Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heisann,

Neida, jeg har ingen planer om å delta i steinsprut-VM med doningen - mine barn har derimot henfalt til friidrett, og jeg satt plutselig som materialforvalter i idrettslaget (Pluss en hel del andre verv, men detaljer, schmetaljer.)

Uansett - kuler og slegger er jo kjekke våp... øh, kastredskaper, men om de er ubehandlet, ser de fort ganske herjet ut. Ruste som fy gjør de, også, heromkring hvor jordsmonnet alltid er klissvått.

Så: Hva finnes av slagfast lakk der ute? Er litt fristet til å bare pensle bengalakk på noen, hammerite på noen andre, med og uten owatroltilsetning - og så bare la kastentusiastene i friidrettsgruppa finne ut hva som funker best.

Men, med tanke på hvor mye rart folk her har vært borti - er det kanskje noen som allerede har erfaringer jeg kan dra nytte av?

Målet med å male dem er todelt: For det første å gjøre det lettere å identifisere dem i en fart (avhengig av alder og kjønn, skal de bruke 2-3-4-5-6-7.26kg kule...), for det andre å slippe at de ruster som besatt og med det gir alle som bruker dem groskitne hender og hals...

Posted

Så lenge fargen er svart så må POR-15 være noe av det mest seglivede jeg har brukt.

Koster litt per boks, men utrolig drøy, og utrolig vanskelig å få av (og, utrolig klinete).

Jeg regner med at sportsutøverne klarer å få selv det til å løsne, men det er mitt innspill her. 

(og et triks om du går for dette, lag hull i boksen med en skrue, hell ut det du trenger i en engangskopp, og skru inn skruen i hullet. Om du prøver å bruke greiene som en vanlig malingsboks så sitter lokket SKVÆR vast etter en runde eller to...).

-C

Posted
Camarogeddon skrev (1 time siden):

Så lenge fargen er svart så må POR-15 være noe av det mest seglivede jeg har brukt.

-Der sa du noe, jeg har jo en boks stående ute i traktorskjulet. Hm. Jeg hadde iofs sett for meg en rekke gilde farger, men det er jo ikke noe i veien for å male (litt mindre slitesterke) tall på kulene etter å ha gitt dem et strøk POR-15.