LANDreas Posted October 7, 2016 Author Posted October 7, 2016 I dag ble Litj'n godkjent for to nye år. Nå skal vi visst være i gjenge ift. periodisk kjøretøykontroll, for jeg trodde jo i fjor at han var godkjent i to år da. Tørking av motorolje under bilen før avreise, en runde til nedi veien for NAF, og godkjenningen var et faktum. Det løse bremserøret var selvfølgelig også festet. Trivelig fyr og en god bil- og motorsykkelprat. Liker gamlekara på NAF, jeg. Quote
Tuscan Posted October 7, 2016 Posted October 7, 2016 Gratulerer - alltid godt når PKK er i orden for 2 nye år. Quote
motom Posted October 7, 2016 Posted October 7, 2016 Grattis! Har du fått kjørt den litt i sommer da? Quote
LANDreas Posted October 7, 2016 Author Posted October 7, 2016 Får aldri kjørt nok, Motom. Hvis speedo'n måler riktig, så har jeg kjørt kun 150 mil på tre år. Kanskje litt mer, grunnet større hjul. Quote
kulien Posted October 8, 2016 Posted October 8, 2016 Grattis med Pkk! Gikk i samme fella og fikk brev fra myndighetene angående Vedskjulet. Den ble jo nettopp godkjent! Men når det er langt på overtid så hjelper det lite... Quote
telindnor Posted October 8, 2016 Posted October 8, 2016 Hurra! Enda en liten Land Rover godkjent på veien. Vår ble også nylig det samme. Goood følelse det. Quote
LANDreas Posted October 8, 2016 Author Posted October 8, 2016 Veldig god følelse. Må innrømme litt negative tanker etter første runde, har jo vært på PKK mange ganger de siste årene. Før overtagelse, nummerskifte ga også PKK året etter, underkjent, sommel fra min side, så ny året etter igjen og nå, pluss etterkontroll. Nå håper jeg det er greit de to neste. Skal vel ikke klage, har kun vært bagateller. Det mest alvorlige har vært bremserør og demperforinger, som ikke var dårlig. Møkkaverksted. Quote
motom Posted October 9, 2016 Posted October 9, 2016 Du får ta på boblejakke og kjøre den til de begynner å salte veiene!! Quote
telindnor Posted October 9, 2016 Posted October 9, 2016 Senk skuldrene nå unge mann. NÅ er du i rett PKK syklus, har absolutt rette ekvipasjen, rette holdningen og landeveien ligger der..klar for utallige mil med godfølelse. På med Monclér-dunjakka, vinterdekk og høst og vinter kan komme med et leende!! Quote
LANDreas Posted October 9, 2016 Author Posted October 9, 2016 Men nå tenker jeg jo å sette ham i garasje for vinteren. Han skal få være her inntil Kraftkar'n er frisk igjen i hvert fall. Hvilket minner meg om at jeg må dra den slappe kroppen min ut av sofaen - nå! Quote
Ahok Posted June 25, 2017 Posted June 25, 2017 (edited) Litjkar'n har fått en ny adoptivfar - og jeg håper ikke Andreas lider for mye. Drømmen om seriebil har jeg hatt så lenge jeg kan huske, og endelig er den oppfyllt. Jeg overtok stafettpinnen på torsdag. Clutchen er ikke frisk, men det ble gjort vurdering som tilsa at denne kunne brukes. Clutchen ble ikke verre av å bli brukt (tror det var lukten av gjødsla jorder i Enebakk som fikk opp humøret til Litjkar'n), så da bar det ned til seriebiltreffet på lørdag. Treffet var supert, mange nye og gamle bekjentskaper var tilstede, og en fantastisk flott plass. 2. plass i klassen ble det også! Bortsett fra at Litjkar'n lekker litt her og der og clutchen er litt lunefull så er den helt tipp topp. Jeg koste meg faktisk på motorveien i venstrefeltet (!) - dette er ingen treiging! På vei hjem parkerte jeg på en bensinstasjon for en matbit da jeg registrerer en bevegelse i sidesynet og så -- blålys! Shit… Men det var bare to politibetjenter som ville fortelle meg hvor stilig bil jeg hadde og ønske meg en god dag videre. Edited June 25, 2017 by Ahok Quote
LANDreas Posted June 25, 2017 Author Posted June 25, 2017 Jeg kan se han smiler over å få være på tur, Arild! Tror han (også) storkoser seg i ditt selskap. Quote
kulien Posted June 26, 2017 Posted June 26, 2017 Gratulerer med flott bil! (og litt kondolerer til Andreas da...) Quote
Kristian Kvart Posted June 26, 2017 Posted June 26, 2017 Oi, du gjorde alvor av det du Andreas... Må ha vært en kjempestart Arild å ta den utpå en "langtur" til Seriebiltreffet. Blitt skikkelig kjent med den da. Quote
Ahok Posted July 10, 2017 Posted July 10, 2017 Rusten og lekk radiator ute! Slanger må byttes samtidig da alle var sprø og knaste når jeg klemte på de. Venter på slave og master til clutch. Quote
Klusenhusen Posted July 11, 2017 Posted July 11, 2017 Flott bil, god tur videre inn i fremtiden. Quote
LANDreas Posted July 11, 2017 Author Posted July 11, 2017 Det var nok på tide å få ut radiatoren, ja. Deilig å se at han nå får litt TLC. Quote
Ahok Posted July 11, 2017 Posted July 11, 2017 Radiatoren var én ting, slangene noe helt annet... ...også måtte jeg ha en t-skjorte! Quote
Land Rover for alle penga Posted July 11, 2017 Posted July 11, 2017 Hvor kjøpte du den flotte t-shorta? Quote
robertsoevik Posted July 11, 2017 Posted July 11, 2017 9 minutter siden, Land Rover for alle penga skrev: Hvor kjøpte du den flotte t-shorta? Samme fyr som gjør Range Rover Special artworket dette :-) www.retroeighty.co.uk Quote
telindnor Posted July 11, 2017 Posted July 11, 2017 På 26.6.2017 den 1.49, LANDreas skrev: Jeg kan se han smiler over å få være på tur, Arild! Tror han (også) storkoser seg i ditt selskap. Jasså færr, her gåre forr sei. Grattis til Arild.... men er ikke helt sikker på hvilket superlativ som skal formidles hr Andreas. Tror jeg prøver meg på et grattis til deg også. Det var vel "med vilje" antagelig. Fint at fine biler får nye og entusiastiske eiere. Arild blir en kanon eier av Litjkarn....brennsikkert!! Quote
Ahok Posted July 19, 2017 Posted July 19, 2017 Gikk i gang med clutchen i dag. Startet med slavesylinder og der var det jo selvsagt latterlig trangt. Fikk den omsider ut… Rundt utløserstaget var det noe plastikkskrammel og en morken gummihette? Vet ikke helt funksjonen til dette plastikkskrammelet inni der… Gummihetta kan kanskje stamme fra en gammel slavesylinder. Fikk etter masse banning ny slavesylinder på plass. Nye slangen jeg hadde bestilt passet ikke (feil dimensjon på gjengene), så da ble det ikke bytte av rør og slange som planlagt i denne omgang. Når jeg også fant ut at det er en mye mer omfattende jobb å bytte mastersylinder enn jeg trodde så skrudde jeg ting sammen igjen og luftet i håp om at problemet var slavesylinder. Det var det jo selvsagt ikke, og håpet om at problemet er løst ved bytte av mastersylinder svinner, men jeg klamrer meg fortsatt til det. Quote
Ahok Posted July 20, 2017 Posted July 20, 2017 Ny mastersylinder på plass. Løsnet forskjermen i bakkant, så var det plass. Gledet meg til å teste frem til jeg oppdaget at det både var andre gjenger og flens på ny mastersylinder. Det skal ikke være enkelt å få tak i riktige deler til disse bilene! Får snart starte garasjesalg på feilinnkjøpte deler... Quote
lafterolf Posted July 20, 2017 Posted July 20, 2017 Lån ordentlig flenseverktøy og kjøp nippelen som passer. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.