Jasswass Posted July 23, 2021 Posted July 23, 2021 (edited) Grattis med ny bil og en bra fortsettelse på tråden :-) . Edited July 23, 2021 by Jasswass Quote
jermundpr Posted September 23, 2021 Author Posted September 23, 2021 Da ble denne perlen godkjent på biltilsynet i dag. Godkjent som den står med 33" hjul, skjembreddere, bøyle foran, vinsj foran og bak, og Volvo TD40 motor. Visning gikk over all forventning, gikk igjennom kun med å montere to lyddempere på eksosen Quote
jorgenht Posted September 23, 2021 Posted September 23, 2021 Haha, knall! Flinke karer på tilsynet hos deg Quote
gautes Posted September 23, 2021 Posted September 23, 2021 Imponert over godkjenning og grattis . Quote
sondre b Posted September 24, 2021 Posted September 24, 2021 Grattis Dumt det skal være så forskjell på "Sakkyndige" rundt om i Norges land . Tenkte jeg skulle prøve å få skrevet inn vinsjefangeren i vognkortet, på gamlebilen din. Har blitt anbefalt å styre unna ?? Quote
jermundpr Posted October 7, 2021 Author Posted October 7, 2021 I dag ble Beistet registrert, kan nesten ikke tro det må få tak i noen solide magneter for å få plassert skiltet foran riktig.. Den fikk seg en god tur på skauen for å hente årene til båten, flott bil på dårlige grusveier Quote
iknutis Posted October 8, 2021 Posted October 8, 2021 Helt utrolig at det går an å få godkjent og skilt på noe slikt, ikke det jeg er vant med. Må være en helt fantastisk følelse. Quote
telindnor Posted October 8, 2021 Posted October 8, 2021 Jammen godt gjort Jermund. Græbbis med den Quote
jermundpr Posted October 8, 2021 Author Posted October 8, 2021 Takker! Føles rart å kjøre med skilter på den foreløpig Prøver å justere inn dieselpumpa innimellom kjøring, men det er håpløst med den turboen som sitter på nå (Holset H1c, sitter f.eks på eldre cummins 5,9l..) Må få på en mindre, og vurderer litt hvem jeg skal gå for . Men forresten så har det skjedd litt på D2 fronten her også Ramma på Manuell Desperados gikk ikke igjennom kontroll i garasjen med spisshammer. Er tynt bakfra og fram til girkasse nesten... Sammenlagt så står den med dårlig ramme og like dårlig karroseri, og da dropper jeg å gi denne samme runden som den forrige dessverre... Men da måtte jeg ordne ett nytt objekt.. Denne gangen ble det for første gang en D2a, og automat Den er mye bedre som utgangspunkt, men det blir vinterprosjekt for å få unna plasser som kommer til å ruste seg verre etterhvert. Også må den bygges om til manuell og litt andre ting som skal forenkles. Automat og TD5 fungerer ikke for meg Quote
jermundpr Posted October 16, 2021 Author Posted October 16, 2021 I går fikk Svensken byttet olje på motor, girkasser og differ. Smurt alle nipler og fylt fett på knokkelhusene. I dag ble den sprøytet med fluidfilm tynnolje innvendig og utvendig under Quote
jermundpr Posted October 24, 2021 Author Posted October 24, 2021 I går fikk Svensken seg en tur i Elvedalen Ruslet rundt rolig på 1.lav stort sett, fungerte veldig bra, men noen forbedringer er det rom for Og D2'n er snart klar for sin siste vinter på veien. Vurderer å sette inn led-hovedlamper i front som fulgte med på kjøpet, får se om jeg gidder Quote
jermundpr Posted November 7, 2021 Author Posted November 7, 2021 (edited) Da har det blitt byttet turbo på TD40'n. Fikk absolutt bedre bunndrag men det mangler noe fortsatt.. Denne uka ble det prosjekt å få på en intercooler, ikke mye plass her til det Det er kjøler med vifte på, men må nok vurdere å åpne for litt kald luft i panseret Har skjønt at TD40 ikke er så optimalt når jeg ønsker en seig motor med moment på lavt turtall. Denne er ikke noe sprek på lave turtall men den går absolutt godt på litt turtall Er absolutt grom å kjøre men den er ikke så lettkjørt som jeg skulle ønske.. Det må funderes litt på om jeg skal prøve mer endringer på denne motoren eller om det må bli en annen motor etterhvert.. Både patrol 3,3 og Mercedes 3,0l er gode alternativer som bør gå greit å godkjenne i denne... Men foreløpig skal den brukes, det er mest gøy Ble ikke så gromt med vinterhjul, men giringa ble mye bedre! Edited November 7, 2021 by jermundpr Quote
Land Rover for alle penga Posted November 14, 2021 Posted November 14, 2021 Om617 er verdens beste motor og bør flytte den der greit Quote
jermundpr Posted November 14, 2021 Author Posted November 14, 2021 Om617 og om606 er under vurdering. Er litt svak for rekkesekser Får se etterhvert hva som skjer Quote
Vidar S Posted November 15, 2021 Posted November 15, 2021 9 timer siden, jermundpr skrev: Er litt svak for rekkesekser Mener du Cummins? Quote
jermundpr Posted November 15, 2021 Author Posted November 15, 2021 Akkurat nå, Vidar S skrev: Mener du Cummins? Det er det grommeste, men kronglete å få godkjent her tenker jeg Quote
sondre b Posted November 15, 2021 Posted November 15, 2021 Om 606 med dieselmeken pumpe og moderat effektutak. 350 hk uten bekymring.( inntil 500 hk med original innmat) Bare husk kjøling til sylinder5 og 6. Ekstra kjøleslange utenpå blokka. Quote
lafterolf Posted November 15, 2021 Posted November 15, 2021 En bekymring vil bli pkk og utslipp. Hvorfor ikke gå for noe som passer bilen, 200 eller 300tdi? De går Nissans gamle 3,3 en høy gang når det gjelder effekt. Quote
jermundpr Posted November 15, 2021 Author Posted November 15, 2021 Lydmessig blir det tamt å gå fra 6'er til 4'er, men ellers er jeg enig ja, Rolf.. Heldigvis er bilen -74 modell så utslippskravene er ikke så drøye, ifølge tilsynet da bilen ble godkjent.. Foreløpig er det største problemet lekkasjer både av motorolje og fra diselpumpa, og at den må ryke mye svart for å få noe drag. Synes det er ok at det ryker svart med en del pådrag men dette ryker uansett Quote
lafterolf Posted November 15, 2021 Posted November 15, 2021 (edited) Monter stereo og lytt på fin musikk. Edited November 15, 2021 by lafterolf Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.