Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei igjen!

Noen som har byttet at sin gamle radio i en L322 første utgave? min er med dsp navi etc. Funker ikke, har vært fuktighet tidligere bak der og jag har tatt ut alt og gjort rent så godt jeg kan men det er ingen lyd og skjermen er svart. Har funnet et bra alternativ fra Autotechdirect i england men det vil koste ca 10.000,- med alt. Hadde håpet å komme litt rimeligere unna. Tenkte kanskje det var noe her som hadde satt inn noe nyere, det finnes jo bl.a noe fra ali express, men hvor bra er det?

Har også tatt av speedometeret for å bytte lcd display og har tatt alt fra hverandre, men trenger en ny motor til speedometer nålen til turtelleren. Noen som har speedometer liggende eller en delebil?

Posted

Hei.

Jeg er på samme tanken, og har søkt litt rundt. 
Dette er tilsynelatende det beste alternativet til budsjett pris. Aner ikke hva den passer til / ikke passer til. Legger ved YT-link og AliExpress link, så får du gjøre deg opp en mening selv 👍

YouTube

AliExpress

Posted

Jeg har installert en fra Ali, men som "passer" inn i originalhull 10,25" hvis jeg husker riktig.

Litt treig i oppstart, men funker veldig bra.

Har ikke lagt på DAB modul, men har hørt at det funker.

Kostet rundt 5000,-

Tok 3 timer å montere, klikker rett inn i originale kabler, og har programvare for å styre bilens innstillinger og se 4x4 infosom du ser på bildet 

IMG_4140.jpg

Posted
jacobm skrev (6 minutter siden):

Jeg har installert en fra Ali, men som "passer" inn i originalhull 10,25" hvis jeg husker riktig.

Kostet rundt 5000,-

Tok 3 timer å montere, klikker rett inn i originale kabler, og har programvare for å styre bilens innstillinger og se 4x4 infosom du ser på bildet 

Har du link til denne? 😊

Posted

Så bra, takk for svar! de linkene dere ref til er fra samme selger, Roadonline Autoparts store. Ser jo greit ut, men har den ene større skjerm? ser ut som en utenpå liggende skjerm. Ca 5000,- er jo innafor, og hvis man også får frem info om bilens system er det jo helt topp, og hvis lyden er bra også er det jo bare å bestille:)

Her er den jeg fant, fra Navirider, med flere valgmuligheter med Ram og Rom.

https://www.aliexpress.com/item/1005009120086832.html?spm=a2g0o.tesla.0.0.340bcLgocLgoV3&pdp_npi=6%40dis!USD!%24629.24!%24409.01!!!!!%40211b813f17622562128277858e129f!12000047984807642!btfpre!!!!1!0!&afTraceInfo=1005009120086832__pc__c_ppc_item_bridge_pc_main__Gy9v3ul__1762256212901

Posted
jacobm skrev (21 timer siden):

Kostet rundt 5000,-

IMG_4140.jpg

Men hvilken årsmodell er din bil? er jo forskjell på før og etter 2005? og bruker du da fortsatt noe av det som er montert i bagasjerommet? eller er det kun den nye enheten? må vel ha en ny kabel bak til høytalere? Eller kan man bare plugge inn i den blå og den hvite kontakten til den gamle radioen?

Posted
landrange skrev (4 timer siden):

Men hvilken årsmodell er din bil? er jo forskjell på før og etter 2005? og bruker du da fortsatt noe av det som er montert i bagasjerommet? eller er det kun den nye enheten? må vel ha en ny kabel bak til høytalere? Eller kan man bare plugge inn i den blå og den hvite kontakten til den gamle radioen?

Ikke min bil det over her 👆Men ut fra dashbordet ser det ut til å være en  2009-2012 mod.

landrange skrev (5 timer siden):

Så bra, takk for svar! de linkene dere ref til er fra samme selger, Roadonline Autoparts store. Ser jo greit ut, men har den ene større skjerm? ser ut som en utenpå liggende skjerm. Ca 5000,- er jo innafor, og hvis man også får frem info om bilens system er det jo helt topp, og hvis lyden er bra også er det jo bare å bestille:)

Den jeg sendte er større, og "utenpåliggende" ja. Han som installerer denne i Youtube-videoen over her forteller litt om hva han syntes om lyden, og hvordan integreringen fungerer. 👍

Posted

Ja selv om man bestiller en som skal passe vet jeg ikke om det faktisk er plug and Play. Min er en 02 mod med bmw opplegg, dsp og navi etc baki, har fjernet alt, bare kabler igjen. Blir jo noen spørsmål da. F.eks hvilke kabler kan man bruke om igjen? Din bil er vel litt nyere Jacobs?

Posted
landrange skrev (20 timer siden):

Er forskjell før og etter 2005 modell som du skriver. 2005 fikk fiberoptikken og samme skjerm som er opp til 2009. Ville vært rart om det ikke er std. BMW oppsett på -04, utenom terrengdisplayet. Ser Eonon-spiller kan brukes på tidlig L322. Har det i min E39 og er meget fornøyd 👍Kan også sette opp IBUS på tidlig L322. Hendige greier 👍

Posted (edited)

Hvis man ser vekk fra de de utgavene med forskjellig minne (ROM, RAM osv), så er det i hovedsak to utgaver av denne spilleren. En for 2002-2004 og en for 2005 - 2012 (se bilde 😊)

Uten navn.jpg

Edited by ErikM
Posted

Ja men vet at man fikk i hvert fall 2 forskjellige radioer i 02-04 modellene ettersom det er en hse eller topputgave eller noe sånt.

Får vel bare bestille da. Men det står 02-04 Range Rover V8, men er jo lik radio på td6 regner jeg med.

Vet ikke om det er noe poeng å prøve å sende melding til selger inne på Ali, men prøver.

• 2 weeks later...
Posted

Har bestillt fra Audio Tech direct nå, tar vel litt tid før jeg får den, men fikk også svar på Ali ex, jeg lurte på hva som følger med enheten og mål på den.

Svar: Our device will contain: 1. Plastic Frame 2. Android player 3. Special power cable set (Plug and Play, no need to cut the wire, easy installation) 4. Other standard accessories(GPS antenna, RCA cable, USB cable, etc.) 5. Reverse camera or OBD2 GIFThttp://ae01.alicdn.com/kf/H41d096301da7441cb1226eaa135f47bbR.png (Our products are fully functional and support DVR,OBD2,TPMS etc. if you have demand, please search [accessories link] from our store

• 3 weeks later...
Posted

Sist jeg kjørte fikk jeg ikke koblet inn Lavgir, kan det ha med at turteller ikke virker? Må ta av speedometer igjen og bytte steppermotor på turtelleren etter at jeg hadde dette av da jeg byttet lcd display. Lavgir skal vel kanskje ikke kunne kobles inn hvis turtall ikke er riktig?

• 2 weeks later...