Lord R Posted March 2 Posted March 2 Hmmmmmmm, hva skal en skrive? Litt historie. Har nå bannet og svertet Land Rover opp og ned i Ca. 10 år. The road to hell begynte med en 98mod p38 2.5d som noen hadde gitt helt opp, den ble dratt hjem på tunet uten den minste anelse om hva jeg var i ferd med å gjøre mot meg selv og mine nærmeste.🥴 Den ble jo historie med alle de kjente problemene, varmgang, strømtapping, vannlekkasjer osv. Fikk bil av den etter hvert, den ble min bruksbil i ca. 5år før våre veier skiltes, da lysten på L322 meldte sin ankomst. 03 L322 td6 ble da handlet inn med en kms på kun ca. 320000.🙂 Dette var en bil som er omtalt her på forumet, hadde vært VIP bil for ett hotell i Nord Norge, Snoop Dogg har blitt kjørt i den bilen så da er det sikkert noen som vet hvem bil det er snakk om. Den fungerte overraskende bra de årene vi bodde sammen, ingen alvorlige feil og 100000 kjørte km Ca. Men tilbake til Disco`n. Hadde gitt meg selv forbud på FINN da det står 2stk L322 TDV8 på tunet å venter litt tlc, en Norsk bil med motorhavari etter turbo ras, en Tysk dele bil med brent elektrisk anlegg. Fant jo selvfølgelig ett smutthull i eget forbud etter en kveld med litt for mye godt i glasset, Auksjonen.no😭 Så her sitter jeg da med en 06 SE rep objekt. SE ser jeg på som en fordel med denne da jeg ikke helt vet hvilken retning den tar, står litt friere til å gjøre bilen personlig med tanke på innfotainment, lyd, osv. Land Rover er sykdom det er umulig å bli kvitt, har jeg funnet ut. Quote
Jasswass Posted March 2 Posted March 2 Gratulerer og kondolerer 🙂 Du er jo i godt selskap her inne mtp. å påføre seg selv mer arbeid og forhåpentligvis også tilhørende glede. Fortell mer om hva slags utfordringer du har kjøpt deg.. Quote
Lord R Posted March 3 Author Posted March 3 Utfordringer ja mer enn nok🤒 Fra spøk til alvor. Det har vært vannlekkasje ifra de berømte drens slangene til takluke, regner med mange grønne fine kontakter. Så der er nok sikkert mer nok å ta tak i og ikke nok med det, ( for å høres som en overivrig kokke kniv selger på ett eller annet marked) bilen var i drift etter dette, noen uker. Ble fortalt att den stoppet under kjøring, den ble tatt til ett eller annet verksted med null kunnskap om bil utover å bytte bremseklosser. Så det hjalp dessverre ikke tidligere eier stort. Regner med att det er noe motor relatert som vanlig, det ble sakt at den starter og går på noen sylindre? Får bare håpe det er noe å redde så den ikke ender opp som ett stort dyrt hage ornament til min bedre halvdels store frustrasjon😡 Vil prøve å komme med ukentlige oppdateringer etter hvert som prosjektet skrider frem. En liten ting til slutt, ja jeg har kjøpt meg Lord tittel i Skottland derav navnet.🤣 Just for the fun of it. Quote
Lord R Posted March 6 Author Posted March 6 Ett lite sideprosjekt jeg har pågående, må få litt orden i verktøyet. 3D printer er bare ett helt fantastisk verktøy🙂 Quote
Camarogeddon Posted March 6 Posted March 6 (edited) Genialt! Fin inspirasjon - får ny printer levert på mandagen, og har en sterk mistanke om at den kommer til å få MYE bruk... Er det du har laget der gridfinity basert? -C Edited March 6 by Camarogeddon Quote
Lord R Posted March 6 Author Posted March 6 Det er gridfinity basert, men jeg har laget min egen str. 50x50 ikke 42x42. 42x42 virket bare helt feil i mitt hode, enklere å forholde seg 50x50.(to much OCD) Litt jobb å lage grunn systemet men nå som det er gjort er det enkelt🙂 Printeren har 3300 timer på telleren nå etter 1.5 år, så den får svive. Quote
Lord R Posted March 8 Author Posted March 8 Da kom den innendørs for feilsøking. Brukte ikke lang tid på å finne feil kilden, fikk fort ett hint når enn ser på dekselet over Reg. reim. Helt utrolig, men denne bilen har vert på verksted for feil søking. De byttet olje på automaten, for diagnosen sa feil på girkasse.😂😂😂 Hva er det med dagens verksteder, godt en kun er der for EU kontroll og 4 hjuls kontroll. Men nå vet jeg hva tiden går til fremover, her lyser det ramme løft. Får avslutte med å sitere Øystein Sunde. En erfaring rikere, så nå løfter jeg på glasset. Quote
Lord R Posted 7 hours ago Author Posted 7 hours ago En liten oppdatering over forrige ukes fremdrift/frustrasjon🙂 Engelsk markering.🫣 Blir ikke arbeidsledig av dette med det første med dette, er lik på begge sider. Lyser ikke godt vedlikehold av dette luftfilteret, skal bli artig å se denne motoren innvendig. Som dere ser blir nok ikke dette prosjektet ferdig med det første, noen ville sikkert kalt dette for en delebil. For min del er det reien og ikke målet som er gøy. Quote
Vidar S Posted 7 hours ago Posted 7 hours ago Det ser ut til at bilen har godt av å løfte på stakken Quote
Recommended Posts