EHS Posted May 31, 2010 Posted May 31, 2010 Stiller meg strekt tvilende til min svigerfars ønske om å si noe oppbyggende om engelsk bilindustri. han sleit voldsomt med en Ford Thames en gang i tiden... Da har jeg store problemer med å se hvorfor du vinsjet ham HELT opp. Når jeg redder folk opp av grøfta pleier jeg å stoppe rett før de er fri..... ...så spør jeg: "Hva heter din neste bil?" Det blir som regel svart (gjerne litt slukøret): "Land Rover". ...så blir de trukket HELT fri. Eivind Quote
tigergutt Posted May 31, 2010 Posted May 31, 2010 Da har jeg store problemer med å se hvorfor du vinsjet ham HELT opp. Når jeg redder folk opp av grøfta pleier jeg å stoppe rett før de er fri..... ...så spør jeg: "Hva heter din neste bil?" Det blir som regel svart (gjerne litt slukøret): "Land Rover". ...så blir de trukket HELT fri. Eivind Prøvde det, men da spurte min svigerfar: -Hva heter din NESTE kone...? Quote
Frode Haaland Posted June 6, 2010 Posted June 6, 2010 Henta snøfreser i Oslo i dag...6.juni (svenska flaggans dag)...: Voxen dingz med Tecumseh 10HK og 28" fresebredde! Quote
Frode Haaland Posted June 7, 2010 Posted June 7, 2010 Til nå 3,5 tonn asbestholdige takplater, og kjører fortsatt...: Og stillas: Quote
G.ARNE Posted June 7, 2010 Posted June 7, 2010 Defenderen som anleggsbil ifm plannering og ordning av drenering. Fikk plassert "hoppe" maskinen inn i defenderen ved hjelp av gravemaskinen, uten å bulke defenderen:) Quote
Tore Kjernmoen Posted June 7, 2010 Posted June 7, 2010 Ser ut som om Frode har ribbet distriktet for tilhengere... Quote
Frode Haaland Posted June 7, 2010 Posted June 7, 2010 Ser ut som om Frode har ribbet distriktet for tilhengere... Er nå vel en som har hjemstavnsrett i Ås som det går mest i Quote
Pederover Posted June 9, 2010 Posted June 9, 2010 Arbeid og arbeid, men klassen hadde grilldag på stranda i dag. Badende fjortiser tar jeg nødig bilder av, men en halvnaken Alfred derimot: Quote
finnarne Posted June 10, 2010 Posted June 10, 2010 Til nå 3,5 tonn asbestholdige takplater, og kjører fortsatt...: ... Og stillas: ... Det var godt du fikk kjørt opp med henger såpass kjapt Quote
Fosen Posted June 12, 2010 Author Posted June 12, 2010 Defender 110 er en fantastisk trekkvogn. 300tdi er litt for lite, men stabil og trygg med gode bremser. Ett stk S3 STW på vei til lagring Tysse hengeren imponerte stort! Quote
jermundpr Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 Hjalp nabo`n med å sette opp igjen gjerdet på jordet. Kjapp fikk "bære" stolper og gjerdetråd.. Ikke helt Lr i arbeid, heller meg i arbeid.. Vaska`n for pollen, gjørme og fugledrit.. Quote
Coyote Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 Nittin var fotografbil på filminnspilling i helga. Her brukes den som ly for regissørens monitor. Og noe senere som rekvisitt i en av scenene. Dette bildet er tatt tidlig i riggen. Og dette er fra innspillingen. Bilen synes ikke akkurat her, men den er der Quote
Frode Haaland Posted June 16, 2010 Posted June 16, 2010 Fikk inn et nytt bilde...syns det var litt artig med bilde av å kjøre snøfreser i kortbuxe og kortarma Quote
EHS Posted June 16, 2010 Posted June 16, 2010 Disco 200 som verditransport. "man trenger ikke skuddsikker bil når man har skuddsikker motor" (gammelt Mossemarka-jungelord.) Quote
marius78 Posted June 16, 2010 Posted June 16, 2010 Disco 200 som verditransport. "man trenger ikke skuddsikker bil når man har skuddsikker motor" (gammelt Mossemarka-jungelord.) Uansett hvor mange dollar de kassene der med innhold var verdt, vil de aldri komme opp mot den fantastiske doningen de er plassert inni. (komplisert måte å si at bilen uansett har høyest verdi) :-) Quote
j_wold Posted June 23, 2010 Posted June 23, 2010 vedhogst på gang . kunne ikke falle meg inn å transportere på henger, selv om det er mye enklere . Quote
Vidar S Posted June 30, 2010 Posted June 30, 2010 Er det Heldige Anton til Eivind, etter endt filminnspilling??? Quote
Odd Arne Posted June 30, 2010 Posted June 30, 2010 Var ein tur i vedaskogen på laurdag. Og rydding av småbusker som veks innover markane. Det er ikkje lenger drift på garden, og vi får heller ikkje nokon til å slå graset. Når eg no fekk på grovare dekk kom eg meg fram so eg fekk utført nødvendig arbeid. Quote
Vidar S Posted June 30, 2010 Posted June 30, 2010 Bra utført arbeid, fortsett med det. Tenk på alt slitet som er lagt ned opp gjennom generasjoner med å bryte stein og rydde skog, og så gror det til overalt. ....plutselig en dag så får vi bruk for jorda igjen. Rygge under trekking er ikke så lurt for CV-ledd og stikkaksler. Quote
Odd Arne Posted June 30, 2010 Posted June 30, 2010 (edited) Rygge under trekking er ikke så lurt for CV-ledd og stikkaksler. Det var nok vinsjen som var i bruk. Drog den ganske store bjørka rett opp ein bratt bakke. Edited June 30, 2010 by Odd Arne Quote
terratracker Posted July 1, 2010 Posted July 1, 2010 Det er ikkje lenger drift på garden, og vi får heller ikkje nokon til å slå graset. Skimter en forhauster på bildet. Finnes jo adapter for kraftuttakaksel til defenderen.. Quote
Recommended Posts