Espen Heier Posted February 15 Posted February 15 Jeg har kjøpt ny clutch pumpe, fylt på gear olje for å teste, men ingen olje ut av slangen kommer når jeg pumper mange ganger med pedalen ....er det et triks jeg ikke vet om? Quote
Julius Baardsen Posted February 15 Posted February 15 Det pleier da å være bremsevæske på clutch?? Quote
Espen Heier Posted February 15 Author Posted February 15 Julius Baardsen skrev (9 minutter siden): Det pleier da å være bremsevæske på clutch?? Vil pumpa ikke fungere fordi jeg har testet med en tykkere olje enn bremsevæske er? Quote
lafterolf Posted February 15 Posted February 15 (edited) Pakningene kan med tiden ta skade av tilsetningene i girolje. Den er også alt for tykk. Edited February 15 by lafterolf Quote
Espen Heier Posted February 15 Author Posted February 15 lafterolf skrev (1 time siden): Pakningene kan med tiden ta skade av tilsetningene i girolje. Den er også alt for tykk. Men ved å fylle på bremseveske, så skal i teorien væske komme ut av slangen ved å pumpe m pedalen? Quote
Atle G Posted February 15 Posted February 15 lafterolf skrev (1 time siden): Pakningene kan med tiden ta skade av tilsetningene i girolje. Den er også alt for tykk. Enig med lafterolf. Pakningene i clutch hovedsylinder vil sannsynligvis ta skade av girolje over tid. Og i tillegg så er den oljen for tykk slik at sylinderen ikke klarer å trekke inn oljen og presse den videre til slavesylinderen. Demonter den nye hovedsylinderen og gjør den helt ren innvendig (bruk gjerne bremseveske til å rengjøre med). Det holder at du tar ut hele stempelet uten å ta av pakningene. Sett sammen igjen og fyll på bremsevæske så er det godt mulig at det går bra 😉 Quote
Espen Heier Posted February 15 Author Posted February 15 Atle G skrev (3 minutter siden): Enig med lafterolf. Pakningene i clutch hovedsylinder vil sannsynligvis ta skade av girolje over tid. Og i tillegg så er den oljen for tykk slik at sylinderen ikke klarer å trekke inn oljen og presse den videre til slavesylinderen. Demonter den nye hovedsylinderen og gjør den helt ren innvendig (bruk gjerne bremseveske til å rengjøre med). Det holder at du tar ut hele stempelet uten å ta av pakningene. Sett sammen igjen og fyll på bremsevæske så er det godt mulig at det går bra 😉 Takk for svar, kjøper bremsevæske i morgen. Noen spesiell type å anbefale? Quote
Atle G Posted February 15 Posted February 15 Alt er standard - og du kan bruke både versjonene DOT 4, 5.0 og 5.1 Quote
Espen Heier Posted February 16 Author Posted February 16 Atle G skrev (8 timer siden): Alt er standard - og du kan bruke både versjonene DOT 4, 5.0 og 5.1 Takk! Quote
Recommended Posts