Peik Posted September 5, 2013 Author Posted September 5, 2013 (edited) Lanolinbehandlingen lukter relativt heftig. Får håpe det gir seg etterhvert. Har spylt bilen innvendig og vasket seter og tepper med Vanish tidligere i sommer for å bli kvitt dyrelukt, men nå lukter det jaggu sau... Men det drypper mye mindre en vanlig olje. To dager siden behandlingen nå. Edited September 5, 2013 by Peik Quote
radovan Posted September 5, 2013 Posted September 5, 2013 Syntest ikkje det lukta sau...? Det lukta eitt eller anna, men sauene her rundtom har ein noko strammare odør. Quote
jermundpr Posted September 5, 2013 Posted September 5, 2013 Synes ikke det luktet ille av rrc'en ihvertfall Quote
radovan Posted September 5, 2013 Posted September 5, 2013 Byfolk vet du, Radovan Peik ser jo ut som ein skikkeleg arbeidskar. Quote
Sven Posted September 5, 2013 Posted September 5, 2013 Syntest ikkje det lukta sau...? Det lukta eitt eller anna, men sauene her rundtom har ein noko strammare odør. Kan det vært at han har fått olje fra en gammel vær? Quote
Peik Posted September 5, 2013 Author Posted September 5, 2013 Peik ser jo ut som ein skikkeleg arbeidskar. Tja, bor på såkalt "beste vestkant" og jobber som rådgiver, men har også erfaring som lastebilsjåfør og variert erfaring som anleggsslusk. Lukta er strammere enn de sauene jeg er vant til fra hytta i Valdres. Vestlandssauer lukter nok strammere og surere da de stort sett er våte hele tiden... :-) Quote
pesto_trader Posted September 5, 2013 Posted September 5, 2013 Tror jeg kjører vanlig oljebehandling etter Peiks informerende innlegg. Sauer lukter best på landet! Quote
Peik Posted September 5, 2013 Author Posted September 5, 2013 (edited) Kan det vært at han har fått olje fra en gammel vær? Absolutt en anelse testosterontilsetning i duften... Synes ikke det luktet ille av rrc'en ihvertfall De er jo noe tettere enn en Defender (forhåpentligvis?). Edited September 5, 2013 by Peik Quote
radovan Posted September 5, 2013 Posted September 5, 2013 Må berre seie det igjen; synest ikkje det luktar sau i det heile, eg. Er de sikre på at det ikkje er placebolukt? Og eg er ikkje sauebonde, så det er ikkje det at lukta sit permanent i heller. Quote
lafterolf Posted September 5, 2013 Posted September 5, 2013 Det er eksosen som har forderva bymenneskene. Quote
Peik Posted September 5, 2013 Author Posted September 5, 2013 (edited) Må berre seie det igjen; synest ikkje det luktar sau i det heile, eg. Er de sikre på at det ikkje er placebolukt? Og eg er ikkje sauebonde, så det er ikkje det at lukta sit permanent i heller. Eller muligens lammekotelettene av tvilsomt opphav som ble harryhandlet i Tøcsfors rett før behandlingen... Forrige eier er sauebonde, men det har neppe vært sauer i bilen siden november. Edited September 5, 2013 by Peik Quote
Kristian Kvart Posted September 5, 2013 Posted September 5, 2013 Jeg er enig med Peik. Land Roger dufter fortsatt litt sau, litt mindre enn den dagen vi kom hjem fra behandling. Ungene forbandt i alle fall lukta med sau i starten. Synes ikke det gjør noe jeg .... selv om jeg sikkert stiller i kategorien bymenneske..... Minner meg bare om at bilen er godt forberedt for vinteren, og så blir det vel mindre lukt etter hvert ...? Quote
pesto_trader Posted September 5, 2013 Posted September 5, 2013 Ser for meg overskriften i VG: Saueluktskandale i Land Rover-miljøet, massesøksmål varsles. Kanskje en et snart tips til bonden? Ut med Land Roveren også følger sauene inn fra beite. Quote
Eirik Haugen Posted September 5, 2013 Posted September 5, 2013 Er buskerud antirust på lik linje med funderud å regne når man tenker erfaring på LR? Litt kortere reise vei for meg. Vestfold er vel nærmest? Quote
Peik Posted September 5, 2013 Author Posted September 5, 2013 Duften er ikke verre enn at jeg har bestilt time for pickupen også. Resultatet ser meget lovende ut. Quote
valvolainen Posted September 5, 2013 Posted September 5, 2013 Lanolinbehandlingen lukter relativt heftig. Får håpe det gir seg etterhvert. Har spylt bilen innvendig og vasket seter og tepper med Vanish tidligere i sommer for å bli kvitt dyrelukt, men nå lukter det jaggu sau... Men det drypper mye mindre en vanlig olje. To dager siden behandlingen nå. Min er nå 40 dager gammel og lukta forsvant etter to-tre uker. Søt og god lukt, bedre enn ekvivalente petroleumsprodukter:=) Quote
Geir K.H. Posted September 5, 2013 Posted September 5, 2013 Vestfold er vel nærmest? Nja. Tror nok ikke det. Bruker litt over to timer til lier, mens tønsberg er fort litt lengre. Har uansett time til tirsdag kl halv elleve. blir en tur på megaflis i samme slengen, så det passer bra. Quote
Lise Posted September 5, 2013 Posted September 5, 2013 Tenkte å bestille time til Defenderen i høst jeg også. Kanskje bilen blir populær blant bygdas sauer hvis jeg velger lanolinbehandling? Quote
Vidar S Posted September 5, 2013 Posted September 5, 2013 Ulven kommer til å dukke opp i Eggedal Quote
Lise Posted September 6, 2013 Posted September 6, 2013 Det gjorde den da for flere uker siden! http://www.bygdeposten.no/lokale_nyheter/article6803799.ece Quote
smedenDAY Posted September 7, 2013 Posted September 7, 2013 Sauelukt? -Eg ringer og bestiller smøring med ein gang! *agronommedspesialfeltsau. Quote
Thoma_s Posted September 7, 2013 Posted September 7, 2013 Har brukt Fluid Film på små områder en god stund. Meget fornøyd. Lukter godt og er ikke skadelig. Snakket med en konservator fra Flymuseet på Sola. De bruket FF på Heinelen de tok opp fra 70m i fjor. Har smurt tectylen på den bakre tanken til 109, tectylen blir mye lettere å få av etter noen dager i FF marinade. Me tanke hva som skjedde sist jeg prøvde å fjerne tectyl med blåselampe er dette mye bedre. Quote
Geir K.H. Posted September 10, 2013 Posted September 10, 2013 Da er D3'n behandlet med FF. Var tynt det stoffet, så er spent på hvordan det holder. satser på at det er bra. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.