Bjørn Martin Posted May 12, 2008 Posted May 12, 2008 Som LandRover-eier er det opplagt at man også skal kjøre off-road, men det er jo synd for lakken med alle de nærgående grener som absolutt skal markere at de har vært i nærkontakt med min 1 år gamle Freelander2. Noen striper har det blitt, men nå er det slutt -- har skaffet meg magnetiske gummi-"tepper" som dekker bilens sider. Kan også fås til panseret. Kan skaffes til flere modeller LandRovere på nettsiden : http://www.protec-magnet.com/PMlandrover/landrover1.html http://www.protec-magnet.com/home.html Forskjellige design, har valgt Monster look som har tilnærmet samme farve som min Stornaway Grey. Kjørte Trial i grusgraven ved Seest, Kolding, DK nu i pinsen og det ble ikke flere striper i lakken. På det øverste bilde kan man se "beskyttelsesplatene", men ikke på avstand. Quote
Evilduck Posted May 12, 2008 Posted May 12, 2008 Ah dette var nice, likte den typen beskyttelse. Men nå er jeg kanskje ikke like opptatt av å ta vare på lakken i min Defender som jeg ville vært i en RR/Disco/Freelander. Quote
Christoffer S Posted May 12, 2008 Posted May 12, 2008 Men nå er jeg kanskje ikke like opptatt av å ta vare på lakken i min Defender som jeg ville vært i en RR/Disco/Freelander. Kanskje like greit for jeg tror du sliter med magnetmatter på Defenderen Kanskje det er å få matter med sugekopper ? Kunne jo vært fint å hatt på blanke matter når bilen skulle ta seg ut for min er allerede ripete ... Quote
EHS Posted May 12, 2008 Posted May 12, 2008 (edited) Kanskje det er å få matter med sugekopper ? Borrelås, kanskje? Dobbelsidig tape? eller rett og slett pop-nagler? Edited May 12, 2008 by EHS Quote
Evilduck Posted May 12, 2008 Posted May 12, 2008 Frimerkelim kanskje? Setter en tier på at tunga er rimelig uggen etter å ha slikket matter for 2 sider og panser. Quote
hugin Posted May 12, 2008 Posted May 12, 2008 Det var bilder av en Defender med noe folie greier for off road beskyttelse på forumet for en tid siden. Noe av det mest idiotiske jeg har sett Quote
RonnyS Posted May 12, 2008 Posted May 12, 2008 Det var bilder av en Defender med noe folie greier for off road beskyttelse på forumet for en tid siden. Noe av det mest idiotiske jeg har sett Beskyttelsen er jo selvfølgelig ment å skulle beskytte omgivelsene. Dette må du da skjønne, Jon Ronny S Quote
j_wold Posted May 12, 2008 Posted May 12, 2008 er de til å sette på etterpå ? så kjerringa ikke ser hva du har gjort på skogstur med gutta... ååå hvor deilig det er å ha en (gammel) bil som tar imot sine riper med stolthet . Quote
Joar2004 Posted May 13, 2008 Posted May 13, 2008 Men karroseriet på Defender/Disco osv er jo av aluminium... -Funker magnetmattene på disse?? Quote
Frode Haaland Posted May 13, 2008 Posted May 13, 2008 Men karroseriet på Defender/Disco osv er jo av aluminium... -Funker magnetmattene på disse?? Da fungerer de som helt vanlige gjørmemagneter, eller tepper som man også kaller det! Quote
Lise Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 En strålende ide for alle som ønsker seg Landrover men ikke har råd: Kjøp slike matter, fest dem på en hvilken som helst bil, og kjør i vei! Quote
Kim A Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 Folkens den beste beskytelsen mot riper, er så klart så mye gjørme på bilen at det bare blir riper i gjørma Sånn Ble utrolig nok ikke riper i lakken Quote
1120td5 Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 Ikke vask "ute av syne ute av sinnet" HAhahahaah Quote
Truls Vikin Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 Magnetisk folie er kanskje ikke tingen på Defender. Men jeg har hørt om noen som popper på noen tykkere aluminiumsplater med anti-skli mønster på Quote
j_wold Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 ...Men jeg har hørt om noen som popper på noen tykkere aluminiumsplater med anti-skli mønster på det er bare for å kompensere for tap av vekt etterhvert som den ruster . viktig å holde vekta vet du . Quote
Vidar S Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 (edited) Men jeg har hørt om noen som popper på noen tykkere aluminiumsplater med anti-skli mønster på Du har nok rett. Kim A forbereder wheelie neste gang ser det ut til forøvrig eneste stedet på bilen som ikke er dekket med mudprotection Edited May 14, 2008 by Vidar Svendsby Quote
Kim A Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 (edited) Magnetisk folie er kanskje ikke tingen på Defender. Men jeg har hørt om noen som popper på noen tykkere aluminiumsplater med anti-skli mønster på Se bakdøra mi Edit: for sent igjen (skrudd ikke poppet ) Edited May 14, 2008 by Kim A Quote
Recommended Posts