Jump to content

Vadsø

@le

Recommended Posts

Ja...da har jeg plutselig kjøpt en bil til... :D

gallery_10_222_40907.jpg

Er det ikke et vakkert bilde?

Jeg var litt usikker på om jeg skulle skrive her eller i "Mitt prosjekt", men etter selger og bilder å dømme så er det ikke et så veldig stort prosjekt...mer bare kos B)

Bilen er en tidligere kraftverksbil fra Lillehammer. Den ble tatt opp til Vadsø i ca 78 (litt usikkert), og har vært der siden. Den har blitt brukt, men har alltid hvilt innendørs. Motoren er nyoverhalt og har kun gått 20 mil siden dette. Km-telleren står på 26800.

Karosseriet er strøkent bortsett fra en bulk i høyre dør. Den ser rett og slett blank ut!

Bilen er ikke PKK-ok. Hjullager en side foran, endeledd og et blad i fjæra foran må skiftes (hvis man fremdeles får tak i enkeltblader?) og kingbilten må strammes på ei side. Bare småtteri, men det medførte at prisen sank litt, og jeg må jo ha noe å gjøre :)

Selger kjøpte bilen for å plukke den i atomer og så restaurere, men den var rett og slett for fin til det. Selger er forresten en utrolig hyggelig kar som jeg bestemte meg for å stole 100% på. Jeg har ikke sett mer av bilen enn bildene i salgsannonsen, men selger bedyrer at den er helt rustfri. Jeg stoler på det. Etter å ha hørt om alt annet selger har restaurert, så har jeg en god følelse.

Jeg vil gjerne takke Tor Linge Tønnessen og Fredrik Tønnessen for tips og gode overtalelsesevner :) Dere er medskyldige ;)

Bilen står fremdeles og koser seg i kveldssola (ok, kanskje litt sent) i Vadsø, men skal snart ut på "Verdens vakreste sjøreise". Jeg er som kjent støkk omtrent så langt borte fra bilen man kan komme her på jorda, og når jeg kommer hjem er det vinter og salt på veiene... DET kan vi jo ikke utsette bilen for! Så derfor blir det Hurtigrute fra Vadsø til Bergen, og godsbåt videre til Kristiansand. Etter 15. oktober er det lavsesong, så da blir det ikke såååå dyrt...relativt sett... :blink:

Ja...hva mer er det å fortelle? Det følger med mye dekk og et spesiallaget kaffebord :)

Jeg gleder meg til å komme hjem!

• Replies 344
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gratulerer med en nydelig bil. Det er jo heller ikke helt feil at den er fotografert under slike forhold. Nå kommer den siste tiden i Antarktis til å ha veldig sakte. Du får komme med flere bilder etterhvert.

Gratulerer med skjønheten :)

Takk takk, den er vakker!

Nyyyydelig! Lykke til! :) Denne får du mye glede av!

M.

Takker, jeg er glad allerede :)

Tenkte jeg det ikke :D ! Gratulerer med et smykke av en 88"!!

Hadde du sett den? Jeg måtte jo bare kjøpe den, den ser så fin ut :) Mine tre foregående impulskjøp har gått fint...

Gratulerer med en nydelig bil. Det er jo heller ikke helt feil at den er fotografert under slike forhold. Nå kommer den siste tiden i Antarktis til å ha veldig sakte. Du får komme med flere bilder etterhvert.

Takk takk Dag! Den står fint der i solnedgangen. Vi har heldigvis fine solnedganger på Sørlandet også. At det går saktere får bare gå, "Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves".

Bilder skal bli. Jeg har kun de fra salgsannonsen, men jeg skulle få flere i løpet av helga.

gallery_10_222_17408.jpg

Her sees bulken i døra. Ellers så ser det veldig fint ut syntes jeg.

gallery_10_222_24551.jpg

Hva kan ha hengt på døra her? Og hva med de festeanordningene til høyre under vinduet?

gallery_10_222_37534.jpg

Her ser det jo ganske så originalt ut? Tidsriktig høyttaler :) Fint tak.

Hva kan det som ser ut som lær til venstre for rattet være? Noen som har det i sin bil? Eller kanskje bare noe løst av eierens eiendeler.

Hva med det som ser ut som lufting i "hanskerommet" til høyre? Luft inn fra motoren?

gallery_10_222_43565.jpg

Den er registret for fem, men kan visst enkelt omregistreres til syv (ifølge Vadsø Trafikkstasjon).

gallery_10_222_8467.jpg

Hjertet. Gått 20 mil etter overhaling. En som har vært med å skru på bilen er en venn av selger som skrudde på denne også før han kjøpte den. Har visst skrudd på LR siden 60-tallet.

Jeg syntes det ser fint og ryddig ut. Ingen synlige blå eller røde Biltemaledninger og strømtyver.

Nå vet dere like mye som meg :)

Det ser ut som en samekniv eller lignende som står ved siden av rattet. Lokalkoloritt mao. Obligatorisk utstyr i Vadsø. Kan bruker til å flå mygg og rein eller felle trær. Resten klarer jeg ikke å se med mobilskjermen.

Det ser ut som en samekniv eller lignende som står ved siden av rattet. Lokalkoloritt mao. Obligatorisk utstyr i Vadsø. Kan bruker til å flå mygg og rein eller felle trær. Resten klarer jeg ikke å se med mobilskjermen.

Da har de større mygg i Vadsø en vi her i Lødingen :lol::lol:

Foresten: Gratulerer med flott seriebil :D

Edited by Vegard Bratland Erikstad

Takk alle sammen, det er trivelig å dele gleden med dere :)

Gleder meg til vi kan finne på noe igjen ja Kjartan! Nå satser jeg hardt på å få meg jobb i Kristiansand, så vanlige treff er plutselig aktuelt igjen.

Forresten...er det noen som har noen lure tips om hvordan få bilen billigst ned fra Vadsø? Jeg har fått et tilbud fra Nor Lines/Hurtigruten. HR Vadsø-Bergen, fraktbåt Bergen-Kristiansand. Ikke sååå billig at det gjør noe.

Autotransport og Autolink tar ikke veteranbiler.

Norcargo/Posten/Bring tar ikke biler.

Noen som kjører forbi Vadsø i en tom trailer? :rolleyes:

Prøveskilt koster 225 pr døgn.

Kjør bilen hjem eller få noen til å gjøre det for deg. Bilen er jo knapt innkjørt.

Gratulerer med staselig vogn.

Eivind

Edited by EHS

Har tenkt på det... Det hadde vært en skikkelig gøy ekspedisjon. Hadde jeg vært hjemme nå så hadde jeg gjort det, men jeg gjør det ikke til vinteren. Kan ikke utsette denne for veisalt. Fysj.

Flybillett til Vadsø koster jo nesten halve båtfrakta...nei det blir nok båt, verdens vakreste sjøreise mår man spandere på seg etter 13 mnd her nede :)

Men takk for tips Eivind!

Gratulerer med bil som har "riktig" akselavstand :)

Dette kommer du ikke til å angre på, og biler kjøpes enklest på telefon og mail :lol: (Har litt egenerfaring!)

Istemmes! Tok Nattekspressen ned til Oslo der jeg traff en hyggelig fyr som hadde en søt, rød 88", som senere ble Alfred. Kjøpte bilen og dro til oppover. Bare stas B) !