Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

compil2.gif

In it for the long run!

For å feire at Range Rover har fulgt meg som "eneste bil av særskilt interesse" i 23 år (vel, må inrømme at jeg er litt svak for en Bristol Blenheim og...), og at jeg har kommet over et overkommelig eksemplar, har jeg gleden av å presentere den andre - etter undertegnedes vitende - RR Monteverdi'en i norsk eierskap!

Håndmodd'et i Italia for sveitsiske Peter Monteverdi i 1982 - med fullgaranti fra Land Rover i sin tid.

Fra autoritært hold opplyses det at det er den yngste gjenlevende på kloden, og at under den kledelige sorte kostemalingen skjuler det seg grønn metallic av merke Reseda Green (BMW 075).

Starter og går, stopper og lyser, samt med et så og si perfekt interiør - så det her føles virkelig bra. Rust er det nok av, men det er langt unna Rosamond!

Oppbevares trygt under tak for vinteren, og kommer over Nordsjøen på vårparten (stiller på Vestby i september!).

Ferdig til Land Rovers 70 års jubileum i 2018!!!

Monteverdi0680brochurepg2-3red33.jpg

edit: fjernet understrekning

Edited by robertsoevik
  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Imponerende - gratulerer. Interiør ser lekkert ut.

Når det er en 1982 er vel dette er vel en original firedørs som er "ragga opp" og ikke én Monteverdi har bygget om fra todørs selv…

Posted

Når det er en 1982 er vel dette er vel en original firedørs som er "ragga opp" og ikke én Monteverdi har bygget om fra todørs selv…

Basis hvit Fleetline 2-dørs som ble bygget om, så det er to-dørs vinkel på frontdørene! <_<

Posted

Gratulerer med et spennende Range Rover Monteverdi prosjekt !!!

Det skal bli meget interessant å følge "Monty" tilbake til fordums prakt ..... ;)

Lykke til !!!

:D:D:D:D:D:D

Posted

Begynner å bli en imponerende signatur du har nå B)

Jepp, det holder nå.

Men, har sett etter en slik en stund, så denne måtte bare inn.

Har nok å ta tak i de neste årene. blush

Posted

Basis hvit Fleetline 2-dørs som ble bygget om, så det er to-dørs vinkel på frontdørene! <_<

Spennende, den gleder jeg meg til å se.

Jeg var litt bekymret for deg en liten stund, men du har jo ikke innlatt deg med slike moderne uting som firedørs Range Rover - dette er jo "egentlig" en todørs.

• 3 weeks later...
Posted

Nyydelig....!

Vi gleder oss til å følge dette spennende prosjektet, Robert !!! ;)

Bare se det spesielle Monteverdi interiøret og den helt egne løsningen på bakdørene...... B)B)B)

• 4 months later...
Posted

En Range Rover kontakt av meg selger en Monteverdi nå for prisen det koster å flytte den fra Jersey!

Har transportkontakter på te-øya dersom det er noen som føler seg kallet.

Det er bare ca trettifem av disse igjen på planeten ;-)

Posted

Flott bil. Ser den har morris dørhåndtak. Vil det si at vi kan takke monteverdi for den lyse ideen med å bruke disse dørhåndtaka?

Hvilke andre biler står bak range roveren?

Posted

Hmm, noe å tenke på .. har du noe info om stand, farve, hva som skal til for å kjøre den på "egne" hjul ?? Pil råtten kanskje ...?

Posted (edited)

Hmm, noe å tenke på .. har du noe info om stand, farve, hva som skal til for å kjøre den på "egne" hjul ?? Pil råtten kanskje ...?

Er nok litt å gjøre under, men ikke ille for en pence :-)

det er denne

edit: starter og går lett, men en av bremsekretsene er det hull i, så den stanser litt treigt - men går ombord på båt.

Edited by robertsoevik
  • 1 month later...
Posted (edited)

Jepp, undertegnede, Ronny og Vidar er nettopp tilbake fra en svært komprimert, dog innholdsrik, tur til det Walisiske høylandet.

Bilder og små historier kommer fortløpende av alle tre.

gallery_4288_9_55672.jpg

Edited by robertsoevik