Espen Heier Posted March 11 Posted March 11 Hei! Jeg skal igang med å sveise sammen stolper og kanaler og lurer på hva som er det beste middelet å ha mellom stålplater, altså der man ikke kommer til i etterkant av sammensveising? Jeg tenkte Owatrol/Benga, men evt noe bedre? Og - hva slags sealer er best å bruke på undersiden av bilen, før lakkering? Quote
Vidar S Posted March 11 Posted March 11 Bli fint dette. Pass på å puss B-stolpen godt også før sveising, men det har du vel koll på. Det er mange meninger og varianter av innvendig beskyttelse. Ikke lett å bli klok. Her er link til en god video hvor metallguden Kyle hos Carter Auto restyling, tester ''weld true primer'' og lakk. Ikke alt som er en høydare. Quote
lafterolf Posted March 11 Posted March 11 Der du ikke kommer til har jeg brukt zinklakk. Jula sin er grei. Alt av Bengalakk kaster du så langt st du aldri ser det mer. skal du lakkere er det kun tokomponent. Quote
Espen Heier Posted March 11 Author Posted March 11 Vidar S skrev (2 timer siden): Bli fint dette. Pass på å puss B-stolpen godt også før sveising, men det har du vel koll på. Det er mange meninger og varianter av innvendig beskyttelse. Ikke lett å bli klok. Her er link til en god video hvor metallguden Kyle hos Carter Auto restyling, tester ''weld true primer'' og lakk. Ikke alt som er en høydare. Takk, interresant video. Tenker jeg går for Owatrol + zink maling mellom platene og innvendig i kanaler. lafterolf skrev (1 time siden): Der du ikke kommer til har jeg brukt zinklakk. Jula sin er grei. Alt av Bengalakk kaster du så langt st du aldri ser det mer. skal du lakkere er det kun tokomponent. Takk! Tenker jeg går for Owatrol + zink maling mellom platene og innvendig i kanaler. Quote
lafterolf Posted March 12 Posted March 12 Zink først, deretter owatrol. Vil du spare penger kjøper du linolje, som er hovedingrediensen i owatrol. Quote
Espen Heier Posted March 12 Author Posted March 12 lafterolf skrev (38 minutter siden): Zink først, deretter owatrol. Vil du spare penger kjøper du linolje, som er hovedingrediensen i owatrol. Tak for tips😀 Quote
stovika Posted June 3 Posted June 3 Litt sent ute her ser jeg og du har vel sveiset ferdig Espen, men jeg har brukt en sagnomsust lakk fra Volvo : Den er blå av farve og heter Welding Primer 31385366. Quote
Espen Heier Posted June 3 Author Posted June 3 stovika skrev (3 timer siden): Litt sent ute her ser jeg og du har vel sveiset ferdig Espen, men jeg har brukt en sagnomsust lakk fra Volvo : Den er blå av farve og heter Welding Primer 31385366. Takk! Tar det med meg til neste prosjekt 😀 Quote
JokerS30 Posted Thursday at 07:37 AM Posted Thursday at 07:37 AM stovika skrev (21 timer siden): sagnomsust lakk fra Volvo : Den er blå av farve og heter Welding Primer 31385366. Ja, den bør virkelig virke, for den koster over 6000 kroner literen, noe som gjør den uaktuell for svært mange. Svarte plater som hulromsbeskyttes varer i årevis, spesielt på biler som skal "leve litt til". Restaurerer man en 1975 Porsche 911 Turbo, er situasjonen selvsagt en helt annen. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.