KennethA Posted August 8, 2024 Posted August 8, 2024 (edited) 6.2.6. Andre seter Flerbruksbiler (biler med seter på hurtigkobling for rask ut-/innmontering) skal kontrolleres slik de fremstår ved kontrollen. Det skal ikke ilegges mangelmerknad for seter med hurtigkobling som ikke er montert på kontrolltidspunktet, man kontrollerer de setene og bilbeltene som er i bilen på kontrolltidspunktet. Dersom bilbeltene og/eller beltelåsene er integrerte i setene som er utmontert, får man heller ikke kontrollert disse. Dersom bilbeltene og/eller beltelåsene er fastmontert i selve kjøretøyet, skal disse kontrolleres selv om setene ikke er innmontert. Forutsetningen for denne praksisen er at kjøretøyet fremstår som et flerbrukskjøretøy med hurtigkoblinger for seter mv. og at festene for de utmonterte setene i kjøretøyet er intakte. Dersom man avdekker at festepunktene for slike seter er fjernet og/eller at det er montert innretninger i kjøretøyet som blokkerer festepunktene, anses dette som en permanent reduksjon av antall sitteplasser. Kjøretøyet skal da anses som ombygd og det skal ilegges mangelmerknad på kontrollpunkt 10.1. Har setene skruer, så skal de være på plass ved eukontroll. Har setene hurtigfester kan de være i garasjen. Edited August 8, 2024 by KennethA Quote
Jasswass Posted August 8, 2024 Posted August 8, 2024 min niseter-registrerte 110 har ni seter et par dager annethvert år..god anledning til å støvsuge litt baki der hvor det til daglig står et slags oppbevaringsskap/turkjøkken... Quote
county Posted September 4, 2024 Posted September 4, 2024 Kjørt på plass nytt lokk til septikken Quote
Siggen Posted December 1, 2024 Posted December 1, 2024 Here comes the sun! Fått montert ekstralys Kjøpte festene fra eBay, veldig fornøyd! https://www.ebay.co.uk/itm/394930832531 Quote
county Posted December 20, 2024 Posted December 20, 2024 Sveiset litt på range roveren og laget jule gløgg på verkstedet Quote
gautes Posted December 20, 2024 Posted December 20, 2024 Alt tilberedt på en Aladdin rundbrenner smaker mye bedre enn vanlig. Quote
kjartanb Posted January 22 Posted January 22 EU-kontroll i dag. 0-feil, flott for en snart 19år gammel Defender 130 DCPU Men når jeg ser på km tallet fra forrige kontroll, så har jeg brukt den alt for lidt de siste 2 år. For 4år siden var den vår eneste bil og daily driver fra vi kjøpte den i 2010. Quote
Stig Posted February 20 Posted February 20 Fixet Webasto på Defenderen sist helg. Hadde mannet meg opp til en lengre arbeidsøkt, og dro til verkstedet på jobb. Problemet så ut til å være at dieselpumpen ikke virket, for selve Webastoen prøvde å fyre i gang som normalt. Etter litt feilsøking kom jeg raskt fram til at pluggen i Webastoen ikke var satt ordentlig inn! Det er en slik vanntett plugg med gummipakning. Kan være litt trått å få den på plass. Smurte med litt grease, og pluggen smatt rett på plass. Samme type feil som for et år siden når jeg hentet Defenderern i Finnmark og fikk stopp midt i huttaheita i Sverige. Da var det pluggen til dynamoen som ikke var satt ordentlig inn. Nå virker Webastoen ihvertfall slik den skal, og Defenderen blir relativt varm inni nå! Quote
Siggen Posted February 25 Posted February 25 Da ble det ny ekspansjonstank på min Disco 4, og med det heller ingen feilmelding om lavt kjølevæskenivå. Veldig grei jobb, men selvfølgelig knakk festet til spylervæskehalsen, på den nye ekspansjonstanken.. min strips løser det meste. Quote
R.A.Aas Posted March 16 Posted March 16 Service unnagjort, aksler gir transfer og motor. Ser vask burde vært gjort også😅👌 Quote
gautes Posted March 29 Posted March 29 Bitt i det sure eplet og levert reduksjonskasse til overhaling hos andre. Men når tidskontoen er tommere enn lommeboka blir det løsningen. Quote
oggioffshore Posted March 29 Posted March 29 On 2/25/2025 at 9:31 PM, Siggen said: Da ble det ny ekspansjonstank på min Disco 4, og med det heller ingen feilmelding om lavt kjølevæskenivå. Veldig grei jobb, men selvfølgelig knakk festet til spylervæskehalsen, på den nye ekspansjonstanken.. min strips løser det meste. Den jobben skulle eg tatt også. Hatt alarm i 2 år.... Kjøpt ny tank m servo fra uk? Bst nye sensor, men seff feil.... Quote
oggioffshore Posted April 12 Posted April 12 Hev over tank fra delebilen, håper den fungerer en stund 🫠 Quote
Stig Posted May 3 Posted May 3 Påbegynt restaurering av takgrind til Disco3 som har lidd av dårlig pulverlakk… Quote
gautes Posted May 3 Posted May 3 Nappet ut reduksjonskassa på Finni2 og planlegger skruer,klips og andre løsninger ved montering av nyoverhalt kasse fra Germania Performance. Rett og slett satt bort pga mangel på tid og overskudd. Den gamle rundet hårde 250 000 km før den begynte å sjekke ut pensjonsbetingelser. Quote
Dan-Ove Posted May 3 Posted May 3 (edited) 9 hours ago, gautes said: Nappet ut reduksjonskassa på Finni2 og planlegger skruer,klips og andre løsninger ved montering av nyoverhalt kasse fra Germania Performance. Rett og slett satt bort pga mangel på tid og overskudd. Den gamle rundet hårde 250 000 km før den begynte å sjekke ut pensjonsbetingelser. Hva kostet overhaling hvis du vil opplyse om det? Edited May 3 by Dan-Ove Quote
KennethA Posted Sunday at 05:09 PM Posted Sunday at 05:09 PM (edited) Tiiimesvis med vasking og gnikking. Fin langt fra, men langtfra fin😆 Begynner å bli mye klarlakkslipp som må gjøres noe med. Edited Sunday at 05:11 PM by KennethA Quote
Recommended Posts