oggioffshore Posted January 4, 2022 Posted January 4, 2022 Begynt å bytte varme element i fører stolen Quote
gautes Posted January 4, 2022 Posted January 4, 2022 Sjekk at brannslukker ikke har gått ut på dato. Husker politijakten som måtte avbrytes fordi varmeelementet tok fyr. Quote
jorgenht Posted January 4, 2022 Posted January 4, 2022 22 minutes ago, oggioffshore said: Begynt å bytte varme element i fører stolen Masse bilder! Så er du snill Quote
oggioffshore Posted January 4, 2022 Posted January 4, 2022 12 minutter siden, jorgenht skrev: Masse bilder! Så er du snill Legger ut på prosjekt tråden... Quote
oggioffshore Posted January 4, 2022 Posted January 4, 2022 2 timer siden, jorgenht skrev: Masse bilder! Så er du snill Montering begynt. Laget på Kongsberg dette ser det ut som Mye rust i denne greia her... Tenker eg stikker ut på jobb og sand blåser og gir den litt lakk før den monteres tilbake.... Har no tid til det... Quote
Pederover Posted January 8, 2022 Posted January 8, 2022 Taua opp naboen som hadde havna i ei grøft… Quote
gautes Posted January 8, 2022 Posted January 8, 2022 (edited) Bulka og blitt trukket opp av grøfta. Heldigvis ikke min feil. Edited January 8, 2022 by gautes Quote
tiopet Posted January 11, 2022 Posted January 11, 2022 Lillegull på jobb for å restaurere takgrinda som storebror Trolljegeren fikk til jul. Quote
Pederover Posted January 13, 2022 Posted January 13, 2022 Tømt ut ca 3-4 liter med vann fra Defenderen, takket være Gyda... (Til og med bakdøra lekker) Quote
tiopet Posted January 13, 2022 Posted January 13, 2022 Sveist og sandblåst takgrinda. Sveiste like godt på et feste for CB radio antenne i samme slengen. Quote
gautes Posted January 14, 2022 Posted January 14, 2022 Sett kompis ligge ute og lanolinbehandle RRn sin. Quote
tiopet Posted January 14, 2022 Posted January 14, 2022 Sandblåst og rustbehandlet feste brakkettene til takgrinda i dag. Glemte dem når jeg sandblåste grinda i går 2 av dem var noget tynnslitte og hullete, resten var i meget god stand. Lurer på om det går an å få kjøpt feste brakketter nye til Original Expedition takgrind Quote
gautes Posted January 15, 2022 Posted January 15, 2022 Hjulpet en 88 med å få karosseriet til å passe igjen på oppsveiset ramme. Det blir mye jobb når delene fikses hver for seg og så skal passe sammen. Quote
tiopet Posted January 15, 2022 Posted January 15, 2022 Nye festebrakketter til takgrinda er vist å få kjøpt noen steder enda, men kun i pulverlakkert utgaver. Hadde de bare vært å få i galvanisert. Første runde med owatrol på grinda og brakkettene i dag. Quote
gautes Posted January 15, 2022 Posted January 15, 2022 Kan du ikke av-pulvere dem og galve etterpå? Jeg hae dessverre fått beskjed om at de fant et par malingflekker så det påregnes litt ekstra tid og kroner. Quote
tiopet Posted January 16, 2022 Posted January 16, 2022 23 timer siden, gautes skrev: Kan du ikke av-pulvere dem og galve etterpå? Jeg hae dessverre fått beskjed om at de fant et par malingflekker så det påregnes litt ekstra tid og kroner. Hvordan av-pulver man en fersk pulverlakk som sitter klistra som F... Quote
Brage Posted January 17, 2022 Posted January 17, 2022 3 timer siden, tiopet skrev: Hvordan av-pulver man en fersk pulverlakk som sitter klistra som F... Bare å øke trykket litt på sand blåsern det. Hjelper også å legge de i kjemisk malings stripper. Quote
tiopet Posted January 18, 2022 Posted January 18, 2022 På 17.1.2022 den 2.06, Brage skrev: Bare å øke trykket litt på sand blåsern det. Hjelper også å legge de i kjemisk malings stripper. Kjører 8 bar og grovkornet sand i sandblåseren min, blir bare matt i lakken Får prøve sånn kjemisk malings stripperen gang, ser det ut til. Quote
tiopet Posted January 21, 2022 Posted January 21, 2022 Nytt verktøy til Land Roveren i posten i dag Rett fra kina til 100,- inkl porto. Camber måler for å rette opp skjeve hjul. Vinkelmåler for tiltrekking av bolter til topplokket, når toppen en gang dukker opp Quote
EdinM Posted January 29, 2022 Posted January 29, 2022 Satt sammen og justert inn dieselpumpa etter å ha plukket den ned grunnet lekkasjer. Maler som en katt igjen men fruen har fått seg ny bil så P38en havner på finn om noen dager. Quote
telindnor Posted January 29, 2022 Posted January 29, 2022 I går og i dag...byttet bremseklosser bak på D2. Ved bremsetest, så sprakk et rustent bremserør. NB!..Sjekk røra som går fra ABS modulatoren og rett ned til gummislanger, før de går i rør bakover til bakhjula. De sitter i en brakett på innsiden av innerskjermen, og er ergo både vanskelig å inspisere, og lett å glemme når man rustbehandler. Kortet inn mine, og monterte det originale sammen igjen. Når jeg skulle lufte bremser gikk det fint å få av 3 av 4 luftenipler. Den 4. satt dønn, og jeg måtte sveise på en solid tuppedritt for å få tak med skikkelig utstyr. Nå er bremser ok. I dag sto XYZ bryteren for tur. Egentlig en helt grei operasjon...dog trangt oppunder girkassa pga katalysatoren. Fikk pusset alt av kontakter...og vipps så var M&S lampene slukket. De gikk alltid på i reverse.. Quote
jorgenht Posted January 30, 2022 Posted January 30, 2022 Airbourne. Løfter litt ujevnt og må justeres. Google-translate bruksanvisninga er ikke veldig rett frem. Quote
tiopet Posted January 30, 2022 Posted January 30, 2022 Endelig fått starta bilen, etter ett år med problemer. Håpe den holder i mange år nå. Quote
grønn disco Posted February 1, 2022 Posted February 1, 2022 Ny diesel trykk regulator inn, og gammel ut. Defender Td5 03 mod Quote
telindnor Posted February 1, 2022 Posted February 1, 2022 På 1/30/2022 den 15.43, jorgenht skrev: Airbourne. Løfter litt ujevnt og må justeres. Google-translate bruksanvisninga er ikke veldig rett frem. Endelig et bra verksted i regionen Quote
Recommended Posts