Ronny Jacobsen Posted December 17, 2011 Posted December 17, 2011 Jeg har i mange år hatt konkrete planer for hvordan jeg ville formet en ex-mil, men ikke så konkrete planer om å anskaffe meg en..... Men så skjedde det noe.... Helt ut av det blå. Helt uventet kom Krigær'n inn i livet mitt. Så hva gjør jeg nå? Han ser ut som om han har vært i krig faktisk. Deler er plukket her og der, et vindu er knust og girkassa ligger baki sammen med masse annet rot. Quote
gautes Posted December 17, 2011 Posted December 17, 2011 Jeg trodde da en hel del av bilene var ferdig formet,jeg. Spennende.... Quote
Ahok Posted December 17, 2011 Posted December 17, 2011 Ser for meg at dette blir bra! Enda en spennende tråd fra Ronny Jacobsen. Quote
Ronny Jacobsen Posted December 17, 2011 Author Posted December 17, 2011 Land Rovere er av mange eiere vurdert som grove utkast. De formes deretter til å passe sin eiers behov og ønsker. Hva som vil skje med denne er ikke bestemt ennå. Den vil nok stå frem til neste år en gang. Ikke så lenge til neste år nei..... Enten så blir den "formet" eller så blir den offer for slakt og delesalg. Kommer litt an på tilstanden på ramma, har ikke sjekka ennå. Quote
Ronny Jacobsen Posted December 17, 2011 Author Posted December 17, 2011 Kommer så fort nettverket mitt er oppegående. Bilder ligger på pc'n som er uten nett. Quote
Vidar S Posted December 17, 2011 Posted December 17, 2011 Er kjærringa di så dypt bekymret at hun har truet deg til å kjøpe Ex-Mil, nå som hun ser at rosamond nesten er ferdig? Vrææææl! Ronny kommer til å være mer inne. Barn, mannen i garasjen er faren deres, ikke mekanikeren vår, men nå vil han inn! Hva gjør vi? Eureka! Vi forlanger at han kjøper en Ex-mil Var det nesten sånn, Ronny? Lykke til med Exmil, Ronny Den kommer til å bli kjempefin Quote
Ronny Jacobsen Posted December 17, 2011 Author Posted December 17, 2011 Det var nok ikke sånn i det hele tatt Vidar. Sjokk og vantro er vel mer beskrivende. Slik ser'n ut. Quote
TLT Posted December 17, 2011 Posted December 17, 2011 (edited) Vrææææl! Ronny kommer til å være mer inne. Barn, mannen i garasjen er faren deres, ikke mekanikeren vår, men nå vil han inn! Hva gjør vi? Eureka! Vi forlanger at han kjøper en Ex-mil Den var fantastisk :lol: Hilde (min kjære) kjente visst igjen noe der, hun fikk seg i allefall en god latter Edited December 17, 2011 by TLT Quote
austbø109 Posted December 17, 2011 Posted December 17, 2011 ser ut som den har stått en stund ja, Quote
Ronny Jacobsen Posted December 18, 2011 Author Posted December 18, 2011 Har tatt en titt under, og ramma ser ut som den er dyppa i tectyl. Hvordan pleier det å se ut under tectylen på disse ex-milene? Quote
1965 Posted December 18, 2011 Posted December 18, 2011 Da må du nok fram med varmepistol og skrape Quote
EnTo Posted December 18, 2011 Posted December 18, 2011 Det kan nok være litt ymse, dessverre Håper den er i en slik stand at du velger å sette i stand bilen. Hadde vært moro å følge med på det prosjektet Uansett; gratulerer med ex-mil Quote
Kurt Gustafsson Posted December 18, 2011 Posted December 18, 2011 Den der er fo enkel Ronny.. ikke gress opp gjennom gulvet... Går vel bare et par måneder så er denne også bedre enn når den ble levert... Uansett.. jeg er spent.. og husk du har lagt lista allerede Quote
davidbirger Posted December 18, 2011 Posted December 18, 2011 Denne blir fin å følge tenker jeg Gratulerer med nyervervelsen, og så må jeg få kommet meg innom for å plukke opp reservehjulstrekket og sett på bilene! Quote
Boer Posted December 18, 2011 Posted December 18, 2011 Flotte greier, gleder meg til "tråden" allerede :D Quote
toniali Posted December 18, 2011 Posted December 18, 2011 Ja, det skal du ha, du er ikke lettskremt i alle fall Håper du bestemmer deg for å sette den i stand. Det hadde vært fin motivasjon for guttungen her i gården, som river seg lettere frustrert i håret over tilstanden på sin bil. Quote
SimenMS Posted December 18, 2011 Posted December 18, 2011 (edited) Jøss, kan bli interessant og følge denne tråden Ønsker deg lykke til med et godt prosjekt Edited December 18, 2011 by SimenMS Quote
radovan Posted December 18, 2011 Posted December 18, 2011 Så hva gjør jeg nå? Slik som du får det til å sjå ut er eg frista til å seie.... ikkje gjer noko. Quote
Ronny Jacobsen Posted December 18, 2011 Author Posted December 18, 2011 Hva som vil skje med denne er ikke bestemt ennå. Enten så blir den "formet" eller så blir den offer for slakt og delesalg. Quote
Boer Posted December 18, 2011 Posted December 18, 2011 (edited) Pickup med tipp og v8? Edited December 18, 2011 by Boer Quote
sondre b Posted December 18, 2011 Posted December 18, 2011 X-fingre for at ramma er bra under tectylen, så får vi mye flott lesestoff fremover. Quote
gautes Posted December 19, 2011 Posted December 19, 2011 Prøvde versjonene med varmepistol for å fjerne tektyl en gang. Endte opp i foret kjeledress og stemjern og bra med blå kuldegrader. Da sprutet tektylen lettere av syntes jeg. Husk å fjerne tektylen fra gulvet før den blir varm og overkjørt. Gautemedgarasjegulvsomaldrikommertilåruste Quote
Bjurbeck Posted December 19, 2011 Posted December 19, 2011 Kulde og stemjern er absolutt best. Men mindre du har mulighet til å demontere bilen og ha ramma for seg sjøl. Da kan man prøve kjemi som er ond mot miljøet feks. Quote
Ronny Jacobsen Posted December 21, 2011 Author Posted December 21, 2011 Kan det være mulig at denne aldri har vært sivilt registrert? Har diverse papirer, men ingen av de viser noe sivilt regnummer. Var de millitære regnummerene kun 5 siffer? Bilen ble solgt fra auksjonen på evje i mai 99, og har hatt ett par eiere etter det. Den har vært rundt 10 år i skiens-traktene. Måten den kom på mine hender var litt spesiell, men skal prøve å fremskaffe flere detaljer rundt bilen. Quote
Recommended Posts