jermundpr Posted August 19, 2012 Posted August 19, 2012 (edited) 1 Type: Land Rover 54 Model: Land Rover, Series II Body type: Basic Wheel base: 109in (Long Wheel Base, LWB) Engine: Petrol Destination: Left-hand drive (LHD), export 8 Model year: 1958 00852 Serial number Edited August 19, 2012 by jermundpr Quote
TLT Posted August 19, 2012 Posted August 19, 2012 Ja, grattulerer Gjermund. Denne bilen har jeg sett på i salgsannonser flere ganger. Godt du kjøpte den :) Quote
Lorden Posted August 19, 2012 Posted August 19, 2012 Gratulerer. Denne har jeg hatt lyst på selv, gleder meg til å følge prosjektet. Quote
jermundpr Posted August 19, 2012 Author Posted August 19, 2012 Et bilde av vogna det gjelder Motoren gikk ikke da jeg fikk den. Fordeleren, coilen, og ledningene mellom dem var smeltet/brent. Satte inn fordeler og coil fra den gamle motoren til ex-millen. Pumpet frem rød gammel illeluktende bensin, og motoren fyra med en gang. Motoren er veldig bra, drar bedre enn ex-millen den gode gamle usynkroniserte girkassa er helt nydelig. Ikke mye rust heller.. dette beviser bare at de gamle er best. Planen er å få litt bedre bremser på den, så blir det å bruke den til skauturer med fiskestanga bakpå planet og andre små trivelige turer rundt på bygda Quote
Lorden Posted August 19, 2012 Posted August 19, 2012 ...siden du kaller den stafettpinnen, melder jeg meg herved ved en evt veksling... Quote
Kammerherren Posted August 19, 2012 Posted August 19, 2012 Der kom tråden ja, denne har jeg ventet på! Om du allerede har fått den så kjørbar at den kan nærme seg asfaltert vei, så er dere velkommen over skauen en kveld! Quote
jermundpr Posted August 20, 2012 Author Posted August 20, 2012 Der kom tråden ja, denne har jeg ventet på! Om du allerede har fått den så kjørbar at den kan nærme seg asfaltert vei, så er dere velkommen over skauen en kveld! Må bare få ordnet forsikring og originale skilter først. Så kommer den nok over en tur Quote
jermundpr Posted August 20, 2012 Author Posted August 20, 2012 Forsikring i orden, og gamle skilter med originalt skiltnummer er bestillt Quote
EnTo Posted August 20, 2012 Posted August 20, 2012 Gratulerer Henger meg gjerne på en tur over skauen Quote
jermundpr Posted August 22, 2012 Author Posted August 22, 2012 Fikk vognkortet i dag så da var det bare å feste coilen skikkelig og koble den til tenningslåsen (istedenfor på batteriet.. ) Drog ut på offentlig vei for første gang, og jeg er faktisk litt imponert. Den drar bedre enn ex-millen, og ligger helt greit på veien. Må bare få litt bedre bremser så er dette en finfin bil og rusle rundt på tur med Quote
Kammerherren Posted August 24, 2012 Posted August 24, 2012 Fikk hyggelig besøk i kveld, og nå er jeg overbevist om at Pixar Animation Stuidos har vært i Norge for å finne inspirasjon til den ene bilen de har med i filmen "Cars"! Utrolig sjarmerende bil!! Se likhetene selv: http://video.no.msn.com/watch/video/biler-2/p8p5q25p Quote
jermundpr Posted August 24, 2012 Author Posted August 24, 2012 (edited) Har blitt litt kjøring i dag. Ingen problemer utover de som ellerede er der.. Et bilde fra besøket hos Arnstein Og til slutt en filmsnutt Edited August 24, 2012 by jermundpr Quote
jermundpr Posted August 28, 2012 Author Posted August 28, 2012 Skiltene på plass og vognkort i orden. Nå er den så original som den får blitt Quote
Bamse_bra Posted August 28, 2012 Posted August 28, 2012 litt misunnelig på de park og blinklysene dine......... Quote
Lorden Posted August 28, 2012 Posted August 28, 2012 ....litt misunnelig på hele prosjektet.. jeg hadde sjansen, men fikk ikke ut fingeren... Men, gleder meg til å følge denne, som de andre prosjektene dine jermund. Quote
jermundpr Posted September 5, 2012 Author Posted September 5, 2012 Håndbrekket fungerte ikke. Kanskje ikke så rart når håndtaket hadde knekt tvers av Sveiset det sammen så nå fungerer det faktisk helt fint. Fikk håndtak til startbryter fra TLT for et par dager siden, nytter ikke å dytte inn en bolt hver gang bilen skal startes.. Quote
Bamse_bra Posted September 6, 2012 Posted September 6, 2012 Endelig har han fått seg bil der hovedlyktene er riktig plassert Quote
jermundpr Posted November 26, 2012 Author Posted November 26, 2012 Skikkelig tidsmaskin dette ja Fikk på håret presset den inn i møkkakjelleren å.. Glemmer stadig at jeg har denne bilen, når den står så godt gjemt.. Gleder meg veldig til våren når den skal ut igjen Quote
Recommended Posts