Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mitt prosjekt har stått ustartet siden 90 tallet. Min mistake ble bekreftet da jeg demonterte manifold - 2 stempler er rustet fast. 

Tar gledelig imot råd for hvordan jeg går frem for å løsne og deretter istandsette 😀

PXL_20251115_173947021.jpg

PXL_20251115_164010235.jpg

PXL_20251115_173950953.jpg

PXL_20251115_173953804.jpg

PXL_20251115_174119780.jpg

Posted
lafterolf skrev (8 minutter siden):

Klarer du å dreie rundt motoren?

Ja, og da beveger stempler seg. Tør ikke ta i med verktøy, redd for å ripe opp sylinder/stempler 

Posted
lafterolf skrev (54 minutter siden):

Da sitter det ikke fast. Og jeg ser ikke rustskader. 

Tør ikke ta i med verktøy, redd for å ripe opp sylinder/stempler 

Sit

er

Posted

Ser jo rust både her og der pluss mye "dritt" - men hvis du klarer å bevege stemplene så sitter den jo ikke fast slik som lafterolf skriver. Plukk alt fra hverandre, rengjør og sjekk for slitasje / om stempelringer sitter fast / om sylinderveggene bør hones opp / lagre / om kam er sliten ++ Sett sammen igjen med alt på det stedet du tok det ut fra med nye pakninger og fred i sjelen 😉 .  

Posted
Atle G skrev (47 minutter siden):

Ser jo rust både her og der pluss mye "dritt" - men hvis du klarer å bevege stemplene så sitter den jo ikke fast slik som lafterolf skriver. Plukk alt fra hverandre, rengjør og sjekk for slitasje / om stempelringer sitter fast / om sylinderveggene bør hones opp / lagre / om kam er sliten ++ Sett sammen igjen med alt på det stedet du tok det ut fra med nye pakninger og fred i sjelen 😉 .  

Takk! Akkurat det du sier jeg har hatt som plan 😀

Posted
Espen Heier skrev (3 timer siden):

Takk! Akkurat det du sier jeg har hatt som plan 😀

Glitrende 😉 - greie motorer å jobbe med og lett tilgang på deler - og mye kunnskap her på forumet !!  Lykke til.

Posted
Atle G skrev (26 minutter siden):

Glitrende 😉 - greie motorer å jobbe med og lett tilgang på deler - og mye kunnskap her på forumet !!  Lykke til.

Takk for det!