Boxrud Posted December 8, 2025 Posted December 8, 2025 Det er jo allment kjent at moderne LR ikke liker dålig Batteri.. Selv har jeg på følelsen at når et bateri er dårlig så eskalerer den med "tull" når den er parkert over noen dager. Kan som et eksempel luftfjæringen senke seg u-normalt ved parkering over noen dager grunnet dårlig batteri. ?? Min er på 12,2 ved ett døgns parkering, og luftfjæringen senker seg ujevnt.. Quote
lafterolf Posted December 8, 2025 Posted December 8, 2025 Luftfjøringen senker seg ikke om batteriet tømmer seg. Senker den seg ujevnt vil jeg tro du enten har lekkasje i belg eller ventilblokk, og helt sikkert at du også må ha ny kompressor snart, for lekker den når den står, så lekker det også når du kjører. Quote
Boxrud Posted December 8, 2025 Author Posted December 8, 2025 lafterolf skrev (7 minutter siden): Luftfjøringen senker seg ikke om batteriet tømmer seg. Senker den seg ujevnt vil jeg tro du enten har lekkasje i belg eller ventilblokk, og helt sikkert at du også må ha ny kompressor snart, for lekker den når den står, så lekker det også når du kjører. Takk du har nok rett... som normalt 😊 Men et par ganger i løpet av et år ... så står bilen i garasjen å klikker i et rele , tydelig i en ikke bra syklus. Åpner man en dør stopper det opp, kommer ut av syklusen. Er det ikke så at hver andre time første døgn sjekker RR sin egen "level" og justerer seg nedover ved lekkasje. Kan det være Elektroniske feil også 😊 Er 12,2v etter 24 timer parkert et dårlig batteri.. ?? Quote
lafterolf Posted December 8, 2025 Posted December 8, 2025 Eller noe tapper den for strøm. jeg lette lenge etter strømtyv på min bil, og etter en frostnatt med rim på bilen så jeg hvor feilen lå. Det var smeltet på venstre bakskjerm, og GPS-engeten bak der var litt varm. Fjernet den og har siden aldri ladet batteriet. Har du tilgang til varmesøkende kamera tror jeg det kan hjelpe, for det som trekker strøm blir varmt. Quote
Recommended Posts