Eirik Haugen Posted February 8, 2010 Posted February 8, 2010 (edited) Er forsåvidt arbeid dette også, gikk desverre tom for strøm på kameraet etter første bilde, men vi kom oss inn til uveisomt skadested med en del utstyr. Backboardet var selvfølgelig bedre sikret enn det ser ut som på bildet.. Edited February 8, 2010 by LRD2 Quote
TLT Posted February 8, 2010 Posted February 8, 2010 Også dette er et "arbeidsoppdrag", etter brudeparets henvendelse til Norsk Land Rover Klubb. Kansje ikke den vanligste typen oppdrag for slike kjøretøyer, men morro var det. Klikk på bildet for å få det større. Tor Linge Quote
Pål J Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 jeg vil og laste opp bilde.. hvrdan gjør man det Quote
Bjurbeck Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Først må du laste opp bildet på en bildedatabase på nettet (photobucket, flickr etc). Da ligger bildene på nett og du trenger bare bilde-url (feks. http://www.flickr.com/hvanåennbildetdittmåhete134234/) Denne addressen kopierer du. Når du skriver et innlegg/topic, trykker du på bildeknappen i verktøylinja, ved siden av link og emoticons. Da kommer det et lite vindu der du limer inn bilde adressen. Nå er bildet i innlegget ditt, selv om det bare opptrer som bokstaver før du trykker på "post". Da ser du hele innlegget med bilde i all sin prakt. Håper dette kanskje hjalp Prøv og feil, så finner man som regel ut av det Quote
kulien Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Henting av biler er absolutt LR arbeid... Quote
@le Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Flytting av vår nye KO-vogn går som en lek på snødekte veier Quote
Pål J Posted February 22, 2010 Posted February 22, 2010 (edited) da får vi prøve.. henter tre sekker med fyringspellets 1200 kg kjører lecarask henter spiten etter vinterlagring (i fjor altså : ) henter selvgående lift Edited February 22, 2010 by Pål J Quote
finnarne Posted March 28, 2010 Posted March 28, 2010 (edited) Den ene jolla til seilforeningen har blitt fylt med vann i løpet av vinteren. Den ble dratt på land tidligere mens det var litt mere snø, selvfølgelig ble bien brukt. Greit å dra den opp mens det var snø hele veien. Idag har vi fått tømt den for vann. Til slutt, apekatten i treet for å løsne stroppen edit: utrolig grønt det første bilde var... Edited March 28, 2010 by finnarne Quote
Tom Rossing Posted March 28, 2010 Posted March 28, 2010 Her er noen bilder fra jeg var på Sørlandet og hentet 90"n i høst. Greit å ha en 110" til å gjøre jobben. Det var en kjempefin tur! Quote
terratracker Posted April 23, 2010 Posted April 23, 2010 (edited) Svein (svesol) stillte velvillig opp i går for å hjelpe til med å felle et par trær i hagen min. Mitt bidrag besto vel i korthet i å stramme opp winch vaier og knipse bilder.. Her er det første treet felt. Det sto helt inn til hovedveien, og nøye planlegging måtte til for at treet ikke skulle lande ut i veien og forårsake spennende episoder midt i rushtrafikken... Ved hjelp av Svein's 110 og en bakmontert winch var det lett for Svein å finne riktig fallretning så både hekk og biler ble skånet av det fallende treet. Her felles det andre treet på samme måte, stram winch for å få den rette fallretningen: Takk for hjelpen, Svein! Edited April 23, 2010 by terratracker Quote
Bjørn H Posted April 23, 2010 Posted April 23, 2010 Tungt lass med utstyr til lokal energikamp på skolen ...... Quote
Kurt Gustafsson Posted April 24, 2010 Posted April 24, 2010 Fant noen bilder fra en tidligere sommer.. Uthuset på hytta hadde fått litt slagside, og da var rådyra gode... men med en X-mil på lavserie og en higlift løste det seg.. Uthuset står stødig ennå det... Quote
Pederover Posted April 24, 2010 Posted April 24, 2010 Utgardsgjerding i dag. Tussi følger spent med og gleder seg til nytt beite... Quote
LR 80 Posted April 24, 2010 Posted April 24, 2010 Lr 130 trekker 90 på henger hjem og til verksted for å fikse opp i "tannreguleringa" i bakakselen. Fikk låne knall henger av en kompis Ifor Williams henger 3500kg totalvekt og stødding som pokker Quote
LR 80 Posted April 24, 2010 Posted April 24, 2010 (edited) Lr 90 på jobb som bergingbil for toyota. Bak montertvnsj er greie saker. Han som blir trekk ut av søla nederst er nå på skikkelig tur norge-tunis-norge. Følg han i denne tråden på ferden. Norge-Tunis Edited April 24, 2010 by LR 80 Quote
Tom Rossing Posted April 25, 2010 Posted April 25, 2010 Liten bil med stor henger, går som på skinner.. Quote
finnarne Posted May 9, 2010 Posted May 9, 2010 (edited) Igår ble speidernes nye Firling fraktet hjem. Tak til medforumist for lån av henger, og til hjelpsom forumist som var i ferd med å hjelpe meg med 4 manglende muttere (helt til jeg fant 4 selv) Svingte innom vekta på Stoa når jeg kom forbi der på veien hjem Bilen veide 2.5 tonn, hengeren veide 2 tonn. Det var merkbart at det var 2 tonn med høyt tyngdepunkt. edit: fjernet regnummer på henger Edited May 9, 2010 by finnarne Quote
Trond C Posted May 12, 2010 Posted May 12, 2010 Veien til hytten, fra veien menneskebiler kunne kjøre, laget jeg for en del år siden med min gamle traktor. Traktoren var liten, lett og slet lite på veien. Når Landrover kom og traktor ble pensjonert ble veien litt nedkjørt, og trenkte påfyll av masse. Først pukk og deretter subbus/veigrus. Fruen er et arbeidsjern, kvir seg for lite, bortsett fra å kjøre Defender, så jeg ble liksom "ikkearbeidende formann" her Flott med damer som får ting gjort ' og så var det resten av veien frem til hytten...... Quote
tdiThomas Posted May 13, 2010 Posted May 13, 2010 Fine bilder Trond, ser du har påtatt deg den tyngste oppgaven Quote
Lillebiff Posted May 13, 2010 Posted May 13, 2010 (edited) Her på vei TIl Morgedal for å hente hjem "Fjellvåk" Og her på vei hjem med "Fjellvåk" Han Solo Fint at det løste seg, FinnArne!! Edited May 13, 2010 by Lillebiff Quote
jermundpr Posted May 14, 2010 Posted May 14, 2010 Er vedhøgging på gang her nå. Land rover er riktig kjøretøy da. Quote
Fosen Posted May 14, 2010 Author Posted May 14, 2010 Range Roveren får jobbet, og gjør det med glans! Noe rask levert hos høggern: Noe heeeelt annet hentet hos de Lafterolfske samlinger: Godt å få den hjem så jeg kan konsentrere meg om stasjonsvogna når jeg er på stasjonen i Leksvik Quote
Recommended Posts