jermundpr Posted June 26, 2021 Author Posted June 26, 2021 RIP Denne vil bli dypt savnet! Planen var jo at den skulle leve lenge med meg.. Quote
jorgenht Posted June 26, 2021 Posted June 26, 2021 33 minutes ago, jermundpr said: RIP Denne vil bli dypt savnet! Planen var jo at den skulle leve lenge med meg.. Hva?! Alt vel med fører og eventuelle passasjerer? Quote
jermundpr Posted June 26, 2021 Author Posted June 26, 2021 Ja vi klarte oss helt fint. Solid torpedovegg som holdt unna helt til frontruta gikk. Brant nok ihvertfall i 10 min i motorrommet før det gikk bakover i bilen Quote
MariusMorch Posted June 26, 2021 Posted June 26, 2021 vel, mer oppmerksomhet kan man trygt si D2en fikk! Glad det gikk bra med alle! Quote
b3ntsen Posted June 26, 2021 Posted June 26, 2021 Dette er kjipt, virkelig kjipt.. Godt det gikk bra med alle! Har du noe idè om hva årsaken til brannen er? Så vi kan unngå og oppleve samme med vår D2? :O Quote
jermundpr Posted June 26, 2021 Author Posted June 26, 2021 (edited) Ikke så lett å vite egentlig. Kjørte med 3,3t henger opp Lygnabakka. Hadde i nanocom og fulgte med på temp hele tiden, hadde også varmeapparat på varm blås for å være sikker. Temp holdt seg stødig på ca 95 grader hele tida og holdt fint ca 70 kmt hele bakken.. Etter en stund med flate sletter begynner det å sige inn litt røyk inn varmeapparat. Stoppet da på nærmeste plass for å se, og da begynte det å brenne under panseret. Det rant mye olje på bakken som kom fra venstre siden av motor. Så jeg antar at det røyk noe på oljesystemet/turbo som dusjet olje på varm manifold og eksos Edited June 26, 2021 by jermundpr Quote
b3ntsen Posted June 27, 2021 Posted June 27, 2021 Huff.. Det er ikke noe ålreit i det hele tatt.. Heldigvis ikke annet bilen som gikk tapt. Den kan heldigvis erstattes nesten ihvertfall :/ Quote
jermundpr Posted June 27, 2021 Author Posted June 27, 2021 Vondt å få tak i manuell D2 som er i grei stand lengre dessverre.. Også blir jo spørsmålet om jeg har lyst på det etter dette da Jeg vet ikke om noen annen bil som er så allsidig og god å kjøre som en D2 faktisk, ihvertfall ikke i det prisområde som D2 ligger rundt.. Quote
Stig Posted June 27, 2021 Posted June 27, 2021 Dette var skikkelig leit å høre, Jermund. Faen så jævlig brann er. Håper du finner en bra erstatning. Quote
sondre b Posted June 27, 2021 Posted June 27, 2021 Det var da Fanken til greier. Bra det gikk bra med mannskapet Er det noe som kan reddes, tenkere på girkasse/ transfer aksler etc. Quote
jermundpr Posted June 27, 2021 Author Posted June 27, 2021 Girkasse er nok for mye svidd vil jeg tro. Men har jo komplett manuell kasse, transferkasse, komplett ny kløtsj med svinghjul, ny radiator, og en knall motor stående her. Litt usikker på om jeg skal ha D2 eller ikke videre egentlig. Er liksom ikke noe annet jeg liker så godt da... Quote
sondre b Posted June 27, 2021 Posted June 27, 2021 Kjedelig det der. Mye arbeid hadde du lagt ned i den i tillegg . Quote
jermundpr Posted June 27, 2021 Author Posted June 27, 2021 Nei, regner med at jeg må krangle mye for å få noe fornuftig sum her... Quote
gautes Posted June 28, 2021 Posted June 28, 2021 Leit. Min aller første bil,DKW F11 jr,brant også. Bensinlekk i motorrom. Men D2 , versjon 2,.0 blir sikkert enda bedre. Quote
Albert F Posted June 28, 2021 Posted June 28, 2021 Gikk det ikke å stoppe brannen med brannslukkeren? Quote
jermundpr Posted June 28, 2021 Author Posted June 28, 2021 Fikk ikke åpnet panseret siden flammene stod ut av panserlåsen Quote
Vidar S Posted June 28, 2021 Posted June 28, 2021 Det er nesten bedre å la det brenne til proffe folk kommer å slukker. Åpnes panseret kan det fort fate noe veldig. Det er bedre å bruke tiden på å forsøke redde innhold lengre bak. Har det brent er bilen i 99% av tilfellene totalvrak uansett, nesten uansett hvor tidlig det slukkes. Quote
jermundpr Posted June 28, 2021 Author Posted June 28, 2021 Akuratt det jeg tenkte også da jeg gikk ut av bilen og kikket under. Jeg visste at bilen var død uansett... Var et par lastebilsjåfører som prøvde pulverapparatene sine. Men det var bortkastet da man ikke fikk opp panseret Quote
gautes Posted June 28, 2021 Posted June 28, 2021 (edited) Kompis med trimma og styla boble fikk brann i webastoen sin. Freste inn på en bensinstasjon for å låne pulverapp ++ Kjeppjaget litt unna mens apparater mm. ble tatt i bruk. Spettliknende redskap tvers gjennom panseret og påfølgende pulver slukket brannen. Kom på jobben med litt svidd bil og lugg, men begge var kjørbare etterpå. Edited June 28, 2021 by gautes Quote
Jasswass Posted June 29, 2021 Posted June 29, 2021 Shit! Kondolerer ang. svidd bil. Håper du finner en ny D2-mulighet når røyken har lagt seg... Quote
jermundpr Posted July 1, 2021 Author Posted July 1, 2021 Byttet dynamo og vasket gammer'n i dag. Fikk en flott prøvetur bortover fjorden, så da kan jeg bruke denne litt Quote
jermundpr Posted July 8, 2021 Author Posted July 8, 2021 Fikk ribbet D2'n i dag av det jeg ville ha, og fikk lov til å til å ta Så her kommer de siste bildene av bilen. Nå gjenstår bare en tur til Ringerike bildemontering på viking sitt plan.. Jeg merker godt hvor kjekk den bilen var å ha, når den ikke er her mer... Quote
jermundpr Posted July 23, 2021 Author Posted July 23, 2021 Etter litt tenking og leting så endte jeg selvfølgelig opp på en ny D2.. TD5 og manuell kasse selvfølgelig Hentet bil, delebil og haugevis med deler og hjul i dag. Bilen har ruslet usle 219k snart så det er mange mil igjen her! Men rust er det selvsagt ikke mangel på så denne blir prosjekt til vinteren Etterhvert blir det å montere på vinsjfanger med vinsj (fulgte med), rockslidere og ny bakfanger i stål ( donert fra forrige D2).. Quote
Recommended Posts