Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, MÅ dette borres opp? Eller vil det fungere uten? Har honet opp noe, men er fortsatt litt lette groper litt nedenfor midten av sylinderen.

PXL_20251128_091712876.jpg

PXL_20251128_091703017.jpg

Posted

Vanskelig å kjenne på dybden på bilder 😉 .  Jeg ville ha fortsatt å hone en stund til - honing tar ikke av mye metall. Ser du om alle andre områder i sylinderen blir slipt? Kjenner du en vendekant øverst i sylinderen? (dette vil bare si noe om motoren er slitt). 

Posted (edited)

Ingen vendekant, resten av sylinderen/-ene er rimelig fine. Tror motoren kun har gått i 12 år før den ble stående.

Edited by Espen Heier
Posted

Kjør mer honing 😉 - og hvis det stadig blir mindre rustflekker så går det bra !  Lykke til.

Atle G skrev (Akkurat nå):

Kjør mer honing 😉 - og hvis det stadig blir mindre rustflekker så går det bra !  Lykke til.

Du har ute alle stemplene?  Rengjør spor til stempelringer skikkelig og monterer de som foreskrevet ?  Du KAN vurdere å skifte alle tempelringene for å sikre skikkelig tetning.  

Posted (edited)
Atle G skrev (10 minutter siden):

Du har ute alle stemplene?  Rengjør spor til stempelringer skikkelig og monterer de som foreskrevet ?  Du KAN vurdere å skifte alle tempelringene for å sikre skikkelig tetning.  

Takk, da prøver jeg det. Har ut alle stemplene og gar bestilt nye ringer til samtlige.(Stripene i sylinderveggene er ikke merkbare når man kjenner etter)

PXL_20251128_091304710.jpg

PXL_20251128_090618118.jpg

PXL_20251128_120519649.jpg

Edited by Espen Heier
Posted
Atle G skrev (11 minutter siden):

Som jeg pleier å si: "du skal ikke se bort fra at det kanskje kommer til å gå bra" 😉 - Ha en topp helg.

Takk i like måte 😀