Ronny Jacobsen Posted June 29, 2014 Author Posted June 29, 2014 Ja, jeg aner ikke hvor jeg skal gjøre av alt, og i dag startet det. Plukket endel av fronten, 2 batterier, rullegardin, radiator, vifte, masse overflødige ledninger, osv.... So far, so good Quote
LANDreas Posted June 29, 2014 Posted June 29, 2014 (edited) Oisann! Du har litt å pusle med der, Ronny. Kan du ikke få lånt/leid/kjøpt deg en 10- eller 20-fots container og sette en lufttørker inni? Står vel mange sånne rundt omkring som ikke er i bruk, eller som ikke er godkjent for transportbruk lenger. Edited June 29, 2014 by LANDreas Quote
CuckoosNest Posted June 29, 2014 Posted June 29, 2014 Jeg bøyer meg i støvet! Dette kalles pågangsmot. Quote
SimenMS Posted June 29, 2014 Posted June 29, 2014 Den er penere en jeg forventet i fronten der da Stå på Quote
Ronny Jacobsen Posted July 1, 2014 Author Posted July 1, 2014 Joda, står på jeg. Nå er det endelig moro med engelsk bil igjen Ståa pr i kveld. Quote
Erik Iversen Posted July 1, 2014 Posted July 1, 2014 Mener jeg har samme bilde liggende inne på pc'n min Stå på videre, dette blir moro! Quote
YMK Posted July 2, 2014 Posted July 2, 2014 Er innerskjermene skrudd fast på de eldre utgavene? Quote
motom Posted July 2, 2014 Posted July 2, 2014 Du driver med en spesiell form for selvpining Godt å se at gnisten er tilbake! Tror alle gleder seg til å se resultatet Quote
Ronny Jacobsen Posted July 2, 2014 Author Posted July 2, 2014 Joda, det blir spennende dette Innerskjermer er skrudd ja. Quote
RR-CLASSIC Posted July 2, 2014 Posted July 2, 2014 Du driver med en spesiell form for selvpining Godt å se at gnisten er tilbake! Tror alle gleder seg til å se resultatet Gleder meg mest til å se veien fram til resultatet :-)Lykke til Ronny! Skal se du gjør ferdig bil nr 2 mens jeg knoter med min 2 dørs restaurering:-) Quote
Ronny Jacobsen Posted July 2, 2014 Author Posted July 2, 2014 Takker Fikk meg en liten vekker i dag. Blir feil å si overraskelse så..... Hadde vel ett håp om at denne jobben sånn karosseri-messig stort sett skulle handle om å sveise på plass nye deler. Lurer på om det ikke blir noen timer med håndarbeid ja...... Dette bildet er beskrivende. Quote
LANDreas Posted July 2, 2014 Posted July 2, 2014 Nå mangler du bare en kopp te, for her var det mer enn nok kjeks. Quote
Lorden Posted July 2, 2014 Posted July 2, 2014 Er du heime mandag ettermiddag Ronny? Hadde vore artig å sett "elendigheita". Quote
Ronny Jacobsen Posted July 2, 2014 Author Posted July 2, 2014 Ja det skulle jeg tro Send en PM på søndag, så blir vi enige om hva vi skal ha til kaffen Quote
austbø109 Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 blir noen meter med sveis her, misunner pågangsmotet ditt, Quote
Ronny Jacobsen Posted July 3, 2014 Author Posted July 3, 2014 Vi får se om jeg finner dette pågangsmotet da..... Har studert pasienten samt tatt noen notater og bilder i ettermiddag. Viktig med planlegging A og B-stolpene er rusta til nesten oppunder vinduene. YRM har deler til 2-dørs, men det er rene rep-deler i altfor grov utforming. Dessuten har de bare den nederste delen. Bak er alle karosserifester rusta bort, så karosseriet har ikke noe støtte hvis jeg begynner å fjerne innerskjermer osv. Må i såfall få støttet det opp på annet hvis. Gjorde jo dette sist også, men denne gangen er det hakket verre faktisk. A-stolpene må bygges opp før fotbrønner og sidevegger kan komme på plass. A og B-stolper må også være ferdig før kanaler kan komme på plass, så stolpene er nok stedet jeg må begynne. Her er forbrønner og sidevegger. Jeg skal fjerne del 1 fra del 2 og deretter sveise del 2 fast på del 3. Quote
robertsoevik Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 Kan ikke jeg få satt ned Paddington, så kan du prøvesveise på han Ronny? Quote
Ronny Jacobsen Posted July 16, 2014 Author Posted July 16, 2014 Ikke akk tett mellom oppdateringene, men det har da skjedd litt. B-stolpe på begge sider er sveiset. Ikke helt i mål ennå, men tar finjusteringene når kanalene skal på plass. Ettersom det ikke er så mange karosseri-fester inntakt måtte jeg gi gammer'n ett lite løft. Det ble endel cm på hver side før restene av kanalene fluktet med restene av karosseri-festene. Aviser har ikke noe under gulvmattene å gjøre.... Mosse-avis fra september 1980 Høyre side før: Og etter: Venstre side før: Og etter: Og en artig detalj, framaksel 35800370A. Rosamond har nummer 35800374A Quote
Ronny Jacobsen Posted July 17, 2014 Author Posted July 17, 2014 Godt at du ser det på den måten Nils Det er i alle fall en sped begynnelse..... Quote
Ahok Posted July 17, 2014 Posted July 17, 2014 Finnes ikke kraftuttrykk nok til å beskrive innsatsen her, men D2 ga du opp?!?!? Gleder meg til å følge denne tråden - forrige var utvilsomt et av høydepunktene på forumet. Quote
TyBurn Posted July 18, 2014 Posted July 18, 2014 Kunne nesten si jeg var misunelig, men det er jeg ikke. Hvordan lager du ting uten jig??? Quote
Recommended Posts