tigergutt Posted May 28, 2025 Posted May 28, 2025 Når internettet ikke strekker til så er alltid LRF mitt goto sted: Jeg skal bytte belg som dekker kryssene på utgående aksling på Volvo Penta SX drev og vil være 100% sikker på at den sitter godt. Tenker derfor å legge ei stripe med lim før jeg drar til slangeklemma. Hva er best å bruke: Tec7? Tips mottas med stor takk. Ship o'hoi Quote
lafterolf Posted May 28, 2025 Posted May 28, 2025 Lim som herder kan umulig bli bra på bevegelige deler. Jeg ville vurdert pakningssilikon istedet. Jula selger en blå type som er veldig bra, ligger vanligvis i glasskapet der spraybokser etc oppbevares. Quote
tigergutt Posted May 28, 2025 Author Posted May 28, 2025 Det skal ikke være bevegelig. Bare for å forsikre med om at mansjetten sitter skikkelig godt under slangeklemma. Quote
gautes Posted May 28, 2025 Posted May 28, 2025 Høres litt ut som belte og bukseseler,Lars, men jeg tenker den røde pakningssilikonen til Biltema er fin til slikt. Og så er den mulig å gnukke vekk neste gang du skal demontere. Quote
lafterolf Posted May 28, 2025 Posted May 28, 2025 Om det er et lite spor under mansjetten rett under klemmen bør du ikke legge på guffe. Quote
tigergutt Posted June 5, 2025 Author Posted June 5, 2025 Løsningen var nærmere enn jeg trodde. Bellow adhesive... 😄 Quote
Recommended Posts