Jump to content

Recommended Posts

Posted

Rene Julekvelden her - pakker fra både Ashcroft, FamousFour og DieselPumpUK levert samtidig i morges 😉 . Nå er det bare å pakke opp og begynne å bygge...  OM606 inn i Hercules.

Levering OM606.jpg

Posted

Ja @Atle G her må du holde oss oppdatert! Det er jo flere her på forumet (iallfall jeg) som har lekt litt m tanken om Mercedes motor. Har tenkt både på Om605 ogOm606. Fra ascroft tipper jeg en R380 med kort klutchhus? Fra FF aner ikke. Diesel Pump, full pakke med motorfester, manifold osv eller komponerer du selv. Særlig interessert i om du har kjøpt injektor pume derifra eller om du går for en original Mekanisk MB pumpe. Lykke til. Gleder meg til å følge med på dette!

Posted
Mr. Croft skrev (1 time siden):

Ja @Atle G her må du holde oss oppdatert! Det er jo flere her på forumet (iallfall jeg) som har lekt litt m tanken om Mercedes motor. Har tenkt både på Om605 ogOm606. Fra ascroft tipper jeg en R380 med kort klutchhus? Fra FF aner ikke. Diesel Pump, full pakke med motorfester, manifold osv eller komponerer du selv. Særlig interessert i om du har kjøpt injektor pume derifra eller om du går for en original Mekanisk MB pumpe. Lykke til. Gleder meg til å følge med på dette!

Bygger om R380 selv siden kassen er rimelig ny. Kjøpt komplet "Stumpy" kit fra Ashcroft (fasinerende mye kortere enn standard huset..). FF var en digresjon - litt deler til vår 110, Td5 😉 . Diesel Pump - ja, full pakke. Går for 275 hester versjonen - det er mer enn nok. Injektor pumpe, Turbo, manifolder, motorfester og masse annet. Gjør en enkel sjekk av OM606 motoren: Toppen er av / skifter fjærer / rengjør / skifter ulikt av slitasjedeler uten å overhale med skifte av lagre +++. Alt ser veldig profesjonelt og skikkelig ut. Oppgraderte til en 600 hester clutch pakke siden Hercules veier inntil 4700 kg. Fant ny bunnpanne med sump bak + ny oljepumpe her i Norge.  En god del jobb - men Luke / DieselPumpUK har vært hjelpsomme så langt. (Og der ligger mange videoer ute på nettet).