Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har prøvd å lage en forenklet sammenstilling av suspensjonsdetaljer på Disco 3.

Fint om dere kommenterer eller vil endre/sjekke innholdet, så kan vi bygge på denne!

Hvis dere har erfaringer på hvilke deler som må byttes først (f.eks. etter x antall kilometer) så kommentér gjerne.

D3 suspension.pdf

Posted

Glimrende oversikt du har der og at det er med delenummer på hver enkelt del, og skissene er lett å forstå. :) Vi får oppdatere skjema etter hvert som det kommer nye delenummer.

På side 1 er bakre spissingstag LR019117 anført to ganger. Først med bilde som rear toe link, deretter lenger ned på sida som rear stabilizer link. Kan jo fjerne en av de kanskje.

- Mange bytter stab.stag foringer mellom 50-100.000km.

- Fremre nedre opphengskule må ofte byttes rundt 100.000km. Samme med endeledd på styrestag, både indre og ytre.

- Bakre foring på nedre bærearm foran: 100.000km++??

Posted

No skal det siest at e har ALDRI byttet en eneste lenkarm (hundebein) på en D3/ RRS siden bilen kom sent i 2004!

Posted

Steering track rod end QJB500010 (With M12 outer ball join) er opp til VIN 9A496359, og fra 9A496360 er det LR010672 (with M14 outer ball joint).

Posted

No skal det siest at e har ALDRI byttet en eneste lenkarm (hundebein) på en D3/ RRS siden bilen kom sent i 2004!

Du må gjerne bytte min. Slakke i høyre bak. :)
Posted

Vi får oppdatere skjema etter hvert som det kommer nye delenummer.

Da har du lit av en jobb.

• 1 month later...
  • 6 months later...
Posted

Flere har begynt å bruke RRS-bærearmer på foran nedre, delenr LR029304 og LR029306.

Disse er mer "heavy duty" og brukes på skuddsikre D3er :)

Noen som har fått med seg evt endringer eller vin-områder med andre delenr?

• 11 months later...
Posted

Bytter armer og foringer nå ved 200000km. Sliter med å få samlet opp alt på ett sted. Noen gode råd på hvordan bytte armer bak? Det er jo en kjempejobb å bytte øvre armer bak. Forringer bak, noen som har rett delenummer på ytre forringer til øver og nedre bærearmer til en Disco 2008 modell.

Posted

Og jeg har bytta bare ett!! Kvalitet...

Stab.stag foringer derimot.......

Posted (edited)

Noen gode råd på hvordan bytte armer bak? Det er jo en kjempejobb å bytte øvre armer bak.

Er det samme firma som har bygget din som andre jeg har skrudd på? Øvre arm bak skal ikke være vanskelig å få av på normalt sett.

Forringer bak, noen som har rett delenummer på ytre forringer til øver og nedre bærearmer til en Disco 2008 modell.

UPPER BUSH REAR ARM G-CAT/RRS/DIS3 - RHF500100

REAR SUSPENSION ARM RHR LOWER DIS3+4 - LR019979

REAR SUSPENSION ARM LHR LOWER DIS3+4 - LR019980

LOWER REAR KNUCKLE JOINT BUSH G-CAT - LR032644

CIRCLIP LOWER BUSH REAR KNUCKLE - RYV000010

Jeg klarte ikke å bli enig med meg selv om du skulle ha ytre foring oppe og bærearmer nede, eller ytre foring oppe og nede så du fikk delenr på alt.

Edited by Fogga