safaripaul Posted January 23 Posted January 23 Hei. Min vifte i varmeapparatet har begynt å lage ulyd. Jeg vurderer sterkt å bytte og trenger litt tips og råd. Det jeg lurer på er om hele varme boksen må tas ut eller og vifta kan byttes der den står. Det er veldig trangt Andre gode råd tas imot med takk. Quote
lafterolf Posted January 23 Posted January 23 Du må ut med hele boksen. Sitter i bare fire skruer, hvorav to fra fotbrønn inni bilen. Skal ligge en tråd om oppgrader vifte fra annen bil som gir mere luft en eller snnen plass her inne. Quote
safaripaul Posted January 23 Author Posted January 23 lafterolf skrev (11 minutter siden): Du må ut med hele boksen. Sitter i bare fire skruer, hvorav to fra fotbrønn inni bilen. Skal ligge en tråd om oppgrader vifte fra annen bil som gir mere luft en eller snnen plass her inne. 👍 oppfølgingsspørsmål. Er det mulig uten å tappe ut kjølevannet? Greit å vite før jeg prøver. Quote
lafterolf Posted January 23 Posted January 23 Ja, jo, men det er høyeste punkt, så du vil ikke miste mye væske. Quote
safaripaul Posted January 23 Author Posted January 23 Sett litt på youtube og må nok løsne slangene, samt bestille pakking til torpedoveggen. Jeg mener dette er riktig del til med 2006 TD5, er det riktig ? https://www.paddockspares.com/utp1910-heater-motor-and-rotor-assembly-lhd-from-la939976.html?qty=1 Den koster litt, så greit å ikke bestille feil . Quote
lafterolf Posted January 23 Posted January 23 Pakningen kan vanligvis gjenbrukes. Vurder å lage større åpning i torpedoveggen. Om du søker litt finner du lenke til viftemotor fra peugeot som passer ganske bra, koster langt mindre, og blåser veldig mye mer. Quote
kulien Posted January 23 Posted January 23 Bytta på min første Defender, og slutter meg til Rolf sine tanker ja. Skulle ønske jeg viste om en bedre vifte den gangen. Men hullet i torpedoveggen vil jeg definitivt ha utvidet. Det hadde god effekt hos meg. Quote
gautes Posted January 23 Posted January 23 safaripaul skrev (3 timer siden): Er det mulig uten å tappe ut kjølevannet? Greit å vite før jeg prøver. Oppdater deg på kjølevannets utløpsdato. Hvis tvil , bytt. Jeg har skrudd på biler hvor kjølevannet hadde mistet sine antikorrosive egenskaper. Dyrt er bare fornavnet på skadene. Quote
safaripaul Posted January 23 Author Posted January 23 (edited) Takk for gode tips. Jeg satser nok på å sette inn samme type vifte. Bytter kjølevæske i samme slengen. Spørsmålet jeg trenger svar på er om dette er riktig type. 2006 mod Edited January 23 by safaripaul Quote
lafterolf Posted January 23 Posted January 23 Ser ut som kontakten passer biler fra før 1994. Ser ut som de viser samme bilde uansett hva du velger. Andre med peiling får svare på rammenr stemmer, jeg har ikke peiling. Quote
-Skippy- Posted January 24 Posted January 24 Rammenummeret på bildet sier at den passer for biler mellom 1994 og 1998. Det er bokstaven før A'en som sier dette, og om du har 06 mod, så så har du 6A her. Synes paddocs var stusselig nå, jeg klarte ikke å finne noe viftemotor til Td5. Quote
lafterolf Posted January 25 Posted January 25 Td5 har samme viftemotor som 300tdi, med samme kontakt, så da burde det passe. Quote
safaripaul Posted January 26 Author Posted January 26 Her er det en som mener som skriver at det passer frem til 2006. Hmmm Her en en som er litt motstridene med årsmodell og vin nummer . Quote
campbell Posted January 26 Posted January 26 Jeg har denne på hylle her i Kristiansand, om den kunne passe? Den er helt nytt. Neil Quote
valvolainen Posted February 6 Posted February 6 Bare for å spore av litt, de få glimtene av motorrommet ditt gir et hint om et særdeles veldpleid område. Quote
safaripaul Posted February 9 Author Posted February 9 Takk for det. Jeg har kjøpt en ny vifte, det ble RTC 4201. Den på blide over. Jeg legger ut litt hvordan det passer sammen når jeg begynner på jobben. Quote
Dan-Ove Posted February 27 Posted February 27 Han har et poeng med modifiseringen i denne filmen også med resirkulering av lufta. Skulle tro vinduene ville dugge mye, men han påstår det ikke gjør det. Quote
gautes Posted March 1 Posted March 1 Jeg får liksom ikke varme og våt bil innvendig til ikke å kondensere på vinduene. Og med resirkulering blir det jo mindre utskifting av fuktig luft. Men LR er jo sjelden tett så det er kanskje derfor det går bra. Hva slags motor er det i bilen hans? Quote
Jasswass Posted March 1 Posted March 1 Han har vel en diger isuzu-diesel i sin, meiner jeg (type "perentie"). Quote
Recommended Posts