Jump to content

Litjkar´n - en Serie 2a fra 1968


LANDreas

Recommended Posts

Foringen er porøs og suger sakte til seg oljen.

En tur i blkkboks med olje og varme under gir raskere opptak.

I fryseren det motsatte.

 

Fryser brukes når ting skal krympe litt for lettere å bli montert trange steder.

Edited by gautes
Link to comment
Share on other sites

1 døgn i oljebad for så og legges 1 døgn i fryseren burde da være det optimale

Det er vel ikke superenkelt å banke den foringen på plass? Det var i alle fall ikke veldig enkelt å få den ut...

 

Håper det ankommer deler i morgen. Mulighetene for Seriebiltreff er fortsatt tilstede :)

Link to comment
Share on other sites

Disse foringene er stort sett dessverre laget litt for romslige til at man trenger brotsjing.

Kakker man inn foringen med for stor iver er det en annen sak.

Arild har fått låne sentreringsdor(løs inngående aksel) og hjemmelaget utdrager for foringen.

Doren skal gå lett ut og inn av foringen , som smør.

Samtidig brukes den til å sentrere lamellplata.

 

PS. Takk for lån av verktøy og slave,Rolf.

 

Edited by gautes
Link to comment
Share on other sites

Da fikk 50-åringen ENDELIG luftet seg igjen! Over et år siden sist... Clutchen er frisk, og jaggu har det blitt orden på masse annet også. Lista over ting er fortsatt lang, så det er nok å holde på med! 

F84E7683-842B-40EF-A249-973081E3A6A5.jpeg

Link to comment
Share on other sites

På ‎28‎.‎08‎.‎2018 den 21.14, Ahok skrev:

Nå koser vi oss! Ble veldig fint med rocksliders også :)

 

 

Så veldig riktig ut der, med galvaniserte slidere. Det er jo ikke dumt å beskytte det fine karosseriet litt heller.

Link to comment
Share on other sites

Denne tråden blir også en dokumentasjon for egen del, derfor vil jeg liste de tingene som er gjennomført siste året:

 

- Ny master- og slavesylinder

- Nye rør og slanger til clutchen

- Ny clutch, trykkplate og utløserlager

- Skiftet pakninger på girkassa

- Nye girkassefester

- Nytt påfyllingsrør til bensintanken

- Generell opprydding av det elektriske

- Ny radiator

- Nye kjøleslanger rundt hele 

- Ny manifold og nytt eksosanlegg (rustfritt)

- Skiftet alle væsker og filter inkludert styresnekke

 

+ Masse småtteri...

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...