motom Posted April 28, 2014 Posted April 28, 2014 Kanskje det bare er hjulkapslene som sitter litt skeivt -) Quote
LANDreas Posted April 28, 2014 Author Posted April 28, 2014 Da er setebelter foran montert. Ble noen midlertidige noen, inntil jeg evt. får bøyle og framovervendte bakseter på plass. Det blir montering av et par belter og nye benker bak i løpet av uken. Og så må jeg få sett på hjulet og sjekket litt oljer. Motoroljen ser jo helt strøken ut, så den holder jeg meg unna. Bilen har jo ikke gått mange titalls kilometerne siden Laftis skiftet uansett. Men sikkert greit å sjekke lagerbeholdningen på differ og transfer. Håper han liker "langturer". Hittil har jeg kun kjørt i nabolaget og til jobb med ham, så det kan bli en spennende lørdag... Quote
Nils Posted April 29, 2014 Posted April 29, 2014 Når kommer du til å montere framovervendte bakseter Andreas? Hadde vært knall om du tar bilder av det, har samme planer på min, må dog bare få den godkjent som 6 seter, er i dag varebil. Quote
LANDreas Posted April 29, 2014 Author Posted April 29, 2014 Vet ikke, Nils, det er nok et stykke fram i tid. Kanskje i år, kan vi vel si. Quote
motom Posted April 29, 2014 Posted April 29, 2014 Si ifra hvis du vil ha noen tips Andreas, jeg gjorde noe tilsvarende i min exmil. Tror kanskje jeg har noen bilder av det et sted. Quote
Kristian Kvart Posted April 29, 2014 Posted April 29, 2014 Jeg har også noen langtidsplaner om forover vendte seter bak i Ex-mil'en. Bilder hadde vært supert! Quote
ragnarsk Posted April 29, 2014 Posted April 29, 2014 Wade gleder seg til å hilse på Litkar'n... Blir heller ikke ferdig, men stiller lell. Kommer egentlg ikke med noe utstillingsbil, mest for å sparke litt dekk, og prate litt Quote
LANDreas Posted April 29, 2014 Author Posted April 29, 2014 Kom med bilder, Motom! Jeg må prøve å finne noen bakseter som har innebygget sikkerhetsbelte, tror jeg. Og så bør de kunne klappes sammen når varetransport krever plass. Ja, satser på at jeg kommer, Ragnar. Tror Litjkar´n gjerne vil hilse på Wade også. Quote
toniali Posted April 29, 2014 Posted April 29, 2014 Hørtes ut som en god idé, LANDreas. Har den benker bak per i dag, eller er den varebil? Gleder meg til å følge den utviklingen der, altså. Bare å ta masse bilder underveis Quote
motom Posted April 29, 2014 Posted April 29, 2014 (edited) Hadde ett par med disse (v+h): http://exmoortrim.co.uk/store/defender-products/load-area-seats/forward-facing-fold-up-left-hand-detail.html Disse er godkjente med belter i UK (de over er av enklere sorten): http://exmoortrim.co.uk/store/defender-products/load-area-seats/lock-and-fold-right-hand-detail.html Jeg hadde taket til exmilen til å feste sikkerhetsbeltene og brukte samme brakett ved skulderen som benyttes foran på S3 og så festet jeg i gulvet nede og i rammen til bakkassen for rullen. Her er en tidligere tråd om dette: http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=43817&hl=barnesete#entry440450 Jeg festet mine litt lengre inn over hjulbuen. Da kunne man gå mellom setene når de var i bruk og når de ble slått sammen var de omtrent like som på bildet i tråden over. Edited April 29, 2014 by motom Quote
LANDreas Posted April 29, 2014 Author Posted April 29, 2014 De dyreste var jo svindyre! Skjønte ikke helt setebeltene på dem, og rart de ikke viser bilder av setene oppslått. Minegentlige tanke er å bruke brukte seter fra en annen bil, med rullen i ryggen. Vet Mercedes cabrioleter og noen 3. seteradsseter på andre har dette. Men husker ikke hvilke. Nå blir det først nye benker før Seriebiltreffet, så får jeg ta resten etter det. Men takk, Motom, alltid bra å se hvordan andre har løst det. PS Ikke Seriebiltreff, Tonia? Quote
lafterolf Posted April 30, 2014 Posted April 30, 2014 Busseter får du for nesten ingen ting, og de har innebygde seler. Bakerste klappseter fra voyager passer veldig bra, kan brettes helt sammen, men har ikke innbygde seler. Quote
LANDreas Posted April 30, 2014 Author Posted April 30, 2014 Okei, takk. Får tenke litt til. Må få testet veltebøylen også. Quote
Willhelm Posted April 30, 2014 Posted April 30, 2014 Ikke noen vits å teste veltebøylen Andreas, bare håp at den gjør jobben når den MÅ Ikke moro å tippe bilen bare for å teste veltebøylen da Espen Quote
LANDreas Posted April 30, 2014 Author Posted April 30, 2014 Hahahaha! Du, ass. Har i hvert fall målt meg fram til at den bør passe. Må ta av midtbøylen på kanvasstativet for å få sjekket helt konkret. Får se hva jeg rekker i kveld. Kan jo ikke montere den før etter Seriebiltreffet uansett, og må se meg om etter noen seter snart. Blir nok nye benker i kveld, tenker jeg. Quote
Kristian Kvart Posted April 30, 2014 Posted April 30, 2014 Har du veltebøyle som ikke stjeler plassen der de framovervendte setene skal stå? I såfall er jeg interessert i å vite hvor de selger den. Quote
LANDreas Posted April 30, 2014 Author Posted April 30, 2014 Det er det jeg må sjekke. Den tar nok litt plass, men forhåpentligvis ikke for mye. Egentlig til en Serie 1, av ukjent fabrikat. Får se hva jeg rekker å sjekke i morgen. Quote
LANDreas Posted May 15, 2014 Author Posted May 15, 2014 Sol = Seriebil! Mmm, godt å trille til jobb i dag. Quote
LANDreas Posted May 16, 2014 Author Posted May 16, 2014 Ja, jeg føler meg priviligert, men er sikker på at Oscar kommer i orden etter hvert også. Brukte ham til/fra jobb i dag også, men det var mer trafikk i dag og jeg hadde dårlig tid hjem. Da merker jeg at D2 med AT og servo ikke er så gærent heller. Quote
LANDreas Posted May 16, 2014 Author Posted May 16, 2014 Blir ikke kjøring i morgen, nei. Dvs. en tur ut til Gyssestad på eftan, men da blir det nok Storkar'n. Så sant ikke familien insisterer... Quote
motom Posted May 16, 2014 Posted May 16, 2014 For noen år siden så husker jeg vi satt bak i exmil'n og så på 17.mai toget gå forbi mens det sluddet... mimre, mimre Quote
LANDreas Posted May 17, 2014 Author Posted May 17, 2014 Vi får se. Det er fortsatt Norge og 17. mai... Quote
Recommended Posts