robertsoevik Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 (edited) In it for the long run! For å feire at Range Rover har fulgt meg som "eneste bil av særskilt interesse" i 23 år (vel, må inrømme at jeg er litt svak for en Bristol Blenheim og...), og at jeg har kommet over et overkommelig eksemplar, har jeg gleden av å presentere den andre - etter undertegnedes vitende - RR Monteverdi'en i norsk eierskap! Håndmodd'et i Italia for sveitsiske Peter Monteverdi i 1982 - med fullgaranti fra Land Rover i sin tid. Fra autoritært hold opplyses det at det er den yngste gjenlevende på kloden, og at under den kledelige sorte kostemalingen skjuler det seg grønn metallic av merke Reseda Green (BMW 075). Starter og går, stopper og lyser, samt med et så og si perfekt interiør - så det her føles virkelig bra. Rust er det nok av, men det er langt unna Rosamond! Oppbevares trygt under tak for vinteren, og kommer over Nordsjøen på vårparten (stiller på Vestby i september!). Ferdig til Land Rovers 70 års jubileum i 2018!!! edit: fjernet understrekning Edited October 6, 2010 by robertsoevik Quote
munken Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Imponerende - gratulerer. Interiør ser lekkert ut. Når det er en 1982 er vel dette er vel en original firedørs som er "ragga opp" og ikke én Monteverdi har bygget om fra todørs selv… Quote
robertsoevik Posted October 6, 2010 Author Posted October 6, 2010 Når det er en 1982 er vel dette er vel en original firedørs som er "ragga opp" og ikke én Monteverdi har bygget om fra todørs selv… Basis hvit Fleetline 2-dørs som ble bygget om, så det er to-dørs vinkel på frontdørene! Quote
Tuscan Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Gratulerer med et spennende Range Rover Monteverdi prosjekt !!! Det skal bli meget interessant å følge "Monty" tilbake til fordums prakt ..... Lykke til !!! Quote
SirOdin Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Gratulerer med ny flott Range Rover Begynner å bli en imponerende signatur du har nå J Quote
robertsoevik Posted October 6, 2010 Author Posted October 6, 2010 Begynner å bli en imponerende signatur du har nå Jepp, det holder nå. Men, har sett etter en slik en stund, så denne måtte bare inn. Har nok å ta tak i de neste årene. Quote
munken Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Basis hvit Fleetline 2-dørs som ble bygget om, så det er to-dørs vinkel på frontdørene! Spennende, den gleder jeg meg til å se. Jeg var litt bekymret for deg en liten stund, men du har jo ikke innlatt deg med slike moderne uting som firedørs Range Rover - dette er jo "egentlig" en todørs. Quote
robertsoevik Posted October 24, 2010 Author Posted October 24, 2010 Da var'n i "hus" for vinteren! Quote
Tuscan Posted October 24, 2010 Posted October 24, 2010 Nyydelig....! Vi gleder oss til å følge dette spennende prosjektet, Robert !!! Bare se det spesielle Monteverdi interiøret og den helt egne løsningen på bakdørene...... Quote
robertsoevik Posted March 3, 2011 Author Posted March 3, 2011 En Range Rover kontakt av meg selger en Monteverdi nå for prisen det koster å flytte den fra Jersey! Har transportkontakter på te-øya dersom det er noen som føler seg kallet. Det er bare ca trettifem av disse igjen på planeten ;-) Quote
Bjurbeck Posted March 4, 2011 Posted March 4, 2011 Sett den på vent 5-6 år, så kan jeg kjøpe enda en sjelden bil til samlinga mi Quote
lafterolf Posted March 4, 2011 Posted March 4, 2011 Flott bil. Ser den har morris dørhåndtak. Vil det si at vi kan takke monteverdi for den lyse ideen med å bruke disse dørhåndtaka? Hvilke andre biler står bak range roveren? Quote
stovika Posted March 4, 2011 Posted March 4, 2011 Hmm, noe å tenke på .. har du noe info om stand, farve, hva som skal til for å kjøre den på "egne" hjul ?? Pil råtten kanskje ...? Quote
robertsoevik Posted March 4, 2011 Author Posted March 4, 2011 Hvilke andre biler står bak range roveren? ..en BMW og en Izuzu Trooper eller noe slikt :-)(no relation) Quote
robertsoevik Posted March 4, 2011 Author Posted March 4, 2011 (edited) Hmm, noe å tenke på .. har du noe info om stand, farve, hva som skal til for å kjøre den på "egne" hjul ?? Pil råtten kanskje ...? Er nok litt å gjøre under, men ikke ille for en pence :-) det er denne edit: starter og går lett, men en av bremsekretsene er det hull i, så den stanser litt treigt - men går ombord på båt. Edited March 4, 2011 by robertsoevik Quote
lafterolf Posted March 4, 2011 Posted March 4, 2011 Izusu med v6 siden den mangler scoop på panseret. Flott bil. Quote
LANDreas Posted April 24, 2011 Posted April 24, 2011 (edited) Er det en Morris Minor jeg skimter bak der? Edited April 24, 2011 by LANDreas Quote
robertsoevik Posted April 25, 2011 Author Posted April 25, 2011 (edited) Jepp, undertegnede, Ronny og Vidar er nettopp tilbake fra en svært komprimert, dog innholdsrik, tur til det Walisiske høylandet. Bilder og små historier kommer fortløpende av alle tre. Edited April 25, 2011 by robertsoevik Quote
Recommended Posts