Tarjei Posted July 15, 2010 Posted July 15, 2010 (edited) Min bil opplever aldri noe spennende. Jeg er en av de mange som bare bruker bilen min til og fra jobb. Edited July 15, 2010 by Tarjei Quote
Odd_flock Posted July 15, 2010 Posted July 15, 2010 HCPU'en min er da stadig i arbeid. Det er ikke altid jeg husker å ta bilder, men her er i allefall noen fra i går En bekjent holder på å flytte et stort firma, og i går morres ringte telefonen. "Det står igjen noen saker her jeg tror kan være noe for deg. Det må fjernes i løpet av dagen, ellers går det på tippen. Ta med gode lastestropper". Da var det bare å ta med en pose med stropper å reise innover. "skrotet" viste seg å være en 40tonn Stenhøy presse. Og en 3m elektrisk pallestabler som ser ut som den kommer rett fra butikken. Batteriet var kass, men det er et vanlig 12v bilbatteri, så det hadde jeg på hylla fra før. En liten 23Kva 230/400v trafo var det jaggu med... Noen ganger er det greit å plukke med seg litt "skrot" som andre ikke vil ha Quote
JCP Posted July 15, 2010 Posted July 15, 2010 Det er jo også veldig miljøvennlig å plukke opp skrot som ellers ville blitt stående Quote
terratracker Posted July 17, 2010 Posted July 17, 2010 Min bil opplever aldri noe spennende. Jeg er en av de mange som bare bruker bilen min til og fra jobb. WoW... Innkjørsel det står respekt av, Tarjei!! En og annen utfordring må vel dukke opp i løpet av vinteren, eller? Quote
Tarjei Posted July 17, 2010 Posted July 17, 2010 Ja, det kan bli noen utfordringer av og til om vinteren. Slik som dette når det er en isplugg under broen og elven renner over veien men fyller den først opp med snø og is før den klarer å trenge seg gjennom brøytekanten på andre siden: Snøras kan også være en liten utfordring: Snøskuff, kjettinger, truger og varmedress ligger alltid klar bak i bilen og jeg kjører aldri helt frem til døren dersom jeg ikke føler meg trygg på at jeg ikke kommer meg frem med bilen neste morgen.Det er også litt varierende hvor langt veien frem er brøytet så av og til kan det bli en trugetur på 500 meter og andre ganger kan det bli en trugetur på 3,5 km Quote
TomRH Posted July 17, 2010 Posted July 17, 2010 Blir litt spenning i hverdagen av slikt tenkter jeg. Jeg er mektig fasinert! Quote
MortenSi Posted July 17, 2010 Posted July 17, 2010 For å mer eller mindre sitere Eivind, så har jeg fått meg en kjempediger motorisert trillebår.. M. Quote
MortenSi Posted July 17, 2010 Posted July 17, 2010 Sikkerhetstips i anledning bildet over: "Brett inn" sperrene for tailgaten når den er nede - de kan gjøre seriøst vei i vellinga om man ikke ser seg for.... M. Quote
JCP Posted July 18, 2010 Posted July 18, 2010 Sikkerhetstips i anledning bildet over: "Brett inn" sperrene for tailgaten når den er nede - de kan gjøre seriøst vei i vellinga om man ikke ser seg for.... M. De kan med andre ord, dog i overført betydning, være svært innbringende for din skredder, eventuelt din lokale plasterleverandør Quote
MortenSi Posted July 18, 2010 Posted July 18, 2010 Plasterleverandøren stakk av med fortjenesten fra denne fulltrefferen... M. Quote
EHS Posted August 2, 2010 Posted August 2, 2010 (edited) Flodhesten i tjeneste for Dalen Brannvern i dag: Pipefeiing. Edited August 2, 2010 by EHS Quote
RBB Posted August 13, 2010 Posted August 13, 2010 Det er ikke bare Flodhesten som kan trekke lift Når lasset skal av, rygges bare hele hengeren utenfor skråningen. Kan dette være grunnen til at hengeren begyner å bli fillete tro? Quote
TomRH Posted August 24, 2010 Posted August 24, 2010 Den lokale mercedesklubben klarer tydeligvis ikke å få bilene sine opp i andre etasje av klubbygget uten egen motor, så da får vel litt britisk muskel trå til litt. Jeg puslet opp på 1. lav, så det gikk langt tregere enn det det kanskje ser ut som . Men ja, det var faktisk ganske bratt, så jeg kan forstå at de sliter med å få bilene sine opp der viss de må slepes med en lett bakhjulstrekker med gatedekk. Quote
G.ARNE Posted August 27, 2010 Posted August 27, 2010 (edited) Defendern fungerte som mobilslakteri ifm villreinjakta i år. Edited August 27, 2010 by G.ARNE Quote
Pederover Posted August 31, 2010 Posted August 31, 2010 Havesesongen er definitivt over. Dette er den verste vinteren vi har hatt...Alfred stilte velvillig opp for å frakte bort paviljong og pynt... Quote
JCP Posted August 31, 2010 Posted August 31, 2010 Det var mye mer enn jeg klarte å stappe inn i den svenske herregårdsvogna Quote
Velar Posted September 1, 2010 Posted September 1, 2010 Noen hundre kilo Skifer-stein fraktet på henger inn til tantes hytte. Steinene ble lagt på palle og skiddet av og på hengeren ved hjelp av vinsjen. For å få dette til, trenger man muligheten til å koble hengeren i front. Ståltauet går her via kasteblokk og pallen med stein kryper fint og kontrollert ned fra hengeren. Krok foran er dessuten uovertruffent til å manøvrere henger på trange steder. Eller kanskje nå har behovet for vinsj bak også meldt seg? Quote
Roar Moslet Posted September 3, 2010 Posted September 3, 2010 Steike Velar....for en smart løsning for å få tungt utstyr av hengeren Quote
Spoon Posted September 4, 2010 Posted September 4, 2010 Noe av vinterveden som skal i hus, en kubikkmeter på planet og to på hengeren Quote
PilsD Posted September 4, 2010 Posted September 4, 2010 (edited) Var å felte noen trær i sta og 88 fungerte som traktor. Edited September 4, 2010 by PilsD Quote
Velar Posted September 10, 2010 Posted September 10, 2010 (edited) Ved ser ut til å være en kjær aktivitet å portrettere i denne tråden, så her er mitt bidrag for dagen: Vinsjing for å styre storbjørkas ferd mot moder jord: Så uttransport fra skogen, lass 1: Lass 2: Så et taktskifte. På tide å dra til bonden å få en palle småved til en gammel dame som bare fyrer på kjøkkenet i en Lyng tilhenger: Og påfølgende lossing: Alt dette er utført i løpet av en dag, så både Solar-Heks og eier har jobbet for føden så det kjennes. At veden varmer mange ganger er herved en etablert sannhet. Edited September 10, 2010 by Velar Quote
Recommended Posts