LandRover Posted Wednesday at 08:40 AM Posted Wednesday at 08:40 AM 2012 modell kjört ca. 160000 km. Beskjeden "feil i vaxellådan" kom opp da jeg nylig startet opp bilen i 12 ca.kulde grader. På norsk heter det vel gearkassen? Bilen er bare kjørt ca 100 mil siden jeg kjøpte den ferdig nyservet for nesten et år siden. Automat gearing skjer likevel som vanlig uten problemer. Burde jeg sette den på verksted for å få lufte og skiftet olje på "gearkassen"? Eller er det bare kulden som forårsaker feilmeldingen? Når jeg stryker meldingen ved 0ppstart så dukker den ikke opp igjen på kjøreturen. Bilen brukes sjelden ca. en gang i uken. Quote
Olav Haavardsholm Posted Wednesday at 08:49 AM Posted Wednesday at 08:49 AM Jeg gjetter på at "kuren" er å lade batteriet litt ekstra. Når vår D3 har stått i ro en snau uke i -10 og der omkring, har den en tendens til å "disable" alle kjøreprogrammene. Det varer ikke lenger enn til at jeg har kjørt ut av garasjen, og dukker ikke opp igjen før under start når den har stått ytterligere noen dager. Lading av batteriet motvirker "feilsituasjonen". Quote
LandRover Posted Wednesday at 09:02 AM Author Posted Wednesday at 09:02 AM Takk! Det var da overaskende, noe som jeg aldri hadde tenkt på. Selv min gode bil kyndige "Mercedes" nabo nevnte ikke det. Skal bli meget interessant å se! Quote
Recommended Posts