EnTo Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Måtte en tur til skogs på jobben i dag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DiscoDork Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 satt i nytt batteri. optima red Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
campbell Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 var i egersund idag og kjøpt denne. 91 model. 300tdi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 Bytta jordkabel fra batteriet samt hekta på en jordkabel som var ramla av.. fikk pinadø fart på starteren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars L Posted February 22, 2013 Share Posted February 22, 2013 Satt en Anderson connector, kopplad till extrabatteriet, bredvid dragkroken så det ska finnas ström till vinsjen på biltrailern. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Jacobsen Posted February 22, 2013 Share Posted February 22, 2013 Starta opp Krigærn. Lettstarta as usual. Har veldig lyst til å ta en prøvetur på offentlig vei nå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tih Posted February 22, 2013 Share Posted February 22, 2013 Fått vasket P38, og lært noe nytt. Neste gang skal jeg be om vask med kun børster, og ikke høytrykksspyling. Da maskinen spylte oppover bakruten, og innunder overhenget der viskeren sitter, dryppet det inn på hattehyllen. Ser ut til å være noen ventiler for utslipp av luft der oppe... -tih Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ove.e Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Solgt han idag :( Ny bestilles imorgen. :) Blir det Defender igjen :-) ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gautes Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Prøvekjørt med ny lett clutchpedal. Orgasmisk følelse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cassie Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Montert setekassen i serie 1 1953 modell. Startet og kjørt ut av garasjen, snudd og kjørt inn igjen. Skal avsted å hente 5 nye Avon 6.00x16 dekk fra UK Starta som et skudd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isbj0rn Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Bytta Transfer på D2èen min "Lett jobb" blei plutselig 9 timer. Fatter ikke hva jeg roter med. Kan sikkert ta bort 4 timer i kaffedrikking og dekksparking, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vha Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Fylt bensin Syns jeg altid fyller 35 liter jeg . . . Batteribytte var verd en krone, fint å bare starte bilen. Anbefales! (Både V8 og nytt batteri) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LR 80 Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Revet bilen i filler for finner mer skeiv ramme.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Revet bilen i filler for finner mer skeiv ramme.. Seriebilen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ahok Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Overhalt Webasto - da kan kulden få lov til å komme igjen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ove.e Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Vasket å ryddet bilen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonnyS Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Tømt bilen for litt søppel, og så kjørte vi rundt og kikket på hjort og rådyr. Ronny S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsR Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Vasket OneTen'en og fylt diesel. Snitt på 50mil 1,3 per mil Kjøringen bestod stort sett av småkjøring med henger. Er det normalt for en 300tdi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LR 80 Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Seriebilen? Stemmer......... ups... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lise Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 I dag har jeg kjørt t/r stallen, deretter ble bilen grundig vasket utvendig og fikk fylt bensin på tanken sin. Nå står den og koser seg i garasjen og gumler på høyet sitt....Nei, det er kanskje hesten som gumler høy - men den er ikke i garasjen. Men bilen er iallefall full av lyse vinterpels-hestehår innvendig, og det kommer den nok til å være en stund fremover! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomRH Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Vasket OneTen'en og fylt diesel. Snitt på 50mil 1,3 per mil Kjøringen bestod stort sett av småkjøring med henger. Er det normalt for en 300tdi? Min 300tdi 110 brukte i underkant av 0,9-1l/mil når jeg kjøpte den for ca 3 år og 50Mm siden, nå bruker den rett i underkant av 1,1/mil. Litt lengre kjøring, 2,5 tonn i gjennomsnittlig aktuell vekt (målt). Min er nå gått over 350000km. Skulle nok gjort noen småjusteringer på den snart. Synes 1,3 er mye, men har hørt rykte om at 300tdi kan bruke ganske mye på enkelte eksemplar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cassie Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Kjørt bilen ut av garasjen igjen, og montert høyre forskjerm, rygga bilen inn i garasjen og montert venstre forskjerm. Da oppdaga jeg at radiator panelet var montert litt for langt til høyre. Henta dekk på posten 5 stk 6.00x16 Ingen ting er som lukten av nye diagonal dekk og eksos fra lavkomprimert motor Ha en god helg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joran Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Har montert nye mellomakslinger fra qt. Ikke helt ferdig ennå da to mutre vandret til de evige jaktmarker, montro om noen tidligere har bruk 14 mm i stede for 9/16 :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jermundpr Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 (edited) Vinsja løs en Patrol og en Caddy med 88`n Edited February 23, 2013 by jermundpr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anthen Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 (edited) Montert, og testa ut vinsjen på Discoen! Improvisert og kjapt sveisa inn et feste bak frontfangeren, slik at jeg kan skjule vinsjen bak grillen Bare vente på fjernkontroll fra hongkong, så blir det litt fortgang i innhenting av trær fra skogen Edited February 23, 2013 by anthen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts