S.A.Brendstuen Posted November 21, 2025 Posted November 21, 2025 Hei Er ny på forumet, så dette har sikkert blitt diskutert 100 ganger før, men kanskje noen har tid og kompetanse til å hjelpe meg: - har en RRS 3.0diesel fra 2015 som plutselig Webasto/Eberspacher (?)nøkkelen ikke vil virke på lenger. (Altså vil ikke lyse hverken grønt eller rødt) Selve brenneren virker når jeg starter den manuelt fra skjermen inni bilen. har prøvd følgende: - bytte batteri på fjernkontrollen - byttet nylig begge batteriene på bilen( problemet oppsto før dette ble gjort) (har dog ikke kodet batteribytte i bilen enda da jeg venter på time hos verksted med diagnose utstyr til dette. Kan dette evt gjøres selv?) - prøvd å slå på tenning, ta ut sikring 27 og 40 bak handske rommet, og trykke OFF på fjernkontrollen uten att den lyste noen som helst farger. er det evt noen som vet om hvor man kan kjøpe denne nøkkelen utenom forhandler i Norge så jeg slepper å selge en lunge… ? Quote
KennethA Posted November 21, 2025 Posted November 21, 2025 Siden du kan starte varmeren vanlig i bilen så virker det som at fjernkontrollen har mistet kontakt med mottaker. Ikke uvanlig dette, mye forskjellige frekvenser i lufta som kan gi problemer. P38 eiere kan attestere dette. Der kan hele bilen gå i vranglås. Sjekk https://www.butlertechnik.com/ Se om du finner instruksjonsmanualen for din fjernkontroll der. Det er sikkert en prosedyre for å opprette kontakt til mottaker. Ville ihvertfall startet med dette. Quote
Recommended Posts