Norwegianwood Posted June 18, 2025 Posted June 18, 2025 Hei! må dessverre bytte tannstanga på min D4-2012. masse forskjellige delenummer der ute og har funnet en på Finn som AUTODOC mener ikke passer men som ved søk på diverse uk nettbutikker ser ut til å passe. noen som aner om alle typene går om hverandre på D3 og D4?? Quote
Timo@ Posted June 19, 2025 Posted June 19, 2025 folk skiver at de er like fra d3 og d4, men du må huske om endeledd diameter og bolter kan avvike pga år bilen var produsert. jeg kjøpt overhalt fra autodoc era benelux, den var av greit kvalitet og pris var rund 8 000 nok . men det forutsetter at du sender din tilbake i erstatning. om du går den veien, når sender du snekke tilbake du må varsle support å få skjema som bør utfylles før du sender. Frakt var rund 200 nok til Tiskland. Deretter får du depositum utbetalt tilbake. Alle komponenter av snekke må fraktes tilbake. hvorfor trenger du å bytte styresnekke? er det for stor lekkasje? det er sjelden at den blir ødelagt. man kan kjøre 250-350 000 km uten noen problem. Quote
qcnr Posted June 19, 2025 Posted June 19, 2025 1 hour ago, Timo@ said: hvorfor trenger du å bytte styresnekke? er det for stor lekkasje? det er sjelden at den blir ødelagt. man kan kjøre 250-350 000 km uten noen problem. Da har jeg vært max uheldig på RRS og D4. Måtte bytte på begge langt før 200.000km. Quote
oggioffshore Posted June 20, 2025 Posted June 20, 2025 Eg byttet på min D3 pga mistanke om slakk, som var et annet sted dessverre... Fikk da tannstang fra D4. Eneste forskjellen er vel endeledd og diameter på gjengene om eg ikke husker feil. Vurderer egentlig å bytte tilbake til orginal som eg tok vare på 🫠 Quote
Norwegianwood Posted June 27, 2025 Author Posted June 27, 2025 Bestilt en fra AUTODOC som visstnok skal være riktig så da får vi se. Den gamle holdt 250000 før det ble lekkasje… Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.