jermundpr Posted November 15, 2021 Author Posted November 15, 2021 Denne blir aldri noen fin bruksbil, så da kan den være litt grov og grom istede En god sekser med turbo er musikk i mine ører, eventuelt en femmer Quote
Vidar S Posted November 15, 2021 Posted November 15, 2021 2 timer siden, jermundpr skrev: eventuelt en femmer LR TD5 Quote
jermundpr Posted November 15, 2021 Author Posted November 15, 2021 Helt topp i Defender og D2 synes jeg, men det holder med en bil med egen hjerne. De andre skal bare ha sjåførens hjerne Quote
gautes Posted November 15, 2021 Posted November 15, 2021 Så kun en hjerne i ene bilen totalt? Du ba om den Har dislocation cones og noe annet småtteri fra din gamle RRc. Noen interesse for det? Quote
jermundpr Posted November 15, 2021 Author Posted November 15, 2021 50 minutter siden, gautes skrev: Så kun en hjerne i ene bilen totalt? Du ba om den Har dislocation cones og noe annet småtteri fra din gamle RRc. Noen interesse for det? Dislocation cones trenger jeg Quote
jermundpr Posted November 18, 2021 Author Posted November 18, 2021 Etter litt knoting med dieselpumpa og heller dårlige resultater.. Så er det nå under sterk vurdering å kanskje gå for TD5 faktisk. Jeg er jo veldig fornøyd med TD5 i de andre jeg har hatt og har så Også har jeg jo flust med motorer og deler bak huset Blir uansett ikke nå men kanskje neste sommer/høst/vinter, også kan jeg prøve å få igang ballen med tilsynet Quote
Vidar S Posted November 18, 2021 Posted November 18, 2021 Jeg har hatt forskjellige biler med et spenn av motorer. TD5 er en av de bedre motorene jeg har vært borti, selv om det er litt småtjafs rundt selve motoren som kan være litt irriterende. Lykke til med SVV! Quote
Erik Iversen Posted November 18, 2021 Posted November 18, 2021 Td5 er rett motor for den der ja Quote
jermundpr Posted November 19, 2021 Author Posted November 19, 2021 Har trua på at det vil fungere ja. Om noen har tips og tanker angående kobling av strøm særlig inn på ECU så tar jeg imot tanker Har jo delebil etterhvert med motor og manuell kasse, har alt tilgjengelig der sånn sett. Må vel se om tanken fra D2 kan monteres på RRC'n, med litt modding vil jeg tro Quote
sondre b Posted November 19, 2021 Posted November 19, 2021 Hadde vært tøft med en rå td5 oppider. Mulig du måtte ha en sånn en inn i ledningsnettet: https://www.ebay.co.uk/itm/174798081091?mkevt=1&mkcid=1&mkrid=710-53481-19255-0&campid=5338722076&customid=&toolid=10050 Quote
jermundpr Posted November 21, 2021 Author Posted November 21, 2021 Dette burde løse de fleste problemer ser det ut til, Ferdig ledningsnett . Må vel psyke meg opp til å lage en søknad etterhvert Quote
Erik Iversen Posted November 21, 2021 Posted November 21, 2021 Får mye fint til td5 ja. Bare å søke knall motor i classic det Quote
jermundpr Posted November 27, 2021 Author Posted November 27, 2021 Fikk på litt takpynt i dag Ble nesten 30 mil kjøring i dag Bortsett fra tidvis uklar horisont for bilene bak meg så gikk det meget bra Quote
jermundpr Posted December 21, 2021 Author Posted December 21, 2021 (edited) Litt puslearbeid har det blitt i garasjen. Geir har fått utført litt arbeid på bremsene igjen.. Blåste enda en almakes hjulsylinder i høst, og fikk byttet den ut med britpart. Britpart sine hjulsylindre har jeg aldri hatt noe trøbbel med, merkelig egentlig med tanke på prisen Måtte også bytte denne karen her siden det begynte å sprute bremsevæske ut av føleren Ellers ble taktrekket revet ut og erstattet med liggeunderlag istede. Har vært mye mus i taket så det luktet rimelig stramt inni kabinen RRC'n har fått et par ører på takgrinda, de får sitte til jeg finner noe mer passende Ellers så droppet jeg dessverre ideen om TD5, mest pga da vil D2 og RRC bli for like å kjøre. Så da falt jeg på det trauste og enkle, 300tdi og girkasse fra D1.. Ikke så gromt men det er enkelt og kurant Har ordnet meg en meget god motor så tror det vil fungere ganske bra. Blir sikkert litt oppfriskning på den etterhvert når det er godkjent osv Foreløpig får den gå til neste sommer/høst med TD40 er planen... Edited December 21, 2021 by jermundpr Quote
jermundpr Posted December 30, 2021 Author Posted December 30, 2021 Geir fikk olje og filterskift i går Så ble det endelig nye batterier og et par polklemmer, etter 12 år snart i mitt eie Var ikke helt fornøyd med ladinga, som i grunn har vært dårlig i hele år egentlig. Hadde 27v da motoren gikk. Etter en del måling viste det seg at jording fra batteri til karroseri/ramme har litt dårlig kontakt. Fikk ordnet en ny kabel i tillegg og da ble det mye mer liv i amperemåler og bra spenning Her om dagen var jeg innom for å teste 300'n som skal inn i svensken/RRC'n etterhvert. Hadde stått i 1,5 år og det har vært bra med kulde i det siste. Men den fyret villig med nyladet batteri. Kjørte litt rundt og den gir et bra inntrykk både motor og girkasse Ellers startet D2 kapittel 2 i dag. Greiere å demontere nå, husker jo litt fra forrige bil Først seter ut. Blir like overrasket hver gang over hvor tunge de er, og hvor trangt det er i garasjen Tepper ute. Høyre side er helt og bra, holder med rustbehandling bare der. Venstre side bærer preg av mye vann, sannsynligvis for en del år siden. Var knusktørt der nå.. Det var ikke hull, men det ble luftig under kontroll av meg Her trengs det litt mer enn lakkering. Blir nok en relativt stor plate her tenker jeg, så det blir skikkelig. Ihvertfall fra foran i fotbrønn og bort til det fremre setefestet. Blir nok litt jobb på yttersiden av kanalen også på denne siden. Ellers synes jeg bilen er imponerede hel og fin i grunn, lite jobb sammenlignet med den forrige ihvertfall Widget spanWidget idget span Quote
gautes Posted December 30, 2021 Posted December 30, 2021 Imponert over hva du får til i musehullet ditt. Quote
jermundpr Posted December 31, 2021 Author Posted December 31, 2021 Med tanke på strømprisene mange må betale nå så er det greit at rommet ikke er større å varme opp Men kunne gjerne hatt en meter mer bredde når seter skal inn og ut av bilene Quote
jermundpr Posted December 31, 2021 Author Posted December 31, 2021 Noen timer ble det i dag også. Fluidfilm har reddet bilen fra de vanlige problemene virker det som. Foreløpig er det bare gulv venstre foran og litt i venstre innerskjerm foran som må sveises. Men det dukker nok opp litt mer etterhvert Quote
motom Posted January 1, 2022 Posted January 1, 2022 Ser ut som et bra eksemplar av D2 Jeg boret et hull i listen til dørkarmen så evt vann skulle renne ut men vet ikke om det fungerte. Vannet trekker vel inn i isolasjonen først... Synd snø og sølevann om vinteren ikke får rent ut og havner i teppe Prøvde også å smøre gulvet med fett (og la litt plast oppå) for å bremse rustutvikkingen og tror det hjalp litt. Burde nok ha brukt noe bedre egnet som feks fluidfilm fettet... Høres ut som du kommer til å fikse det ordentlig med nytt metall uansett Quote
jermundpr Posted January 1, 2022 Author Posted January 1, 2022 Bilen er mye bedre enn jeg først trodde ihvertfall, det er sjeldent Jeg kommer til å kappe teppene foran strategisk så de kan taes ut uten å måtte bruke verktøy. Så kan de taes inn og tørkes ved behov.. Disse mattene klarer omtrent aldri å tørke i bilen dessverre.. Funderer på om jeg skal ta ut teppe i bagasjerommet eller ikke, er det andre som har opplevd rust baki der på D2? Quote
hahaug Posted January 1, 2022 Posted January 1, 2022 Ikke min erfaring med noe særlig rust innvendig bak,men rust kan du finne mellom sideplatene og ytterskjermer bak.Men det ser du ikke Får du frontruten hel ut?Hva bruker du til å skjære den ut med? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.