Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har kjøpt ny clutch pumpe, fylt på gear olje for å teste, men ingen olje ut av slangen kommer når jeg pumper mange ganger med pedalen ....er det et triks jeg ikke vet om?

Posted
Julius Baardsen skrev (9 minutter siden):

Det pleier da å være bremsevæske på clutch??

Vil pumpa ikke fungere fordi jeg har testet med en tykkere olje enn bremsevæske er?

Posted (edited)

Pakningene kan med tiden ta skade av tilsetningene i girolje.

Den er også alt for tykk. 

Edited by lafterolf
Posted
lafterolf skrev (1 time siden):

Men ved å fylle på bremseveske, så skal i teorien væske komme ut av slangen ved å pumpe m pedalen?

Posted
lafterolf skrev (1 time siden):

Enig med lafterolf. Pakningene i clutch hovedsylinder vil sannsynligvis ta skade av girolje over tid.  Og i tillegg så er den oljen for tykk slik at sylinderen ikke klarer å trekke inn oljen og presse den videre til slavesylinderen. Demonter den nye hovedsylinderen og gjør den helt ren innvendig (bruk gjerne bremseveske til å rengjøre med). Det holder at du tar ut hele stempelet uten å ta av pakningene.  Sett sammen igjen og fyll på bremsevæske så er det godt mulig at det går bra 😉 

Posted
Atle G skrev (3 minutter siden):

Enig med lafterolf. Pakningene i clutch hovedsylinder vil sannsynligvis ta skade av girolje over tid.  Og i tillegg så er den oljen for tykk slik at sylinderen ikke klarer å trekke inn oljen og presse den videre til slavesylinderen. Demonter den nye hovedsylinderen og gjør den helt ren innvendig (bruk gjerne bremseveske til å rengjøre med). Det holder at du tar ut hele stempelet uten å ta av pakningene.  Sett sammen igjen og fyll på bremsevæske så er det godt mulig at det går bra 😉 

Takk for svar, kjøper bremsevæske i morgen. Noen spesiell type å anbefale?