Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei! Jeg skal igang med å sveise sammen stolper og kanaler og lurer på hva som er det beste middelet å ha mellom stålplater, altså der man ikke kommer til i etterkant av sammensveising? Jeg tenkte Owatrol/Benga, men evt noe bedre?

Og - hva slags sealer er best å bruke på undersiden av bilen, før lakkering? 

PXL_20260311_174511736.MP.jpg

PXL_20260311_174347291.MP.jpg

PXL_20260311_174543882.MP.jpg

Posted

Bli fint dette. Pass på å puss B-stolpen godt også før sveising, men det har du vel koll på.

Det er mange meninger og varianter av innvendig beskyttelse. Ikke lett å bli klok. Her er link til en god video hvor metallguden Kyle hos Carter Auto restyling,  tester ''weld true primer'' og lakk. Ikke alt som er en høydare. 

 

 

Posted

Der du ikke kommer til har jeg brukt zinklakk. Jula sin er grei. 
 

Alt av Bengalakk kaster du så langt st du aldri ser det mer. 
 

skal du lakkere er det kun tokomponent. 

Posted
Vidar S skrev (2 timer siden):

Bli fint dette. Pass på å puss B-stolpen godt også før sveising, men det har du vel koll på.

Det er mange meninger og varianter av innvendig beskyttelse. Ikke lett å bli klok. Her er link til en god video hvor metallguden Kyle hos Carter Auto restyling,  tester ''weld true primer'' og lakk. Ikke alt som er en høydare. 

 

 

Takk, interresant video. Tenker jeg går for Owatrol + zink maling mellom platene og innvendig i kanaler.

lafterolf skrev (1 time siden):

Der du ikke kommer til har jeg brukt zinklakk. Jula sin er grei. 
 

Alt av Bengalakk kaster du så langt st du aldri ser det mer. 
 

skal du lakkere er det kun tokomponent. 

Takk! Tenker jeg går for Owatrol + zink maling mellom platene og innvendig i kanaler.

Posted
lafterolf skrev (38 minutter siden):

Zink først, deretter owatrol. Vil du spare penger kjøper du linolje, som er hovedingrediensen i owatrol.

Tak for tips😀

  • 2 months later...
Posted

Litt sent ute her ser jeg og du har vel sveiset ferdig Espen, men jeg har brukt en sagnomsust lakk fra Volvo :  
Den er blå av farve og heter Welding Primer  31385366. ;)

Posted
stovika skrev (3 timer siden):

Litt sent ute her ser jeg og du har vel sveiset ferdig Espen, men jeg har brukt en sagnomsust lakk fra Volvo :  
Den er blå av farve og heter Welding Primer  31385366. ;)

Takk! Tar det med meg til neste prosjekt 😀

Posted
stovika skrev (21 timer siden):

sagnomsust lakk fra Volvo :  
Den er blå av farve og heter Welding Primer  31385366. ;)

Ja, den bør virkelig virke, for den koster over 6000 kroner literen, noe som gjør den uaktuell for svært mange.
Svarte plater som hulromsbeskyttes varer i årevis, spesielt på biler som skal "leve litt til".

Restaurerer man en 1975 Porsche 911 Turbo, er situasjonen selvsagt en helt annen.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...