Jump to content

Recommended Posts

Posted

Å du store allstyrendes!!!!!!!!

Er dette velsignet i hjemmet? I så fall er du heldigere enn mange.

Lykke til, skal bli spennende å følge denne.(også)

Posted

Her aner jeg ett pågangsmot som er "litt" over gjennomsnittet. Gratulerer med nytt prosjekt. :D

Posted

Du er til inspirasjon for oss andre. Ved å restaurere objekter som knapt er bærbare ser vi at det faktisk er håp for det meste. Du deler prosessen, trinn for trinn, med alle slik at vi også "deltar" det er viktig.

Denne gangen kunne jeg sett for med en restaureringsprosjekttråd uten innspill fra oss andre, det vil bli en lærebok som blir lettlest, og tråden vil gi mye bedre læring i ettertiden for oss andre.

Vet det er umulig, men hadde det vært mulig kan vi starte folkeaksjonen for brenning av Haynesmanualer.

Posted

Og jeg som kvier meg for å skifte bremsesylinderne på Alfred... blush Du bruker vel bare halve tida på denne nå som du vet hvordan det skal gjøres! B)

Posted

Fruen ble ikke akkurat fra seg av begeistring for å si det sånn, men jeg hadde ikke noe valg.

Å la denne bli slakta for så å sende resten i pressa hadde jeg ikke hjerte til.

Den har altså chassinummeret før Rosamond, men det er (såfremt ikke BMIHT har blingsa) tre uker mellom dem.

Har fått informasjon om at rammer ble produsert, fikk VIN og ble lagret til monterings-team hentet seg en stabel.

Så da stemmer det sikkert.

Denne er førstegangsregistrert i Norge i januar 72, så da kan den stamme fra samme forsendelse som Rosamond.

Rosamond ble sendt over i oktober 1971.

Posted

Jeg lurer på om ikke det står et karosseri fra en like gammel bil i Trøndelag? Det kan jeg sjekke om du vil.

Rolf, leste du setningen om ei kone som ikke ble helt fra seg om begeistring?? Så skal du legge deg ut med henne ved å la ham få hjem en til, før han har begynt på Mr Larkin. Rolf- den veien vet jeg ikke om jeg ville gått :) hehehehe

Posted

Den eneste jeg vet om i Trøndelag-distriktet er en 1972-modell med VIN som er litt tidligere enn min Tuscan.

Ellers finnes det en fra 1971 registrert i Ørsta-distriktet, men den har VIN etter Rosamond.

Kom nok alikevel i første batch til Norge med Rosamond og Mr. Larkin.

;) ;) ;)

Posted

Hørte jeg noen snakke om at det klør i fingra til Ronny???

Tøft gjort å gyve løs på enda en runde. All ære til deg, vi andre vet at dette blir fantastisk :D

Du har ikke fritidsproblemer iallefall :P:P:P

Posted

Det som gjør prosjektene mulig er at mens jeg jobber befinner jeg bare noen meter fra inngangsdøra.

Aldri langt unna hvis det skulle være noe, men dette prosjektet blir ikke så intensivt.

Fikk med komplett sett med nøkler denne gangen!

gallery_24_623_71710.jpg

Posted

Aldri langt unna hvis det skulle være noe, men dette prosjektet blir ikke så intensivt.

Det er bare til du kommer igang........

Posted

Dette står det virkelig respekt av !!!

Jeg forstår iveren etter å sette igeng på et nytt prosjekt med nære familiære aner til Roasmond. Men jeg synes du har et formidabelt pågangsmot, når du går igang på nok et RR prosjekt i en slik tilstand.

Grattulerer , og lykke til med prosjektet. :)

Posted

Tilstand ja.... Både og vil jeg si.

Her for eksempel kan det se litt dårlig ut.....

gallery_24_623_90044.jpg

Mens her ser det mye bedre ut :D

gallery_24_623_58082.jpg

Ryddig og rimelig komplett i cockpit-området.

gallery_24_623_85023.jpg

Interiør i sprø PVC.

gallery_24_623_26227.jpg

Da var bilen ryddet for alskens gamle aviser, vegg-til-vegg-tepper, rusk og rask.

Så får vi se når den blir pakket ut igjen....

gallery_24_623_70446.jpg

Posted

Slett ikke dårlig!

det er mye du ikke behøver å kutte vekk Ronny. Det har jo faktisk ordnet det selv.....

Lykke til!