Alf Posted Monday at 04:46 PM Posted Monday at 04:46 PM (edited) Jeg må skifte venstre bremseskjold bak på min FL2. Det jeg lurer på er om det er en vanskelig jobb å skifte. MECA skal ha 10000kr for jobben og jeg må skaffe bremseskjoldet selv som da i tillegg koster over 2000kr. Er det en stor jobb å skifte. Trengs det eventuelt noe spesialverktøy for å gjøre jobben. Jeg vurderer å gjøre denne jobben selv. Har jobbet som mekaniker på tyngre kjøretøy så er ikke helt grønn på å skru. Har alltid pleid å skru selv men alderen på har begynt å svekke meg litt Edited Monday at 04:46 PM by Alf Quote
Mr Rover 75 Posted Wednesday at 04:44 PM Posted Wednesday at 04:44 PM (edited) Hei. Svarer litt i lufta, uten å ha sjekket detaljene, så bør dette være overkommelig for den med skru-erfaring. Utfordringen kan være å få ut boltene som fester bremseskjoldet, som så mye annet. Wirestrømpe til hånbrekk kan også ha rustet fast i bremseskjoldet (om den henger i det da....) Ellers så bør du ta en vurdering av hva som bør skiftes av bremsedeler i samme slengen, da alt må av uansett. BRemsesko til hånbrekket kan være lurt å skifte om du ikke har historikk på dem. Bellegget kan løsne fra skoen med tiden pga korrosjon og få bremsene til å henge. BRemseskjold bør være mulig å få tak i til overkommelig pris igjennom de rette kanalaene. Prøv eurodel.no først. Eller er rimmerbros.com et godt alternativ med ulempene som du får med utenlandshandel. P.S. Samme spørsmålet her: Ser ut til at du må ut med navet, noe som betyr nytt lager og. Kan kanskje splittes som nevnt i den tråden? Edited Wednesday at 04:47 PM by Mr Rover 75 Quote
Alf Posted Thursday at 04:41 PM Author Posted Thursday at 04:41 PM Mr Rover 75 skrev (23 timer siden): Hei. Svarer litt i lufta, uten å ha sjekket detaljene, så bør dette være overkommelig for den med skru-erfaring. Utfordringen kan være å få ut boltene som fester bremseskjoldet, som så mye annet. Wirestrømpe til hånbrekk kan også ha rustet fast i bremseskjoldet (om den henger i det da....) Ellers så bør du ta en vurdering av hva som bør skiftes av bremsedeler i samme slengen, da alt må av uansett. BRemsesko til hånbrekket kan være lurt å skifte om du ikke har historikk på dem. Bellegget kan løsne fra skoen med tiden pga korrosjon og få bremsene til å henge. BRemseskjold bør være mulig å få tak i til overkommelig pris igjennom de rette kanalaene. Prøv eurodel.no først. Eller er rimmerbros.com et godt alternativ med ulempene som du får med utenlandshandel. P.S. Samme spørsmålet her: Ser ut til at du må ut med navet, noe som betyr nytt lager og. Kan kanskje splittes som nevnt i den tråden? Tror jeg skal forsøke å splitte skjoldet. Det dessuten nye bremsebånd på den siden men skjoldet var rustent og har nå løsnet fullstendig. Kan jo sveise skjoldet med mig senere. Men ellers takk for opplysninger og linket. Men blir ikke noe arbeid før til sommeren. Quote
Recommended Posts