jebba Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 Har vi en slik tråd? Hvis ikke begynner jeg. Har pusset ned og lakket opp bakre cross member som det heter på godt norsk. Om det trengtes? kanskje ikke, men det var artig lell Før: Bildet er tatt med stranden Bleik på Andøya i bakgrunnen. Legg merke til begynnende brun baktravers Etter Ganse fornøyd! Pusset ned med stålbørste på drillen, to lag med arcanol iblandet litt owatrol, så får vi se hvor lenge det holder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fRRode Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 Har tatt en skikkelig innvendig og utvendig vask av P38 i kveld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ragnarsk Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 Montert ute/inne tempmåler og bilbelter foran. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jebba Posted July 5, 2012 Author Share Posted July 5, 2012 Hvordan tempmåler har du? Var nære å kjøpe en vanlig digital hustermometer og slenge ledningen ut av døra.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
YMK Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 Det vanlige kjørt med den Men den får litt god TLC innimellom da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuscan Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 Tørket opp 3 liter olje under Tuscan :o :o Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Jacobsen Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 Kjørt en tur med den ene RR'en og påbegynt montering av sikkerhetsbelter i den andre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ragnarsk Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 CD Cardic, 280501, temp og klokke ....med backlight lys Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Felix Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 Gjorde faktisk det samme som du idag jebba!. Men min baktravers er mye verre Jammen gikk det hull i på undersiden. Æsj... Slipt, sparklet og pussed dessuten ned bakdøra. Her var det mye ekkel alu korrosjon. På sikt trengs det nok en ny dør. Og så på tampen rakk jeg jammen en olje og filterskift også. En fin første sommerferie dag mao I morgen blir det enda iet skippertak: Inn- og utvendig rens pluss ny lakk på bakdør og rocksliders. 2 dager igjen til årets utfart mot Alpene, og muliggens Italia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrAnders Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 Fått mål på ny ekspansjonstank, fra Gasolin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ole jacob Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 Nærmer meg ferdig med full overhaling av chassis, bremser og akslinger. Bytter alt av foringer, sjekker/bytter lagre og simringer. Bytter alle bremseslanger og -rør. PKK neste.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghhoel Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 Fikk telefon tidlig i dag, og måtte ut å kjøre utrykning til veterinæren med setteren til sviger.... Ble veldig dårlig pga betennelser og svulst i "puppæne". Går heldigvis bra, og de får ho snart hjem, nyoperert. De takker høyere makter for forsikring.... 20 000 for konsultasjon og operasjon.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leiohel Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 Trykt lit hardt på gassen opp noen bakker for å kjenne at det er deilig drag etter jeg monterte inn igjen "litt ekstra futt boksen". Og sjekket mailen og funnet ut at til tirsdag kommer ny genuin luftmengdemåler fra over damen. Ellers paneler jeg huset som jeg holder på å bygge. Klarte å bli solbrent. Første gang det har vært mulig i år tror jeg. Gløtter litt ned på eiendommen i fra stilaset og gleder meg til at huset er ferdig for da blir det ny kjempe garasje med verksted. Gleder meg noe veldig. Skal ha mye kvalitetstid med landisen der. LOH Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LR 80 Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 Faått hjem 130 vraket og satt den på bukker og begynt demo etter deler som har overlevd smellen. Ramma er hvertfall historie. For den ser ut som et snålt trekkspill.. Og masser karosserie som er historie.... Takk og lov jeg hadde satt på noe andre radiusarmer enn de orginale.. For det hadde blitt mye styggere men noe bling armer.. Prøver å legge ut bilder men det vill ikke opplasteren.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjurbeck Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 Ny droparm og byttet ut 39 år gamle foringer med ny polybush. Du verden for en forskjell! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LANDreas Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 (edited) Å, pokker! Kræsja Christer!?! Alt bra med kone, barn og deg selv, håper jeg?! Jeg har bare kjørt en liten tur, og konstatert at nå må jeg snart gjøre noe med starter-innslaget. 7-8 forsøk før innslag i dag, men har da også vært dårlig siden i høst... Man skal fortsatt ikke forhaste seg. :-) Edited July 5, 2012 by LANDreas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
som Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 Sol i dag, så jeg Owatrolte x-memberen og skiftet slaven på clutchen...fin dag å skru. Ellers ryddet jeg Defenderen for skiutstyr og skiklær, "belegget" baki var kommet opp i omtrent 50 cm med mye jeg ikke visste jeg hadde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pesto_trader Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 Kjørt med luftelukene åpne for å bedre klima i bilen. Muligens noe mer alvorlig i morgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ole jevne Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 Jeg gjør tydeligvis noe feil, eneste jeg har fått gjort er å miste ene skjermbredderen min i dag. Men det var solskinn og bra med folk i elvedalen så det var morro lell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
f-r-lars Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 Prosjekt Defender PU nærmere seg noe. Skiftet forskjerm og innerskjerm, pusset ned venstre side, skåret hull og montert sideluke, koblet og dandert ledningene penere... frokost, lunsj og middag på shell kl 0025... klar for en ny LR dag imorgen med lakkering på gårdstunet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gautes Posted July 6, 2012 Share Posted July 6, 2012 Fy søren så misunnelig jeg blir på dere. Bare vært konsulent for et hjullagerskift i dag,jeg. Denne topicen er sikkert bare opprettet for å erte meg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qcnr Posted July 6, 2012 Share Posted July 6, 2012 Ingenting. Men håper verksted gjør det, de har hatt bilen i 2 uker nå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klusenhusen Posted July 6, 2012 Share Posted July 6, 2012 Har så vidt fått somlet meg til å begyne å bytte skiver bak på discon, ellers vannet og luket jeg i drivhuset, når jeg ikke gjorde det lå jeg i plaske basenget og nøt varmen.............. livet er herlig ikke sant....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fosen Posted July 6, 2012 Share Posted July 6, 2012 Så langt i dag har jeg bare rukket å kvittere for pakker fra Paddock. 66kg... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Posted July 6, 2012 Share Posted July 6, 2012 Discoen har blitt vasket, og polert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts