Jump to content

Kan noen låne meg 4 godkjente hjul til EU-kontroll i Oslo?

gha72

Recommended Posts

Hei,

jeg lurer på om noen kan hjelpe meg. Jeg har nemlig behov for å låne 4 stk originalfelger og dekk størrelse (235 eller tilsvarende) i helgen 3. / 4.Nov

for EU-kontroll av min Defender mandag morgen den 5. November.

Jeg har kun et dekksett med 285/75/16 KM2 MUD...veldig fine de i 729 dager, men ikke den på den 730 :)

Takknemlig om noen kan hjelpe / mvh Guy 91640302

@Gaute. Helt supert, takk skal du ha. Er jeg heldig får jeg låne av en bekjent like i nærheten av meg dersom bilen hans ikke blir solgt innenfor min visningsdato. Hvis ikke tar jeg gjerne turen til Spydberg.

@QNR i vogkortet står det 7.50 R16 på std 5,5" felg alternativt 7" Jeg kjører på standard 7" SE Boost Alufelg felg med 285/65/16. Blir ikke dette utenfor 5%. Er litt usikker på hvilken alternative dekk.dimensjoner som er godkjent ift. vognkort?

På vanlig PKK vil man sjelden få toerfeil på innpress om hjula ikke stikker ut utenfor skjermutbygger. Dimensjonen er innom 5%.

Du kan fritt velge bredere felger om ikke sporvidden økes utover 15mm tror jeg.

Jeg ville vist bilen med de hjula du bruker.

Edited by lafterolf

Som sagt så er 285.75x16 innenfor 5% regelen, hvis det ikke er annen forhold som sier at det ikke burde godkjennes

så ikke tenk på det og bare vise bilen.