel i den enden med reimskiva tror jeg. Skal det være en i andre enden også? Ser forresten ut som om det mangler et deksel eller 3 i bakenden ( de tre rektangulære hullene langs kanten) Kan det stemme? Edited September 2, 2013 by Kristian Kvart Quote
Kristian Kvart Posted September 2, 2013 Author Posted September 2, 2013 Fikk påvist "lagerlyd" av noen kyndige herrer på forumtreffet. Tenkte jeg burde gjøre noe med det, men ser det skal bli en h##sikkes kamp å få av reimhjulet. Noen tips ? Quote
Kristian Kvart Posted September 3, 2013 Author Posted September 3, 2013 Er det sånn at det frarådes å begynne å åpne opp dette? Quote
jermundpr Posted September 3, 2013 Posted September 3, 2013 jeg hadde latt være prøv å smøre det framre lageret, kan være der det er tørt også Quote
Fosen Posted September 3, 2013 Posted September 3, 2013 Det var vel en som fikk bort (noe av) lyden med å bytte reimer? De er ofte like gamle som bilen... Quote
Kristian Kvart Posted September 3, 2013 Author Posted September 3, 2013 Hører en tørr lyd fra bakre lager. Hva gjør jeg her? Ligger det under plata med børstene så jeg bare kan ta av den og smøre litt ? Quote
Kristian Kvart Posted September 5, 2013 Author Posted September 5, 2013 Har tatt av plata under børstene, og derfra kan jeg smøre bakre lager. Det er et lukket lager, men litt får jeg vel inn. Sprayfett eller olje ? På fremre lager er det nippel så der skal jeg presse inn litt. Blir dette vellykket utsetter jeg lagerbytte litt og legger innkjøpte lager på ....delelageret.... . Skisse kan fortsatt være kjekt å ha. Noen som har en ? Quote
Brutus Posted September 11, 2013 Posted September 11, 2013 Hei Se på sidene til Vestfold Ships - kanskje du finner det du trenger der ;-) http://www.feltvogner.no/index.php?side=delebok-x-mil Der har de delekatalogen på PDF, og om du ser på side 172 - så har du kanskje det du er på jakt etter :-) Hilsen Frode - Brutus Quote
Kristian Kvart Posted September 11, 2013 Author Posted September 11, 2013 Suverent. Den delekatalogen var jeg ikke helt klar over. Takker! Quote
Recommended Posts