gorbys Posted June 7 Posted June 7 Hei. Skal til tyskland i sommer og tenker å oppgradere den gamle termoelektriske kjøleboksen fra biltema til ein med kompressor siden eg vil ha med meg noko mat til ein kresen unge. Ser Thansen har salg på en 45L Raze kjøleboks. Jula har også en 40l til 3299,- Noko anna ein bør sjekke ut? Quote
lafterolf Posted June 7 Posted June 7 https://www.thansen.no/bil/utstyr/elutstyr/kjole-varmebokser/kompressor-kjoleboks-45l-raze/n274/pn1375843/?gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=17416945329&gclid=Cj0KCQjwxo_CBhDbARIsADWpDH6-oTwY9MhCKDv63xHS5RatTvF9Dz7EzCMxqPEuOB2s6D9XPW1SKgEaAglnEALw_wcB https://www.jula.no/catalog/fritid/friluftsliv-og-camping/kjolebokser/kjolebokser/fryse-kjoleboks-024100/ Så lenge det er kompressor og form og fasong passer tror jeg du blir fornøyd. Quote
TeRRje Posted June 7 Posted June 7 Kjøpte nettopp denne og fikk testet den ut en uke på Finnmarkstur. Passelig stor og håndterlig, 230 og 12V, kjøl og frys og batteriovervåking, slår seg av før spenning blir så lav at det kan bli startproblem på bilen. Lokket kan enkelt snus slik at åpningside kan tilpasses hvordan boksen plasseres i bilen. På Defenderen passet det fint å sette den helt bakerst på høyre skjermkasse. Bak dekslet der er det tilgjengelig godt dimensjonert strømuttak med konstant 12V. Er noe blåtann styring/overvåking på boksen også men den har jeg ikke prøvd. Quote
Vidar S Posted June 8 Posted June 8 Har Waeco som vi har hatt i 10 år. Brukt det masse. Fryser til -23 og kjøler uten problemer i 35+ Tror du blir fornøyd uansett, så lenge det kompressor. Quote
oggioffshore Posted Monday at 07:25 PM Posted Monday at 07:25 PM Kjøpte en fra vevor m 2 separate rom, som kan styres uavhengig. 45 liters. Foreløpig fornøyd Quote
lafterolf Posted Tuesday at 05:45 PM Posted Tuesday at 05:45 PM Fikk du regning på mva og digert tollbehandlingsgebyr i tillegg? Quote
oggioffshore Posted Tuesday at 09:44 PM Posted Tuesday at 09:44 PM 3 hours ago, lafterolf said: Fikk du regning på mva og digert tollbehandlingsgebyr i tillegg? Husker ikke i farten. Kjøpte boks og diesel varmer samtidig. Har prøvd finne igjen bestillingen, men sporløst forsvunnet.... Hm Mener det var u 6000kr totalt. Boksen har tilogmed hjul og håndtak 😊 Quote
oggioffshore Posted Tuesday at 10:25 PM Posted Tuesday at 10:25 PM 36 minutes ago, oggioffshore said: Husker ikke i farten. Kjøpte boks og diesel varmer samtidig. Har prøvd finne igjen bestillingen, men sporløst forsvunnet.... Hm Mener det var u 6000kr totalt. Boksen har tilogmed hjul og håndtak 😊 Sjekket bank utskrift, og det nærmeste eg fant der er en bet på 3800kr I den perioden eg kjøpte... Hm. Ihvertfall dyrere i år. Quote
Recommended Posts