Jump to content

Recommended Posts

Posted

Slipt og mattet ned taket, skrapt vekk løs fugemasse i takrenner, fuget takrenner med tek7 og vasket bilen grundig med zalo.

Nå får den tørke til mandag, før jeg ruller på ny hvit takmaling.

Greit å få et fint tak uten flass før den nye takgrinda skal på :)

Slipt og mattet ned taket, skrapt vekk løs fugemasse i takrenner, fuget takrenner med tek7 og vasket bilen grundig med zalo.

Posted

Årets (og bilens) første vedtur idag:wub:

Savner skruestikka i hiacen til kjedefiling, men ble bare en kort tur idag, så ingen filing nødvendig. Kanskje jeg blir voksen en dag og klarer og file saga på fanget jeg også.

Posted
På 1.2.2022 den 20.00, tiopet skrev:

To tak ?

:lol:

Har pusset,grunnet,pusset ,grunnet og skal lakke ferdig 5 X-milfelger i dag.

Snart kommer sommeren.:wub:

Posted
11 timer siden, valvolainen skrev:

Montert tilbake ny (gammel) webasto. Naturligvis var det for varmt i garasjen til at den ville fyre, så inatt må bilen stå ute så jeg får testet imorgen tidlig. 

Det virket jo overhodet ikke. 4 grader ute, men ingen liv i brenneren, tror ikke jeg engang kjente en luftstrøm ut av eksosen.

Posted (edited)
15 minutter siden, valvolainen skrev:

Det virket jo overhodet ikke. 4 grader ute, men ingen liv i brenneren, tror ikke jeg engang kjente en luftstrøm ut av eksosen.

Hører du noe i det hele tatt? Jeg ville montert et slikt ovalt ur om jeg var deg, eller kjøpt et diagnosesett. Da kan du kjøre den manuelt. Diagnoseutstyr er billigere enn ur...

Har du låst den opp? For om du tidligere hadde feil på den, så er den sikkert gått i lås.

Edited by @le
Posted

Sjekket med faultmate, der lå det ingen feil. Men jeg har jo kjørt bilen i etpar uker uten brenner montert, så litt rart at det ikke blir registrert at det er feil på denne. Det stod derimot at den hadde 27 koder som ikke var testet, det høres jo relevant ut.

Litt vanskelig og høre om den går, er ikke det roligste motorrommet jeg har vært borti, men prøvde og legge øret nedpå brenneren, kan ikke si jeg hørte noe. Tenkte det burde kommet en jevn strøm av luft ut eksosen i alle fall.

Har bestilt en altox styring, mulig denne kan brukes til og lese av feil med? Kan ihvertfall kjøres manuelt.

Om ikke er det vel noe ledninger som skal føres mot obd2 plugg og en kabel innkjøpes?

Posted

Du trenger ikke føre noe mot obd-en, du kan koble det rett på brenneren med test-kit. Koster fort et par hundrelapper på ebay. 

Man hører godt at den brenner. Man hører både dieselpumpe og vifte. Man merker også godt om det kommer luft ut av eksosen.

Jeg har IIDTool, og den gir noen feilkoder, men jeg kjøpte også test-kit for å kunne se noe mer, og for å kjøre den manuelt.

• 2 weeks later...
Posted

Satt inn Finni2 for tining,tørk og takskift.

Og det blir sikkert mer spabehandling også.

Posted

Måtte slipe ned Defender taket igjen <_<

Årsak; 3 dagers tørking av bengalakk var ikke nok før plastidip skulle på :lol:

Telefon til Plastidip, hvor de meget bastant påstår at den overhodet ikke reagerer med noen andre lakk eller malingstyper.

Men her boblet det altså friskt.

Ved nærmere studering, så ser jeg at den egentlig bare har boblet/rynket seg der hvor jeg har penslet bengalakk nedi takrenne og rundt vinduspakninger (der hvor rulle ikke kommer til).

Dvs. da at der lakken er tykkere må den ha lengre tørketid enn 3 dager i 15-18 graders verkstedhall, for å gasse ferdig :angry:

Skulle vært varmere i hallen altså. 

Da blir det 2 nye strøk bengalakk igjen denne uka, og en lengre tørketid før plastidip og takgrind går på.

Posted

Takgrind med alt stæsj tatt av,verkstedfelger uten dekk påsatt og du verden så stusselig Finni2 ser ut. Men snart er taket av og montering og oppgradering kan begynne.

Posted

Støvsuget baki rote avdelingen 

IMG_20220219_173447.jpg

Posted
23 timer siden, Jasswass skrev:

Plukka fra hverandre halve motoren...

Vaska og rensa det meste, og bytta ut en god porsjon deler. Kommet godt på vei med montering igjen. 

Posted
På 8.2.2022 den 20.28, valvolainen skrev:

Montert tilbake ny (gammel) webasto. Naturligvis var det for varmt i garasjen til at den ville fyre, så inatt må bilen stå ute så jeg får testet imorgen tidlig. 

Tror ikke inne temp har noe å si, eg fyrer igang min ofte når bilen står i garasjen før en kjøretur 

Planlegging av å bytte denne wire roller på nedre bakluke. Strømpene har løsnet og trekker ikke wire helt inn 

IMG_20220219_155726.jpg

Posted

På 19.2.2022 den 20.52, Jasswass skrev:

Kommet godt på vei med montering igjen. 

Skrudd sammen igjen øvre del av motor og kjørt en tur. Så langt virker den å holde på både vann og diesel, så da er man fornøyd med helga.

Posted

9 timer siden, Erik Iversen skrev:

Du bytter ut alt av gummilster inkl de rundt felgene? blush:lol:

Gå ned til 15"felg og -5 i fjærkapp? Er jo heist 3" nå.:o