Julius Baardsen Posted May 12, 2024 Posted May 12, 2024 5 hours ago, county said: Mekket ny batterikasse. Veisaltet gjør jobben den.. Var det ikke den bilen som skulle slippe å kjøre på vinteren? Derfor du kjøpte p38, Peugeot mm 😂😂😂 Quote
jjada Posted May 13, 2024 Posted May 13, 2024 Etter en fin tur i Elvedalen var det tid for vask. Takker for en flott helg Quote
gautes Posted May 15, 2024 Posted May 15, 2024 Plukket svært gjenstridig liten, men høylytt stein ut av bremseskjoldet foran. Demontert winch for tannhjulsskift og smøreservice. Alt i alt en fin helg i Elvedalen. Quote
Jasswass Posted May 17, 2024 Posted May 17, 2024 Var også nylig en tur i Elvedalen med Defenderen og henger. Fikk desverre ikke deltatt på LR treff, men hadde med en tohjult engelskmann (Triumph) på asfaltbana... Quote
Olav Haavardsholm Posted May 28, 2024 Posted May 28, 2024 Levert D3 på Strømmen for bytte av svettende oljekjøler. Kjørte Serie I hjem igjen. Quote
trondshj Posted May 29, 2024 Posted May 29, 2024 Omsider fått sommerskoene på den hvite damen, og fått avtalt time for utskiftning av vindusheis til uken - så da kan jeg endelig få revet plasten av døra på passasjersiden. Yey! Quote
krokansjefen Posted May 30, 2024 Posted May 30, 2024 Fiksa pusteproblemene til Hevneren.. En av turboslangene ville ikke snakke med røret den har hengt sammen med i tykt og tynt de siste 4 årene.. Kan det være fordi jeg ga røret en skikkelig "vår-makeover" med ny farge tro? Time will sjå. Har også tatt bilde av en av bakdørene innvendig, men husker ikke hvilken tråd jeg skulle legge de i.. Ikke husker jeg helt nøyaktig hva jeg skulle ta bilde av heller. Men dørtrekket var, og er fremdeles av. Så da setter jeg det ikke på med det første. Quote
motom Posted June 15, 2024 Posted June 15, 2024 Luftet Defender'n sammen med medeieren, hans første gang bak rattet Quote
county Posted June 24, 2024 Posted June 24, 2024 Satt laaangt inne men byttet det mot et land Rover skilt Quote
oggioffshore Posted June 26, 2024 Posted June 26, 2024 Endelig gjort siste økt på D3 for denne gang. Bytta sleeve, olje filter etc på gearkasse. Ingen svetting foreløpig. Anser den som sommer klar Quote
motom Posted June 27, 2024 Posted June 27, 2024 Jobbes hardt for tiden.... fant denne i garasjen og tenkte det var veldig passende på Defender'n Quote
gautes Posted June 27, 2024 Posted June 27, 2024 Innsatsen var vel verdt en kald brun en i sommervarmen. Quote
smejan Posted July 3, 2024 Posted July 3, 2024 (edited) Defenderen ble godkjent etter etterkontroll hos Nordlys Auto, måtte bytte fremre foringer på "rear lower link" og hub inner seal. I tillegg til dette byttet jeg støtdemperne når jeg først var i gang bak der. Egentlig en grei jobb totalt sett, men det å få løsnet de tre boltene som holder foringene var et lite h*** når den gamle, harde gummien på begge sider av braketten var presset sammen og bulte ut over både bolthode og mutter. På venstre side (som jeg tok først, og var optimistisk for neste) satt foringen ikke fast og det hele var sammen igjen på 40 minutter. På høyre side som har gått nærmest grøft og saltslaps var det en helt annen historie. Når jeg endelig fikk alt av ble løsningen til slutt å skjære ut gummien og splitte metallet i den gamle foringen - som så måtte meisles av... Nevnte jeg forresten at absolutt alt man tar i av verktøy blir umulig å holde fast med rause mengder Fluidfilm over alt..? Edited July 3, 2024 by smejan Quote
jjada Posted August 5, 2024 Posted August 5, 2024 Godkjent 90en for 2 nye år. Måtte innom biltilsynet (SVV) pga. Naf gav meg toer-feil på manglende seter bak i bilen (fungerende sikkerhetsbelter var montert) og toer-feil på feilaktig ombygging (som de skrev på pkk) av foraksel, bilen var registrert med drift kun på bakaksel i vognkort. Fikk samtidig rettet farge og oppgraderte dekkstørrelsen fra 205/16 til 235/85-16 som er litt nærmere de jeg vanligvis bruker. Nå har jeg en 3 seter personbil. Quote
TerjeTerjesen Posted August 8, 2024 Posted August 8, 2024 2-feil på grunn av manglende bakseter ? Hadde monterte belter noe med dette å gjøre ? Fikk selv underkjent en VW Caravelle, registrert som 8 seter, i vinter pga manglende bakseter. Hos et lokalt frittstående verksted. Ble noe forundret, ettersom bilen ble levert uten bakseter da vi fikk den i 1995. (det var en rullestolheis bakerst og 1 baksete). Dro da til et stort Møller verksted. Fikk der opplyst at det første verkstedet tok feil. Det er kun det som er montert i/på bilen på kontrolltidspunktet som skal kontrolleres. Bilen ble godkjent hos Møller. Quote
lafterolf Posted August 8, 2024 Posted August 8, 2024 Det er antall seter i vognkortet som skal kontrolleres tror jeg. Quote
WildRover Posted August 8, 2024 Posted August 8, 2024 En del kombibiler har hurtigfester på setene. Så lenge de har riktig antall fester er det greit. Fjerner man et hurtigfeste, eller et sete uten hurtigfeste, er bilen ombygd og skal vises. Ref punkt 6.2.6 i veileder til kontrollinstruks: https://www.vegvesen.no/kjoretoy/eie-og-vedlikeholde/for-verkstedbransjen/utfore-periodisk-kjoretoykontroll/ Quote
SveinHa Posted August 8, 2024 Posted August 8, 2024 Da jeg hadde Caravelle minibuss for noen tiår siden var det klart sagt at antall seter i vognkortet måtte være I BILEN til enhver tid. Betydde ikke noe om de stod fast i festene sine men en kunne ikke sette de i garasjen når en skulle kjøre flyttelass e.l. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.