Ronny Jacobsen Posted January 21, 2024 Author Posted January 21, 2024 Fått på plass litt mer egenproduserte deler nå. Og har dermed også fått montert siste del av bremserør, dvs forbindelse mellom front og bak. Her foran. Flensing på gang. Og skjøt/gjennomføring. Å jobbe oppunder her liggende på ryggen er ganske frustrerende, men det går jo:) Flensing. Husk å tre på nippel før flensing bare. Fort gjort å glemme;) Og med det var bremserøra ferdig lagt. Quote
telindnor Posted January 22, 2024 Posted January 22, 2024 Det ser jo veldig ryddig og fint ut under der da. Flott ærbe på flott vogn 👌 Quote
Ronny Jacobsen Posted February 22, 2024 Author Posted February 22, 2024 telindnor skrev (På 22.1.2024 den 7.17): Det ser jo veldig ryddig og fint ut under der da. Flott ærbe på flott vogn 👌 Takk. Det blikke så gæli 🙂 Har gjort litt mer siden sist. Bytta oljetetning på bakakselen. Gammel... Nytt på vei inn, må bare stelle litt med delene først. Ser bedre ut etter litt gnikk og lakk. Da var den på plass. Bilde er opp ned ser jeg Mellomaksel ble pusset opp og fikk nye kryss for noen år siden, så den lå klar på hylla. Så da er drivlina komplett. Quote
telindnor Posted February 22, 2024 Posted February 22, 2024 Ufattelig mange småting som skal fikses når man bygger en bil fra "starten" av 😍 Quote
motom Posted February 22, 2024 Posted February 22, 2024 Synes det er mye selv når jeg bare skal fikse en "liten" ting jeg Quote
Ronny Jacobsen Posted February 23, 2024 Author Posted February 23, 2024 Det er mye som må gjøres ja, alt faktisk 😀 Eksos har vært på agendaen en stund nå. Har slitt litt med front og y-rør, men nå ser det ut til å være på plass. Fant brått ut at midtre potte ikke var på lager så den måtte bestilles inn, selvsagt fant jeg flere ting som det er behov for så da ble det en handleliste da. Kommer litt av hvert til uka 😉 Quote
Ronny Jacobsen Posted February 29, 2024 Author Posted February 29, 2024 Så kom det en pakke fra paddock og eksosen fikk førsteprioritet. Midtre og bakre på plass, men ikke helt. Må justeres litt her og der for å lande helt, så ikke helt i mål ennå. Quote
Erik e Posted February 29, 2024 Posted February 29, 2024 Ronny Jacobsen skrev (1 time siden): Så kom det en pakke fra paddock og eksosen fikk førsteprioritet. Midtre og bakre på plass, men ikke helt. Må justeres litt her og der for å lande helt, så ikke helt i mål ennå. Flottere enn nytt. 🛠👍 Quote
Ronny Jacobsen Posted March 1, 2024 Author Posted March 1, 2024 Erik e skrev (På 29.2.2024 den 20.34): Flottere enn nytt. 🛠👍 Takk, det blir ikke så gæli 🙂 Skulle finne frem slavesylinderen til clutchen og fikk litt sjokk. For sammen med den lå noe som burde vært montert inne i bellhousing for leeenge siden. Det å senke kassa var ikke noe alternativ. Så da var det bare å bli kreativ. Moddet ett plastrør og kom meg på plass under bilen. Tross dårlig tilgang og dårlig sikt gikk det til slutt. Heldigvis! Så var det en brakett jeg ikke fant. Den skal sitte på bellhousing og er feste for slangen mellom karosseriet og kassa. Lagde en ny basert på bilder fra Rosamond. Ble bra og gjør nytta si. På plass med slangen og klar for røret ned til slaven. Deler har ankommet så mulig dette blir fullført ila helgen. Quote
Ronny Jacobsen Posted February 15, 2025 Author Posted February 15, 2025 Hyggelig lørdagsefta i garasjen med Larkin 😀 Quote
trondshj Posted February 15, 2025 Posted February 15, 2025 Godt å se at mr Larkin holder på å komme i form. Imponerende arbeid. Quote
telindnor Posted February 15, 2025 Posted February 15, 2025 Steike asso...Larkin update 🥰 Det gledes Ronny. Hvis du lurer...så tåler vi oppdatering, myyyye oftere 🏁💯 Dette blir jo igjen dritbra!! Quote
Erik Iversen Posted February 17, 2025 Posted February 17, 2025 Må komme dere på Instagram gutter - der har det vært oppdateringer titt og ofte i vinter Quote
grunneieren Posted February 18, 2025 Posted February 18, 2025 Erik Iversen skrev (10 timer siden): Må komme dere på Instagram gutter - der har det vært oppdateringer titt og ofte i vinter Facebook / instagram etc er døden for forum som dette og vel bortimot umulig å finne tilbake til noe som helst Quote
@le Posted February 18, 2025 Posted February 18, 2025 grunneieren skrev (31 minutter siden): Facebook / instagram etc er døden for forum som dette og vel bortimot umulig å finne tilbake til noe som helst Enig! Jeg prøver også å holde meg borte fra Instagram da det er altfor avhengighetsskapende (kjenner meg selv for godt). Quote
Ronny Jacobsen Posted February 19, 2025 Author Posted February 19, 2025 Har ikke skjedd så mye med Larkin faktisk, men bremser er luftet og klare, clutch er luftet og operativ. Det som står på agendaen er å få rydda litt mer i det elektriske. En oppstart er også høyt på ønskelista, men usikker på når det skjer Quote
Erik Iversen Posted February 22, 2025 Posted February 22, 2025 grunneieren skrev (På 18.2.2025 den 7.47): Facebook / instagram etc er døden for forum som dette og vel bortimot umulig å finne tilbake til noe som helst På ingen måte uenig i det du sier! Men har i likhet med Ronny gjort relativt lite med min bil det siste halvåret. Blir derfor kun oppdateringer med bilder og filmsnutter på Instagram. Men er innom og følger med på forumet et par dager i uka Quote
Ronny Jacobsen Posted February 24, 2025 Author Posted February 24, 2025 (edited) Pusler litt med det elektriske om dagen. Starteren skal kobles. Problemet er at det er mye ledninger og mange år siden det ble demontert. To av de er greie, jord til ramme og starter til batteri. So far so good Edited February 24, 2025 by Ronny Jacobsen Quote
Atle G Posted February 24, 2025 Posted February 24, 2025 Ronny Jacobsen skrev (39 minutter siden): Pusler litt med det elektriske om dagen. Starteren skal kobles. Problemet er at det er mye ledninger og mange år siden det ble demontert. To av de er greie, jord til ramme og starter til batteri. So far so good Ikke starter til batteri ... men + fra batteri til solenoid som sitter på starter og så pluss videre fra denne til starter.(kraftige kabler) Siste ledning er styrestrøm fra tenningslås (antar at denne startes med nøkkelen) Det er siste trinn på tenningslåsen som gir pluss styrestrøm til solenoid som så slår inn/lager kontakt mellom batteri og startmotor 😉. Ser veldig ryddig og pent ut !!! Quote
Ronny Jacobsen Posted February 24, 2025 Author Posted February 24, 2025 Her er ett bilde av Rosamonds starter. Litt kabler er det jo. Nesten en håndfull slike tykke brune kabler på Larkin også. Finner nok ut av det etterhvert. Quote
Ronny Jacobsen Posted March 1, 2025 Author Posted March 1, 2025 Tenkte å montere stift i fordeler igjen ettersom den har elektronisk tenning fra 70-tallet, men det mangler visst noen deler der som sikkert ble demontert da den ble bygget om en gang på 70-tallet. Noen som har en Lucas 35D8 fordeler på hylla? Quote
Erik Iversen Posted March 1, 2025 Posted March 1, 2025 Jeg bygget om min 35D med moderne magnet-tenning for mange år siden. Har ikke angret. Fra hotsparks i UK. Bolt on, og kun to ledninger til coil - that's it. For å ikke svare deg på spørsmålet ditt der altså Quote
Ronny Jacobsen Posted March 2, 2025 Author Posted March 2, 2025 Joda, jeg bygde om til elektronisk tenning på Rosamond etterhvert også, så det kan hende jeg gjør det samme på Larkin. Det jeg tror er ett problem er at de originale delene inne i fordeler er fjernet og den runde plata som sitter der er tilpasset og levert sammen med den elektroniske tenninga som faktisk er fra 70-tallet. (Datostempel bak på styringsboksen) Så hvis jeg kjøper nytt vil jeg muligens få problemer med montering. Tror jeg.... Quote
Recommended Posts