Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har (selvfølgelig) dratt på meg div Alfa Romeoer i tillegg til alt det engelske. Snakk om å male seg inn i et hjørne.

Jeg har en bitte, bitte liten oljelekkasje mellom bakelitt og messing på en gjennomføring i bunnpanna. Skal den byttes må hele subframen ned og det er det ikke verken tid eller lyst til akkurat nå. Det er så forsvinnende lite som kommer at jeg tror det er mulig å stoppe med noe lurium. Noen har foreslått Oyltite-stick, men det finnes jo ikke å oppdrive på denne siden av dammen. Er det noen andre luriumer som kan brukes, tro?

Posted

Hvis det er noe som ikke skal bevege seg så kanskje knaepoxy kan gjøre jobben. Gjør skikkelig rent med bremserens e.l. først.

Jeg hadde et rusthull med diameter på 2-3mm i dieseltanken på 90en. Midlertidig fylt med knaepoxy for 6 år siden og like tett enda...

Posted

jeg har tetta bunnpanne med Locktite Metal epoxy fra Europris.

Ikke den jobben jeg er mest stolt av, men jeg orka ikke heise motoren.

Brant nesten ned garasjen da jeg rengjorde med dremel og stålbørste, bremserens og propanbrenner, men det holdt så jlenge jeg eide bilen, altså ca 1 år etter fixen....

Posted

Bitte,bitte, liten holder med en fille som skiftes ved anledning.

All annen midlertidig fix blir permanent og du er plutselig oljetom når bakelitten sprekker.